Olen lähes 60kg ylipainoinen
ja äsken ahmin 200g valkohomejuustoa ja Tuc-keksejä. Lisäksi olen tänään syönyt levyllisen suklaata, lasagnea, kaksi munasämpylää ja aamupuuron. Tarttiskohan tehdä jotain...
Haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (44)
Vai lihonut vasta myöhemmin (miksi?)?
MorreD:
No et ainakaan saa sitä kuulostamaan kovin vaikealta. :) Tavan vuoksihan perunoita ja pastaa tulee enemmänkin syötyä, riisistä taas sitävastoin pidän paljon. Mutta eipä olisi kovin suuri uhraus jättää sitäkin syömättä...Hidas tapa on käsittääkseni paras tapa pudottaa painoaan, kuulostaa hyvältä.
Mielenkiinnosta, missä vaiheessa huomasit jaksamisen parantuneen?
Kiitos linkistä, piti katsomani tv:sta mutta unohtui.
Haluaisin kysyä vielä, että oletko ollut ns. aina ylipainoinen? Vai lihonut vasta myöhemmin (miksi?)?
Olen koko ikäni ollut ylipainoinen. Ei mitään tarkkaa tilastoa ole mutta minusta tuntuu että BMI on aina keikkunut kolmenkympin tienoilla, nyt mennään jo lähempänä neljääkymmentä. Jaiks...
En kannata mitään täyskieltoja ja näenkin esim atkinsin induktion järjettömänä.Puhuin siitä minkälaista ruokaa tarvitaan jotta helposti lihoo.Näkeehän sen jo noista teineistä,haukataan hesellä pikahiilaria ja sitten ostetaan energiajuomaa ja karkkia kaupasta.
Jos ei nyt mennä näihin solutason asioihin kuitenkaan,koska tiedät itsekin että ihminen selviää myös syömättä tippaakaan hiilihydraattia
En kannata mitään täyskieltoja ja näenkin esim atkinsin induktion järjettömänä.Puhuin siitä minkälaista ruokaa tarvitaan jotta helposti lihoo.Näkeehän sen jo noista teineistä,haukataan hesellä pikahiilaria ja sitten ostetaan energiajuomaa ja karkkia kaupasta.
Jos ei nyt mennä näihin solutason asioihin kuitenkaan,koska tiedät itsekin että ihminen selviää myös syömättä tippaakaan hiilihydraattia
eri asia missä kunnossa.....
Tutkipa tarkemmin hiilihydraattien tehtävät elimistössä, samoin rasvojen.
En ole missään vaiheessa tietääkseni sanonut että pitäisi olla ilman rasvaa ja hiilihydraatteja? Lihavalle on parasta vähentää hiilihydraattien määrää,ja varsinkin parantaa niiden laatua.
Elimistö myös itse valmistaa hiilihydraatteja jos niitä ei saa ravinnosta,mutta kuten sanoin en kannata äärimmäisyyksiä
"200g valkohomejuustoa ja Tuc-keksejä. Lisäksi olen tänään syönyt levyllisen suklaata, lasagnea(pari jättilautasellista), kaksi munasämpylää ja aamupuuron." Niin olet silti sitä mieltä että ihan on ok sapuskat eikä varsinkaan hiilihydraatteja kannata vähentää?
"200g valkohomejuustoa ja Tuc-keksejä. Lisäksi olen tänään syönyt levyllisen suklaata, lasagnea(pari jättilautasellista), kaksi munasämpylää ja aamupuuron." Niin olet silti sitä mieltä että ihan on ok sapuskat eikä varsinkaan hiilihydraatteja kannata vähentää?
En ole NOISTA mössöistä sanonut yhtään mitään. Vastasin VAIN siihen, kun totesit että olen täysin pihalla, kun totesin YLEISESTI, että hiilareita ja rasvojakin tarvitaan.
Pikaruoat yms sonnat kuuluu kompostiin, ei suuhun.
Mistä päättelit etten tiennyt mainitsemaasi mullistavaa faktaa? Kertonee lähinnä sisälukutaidon puutteesta,olet varmaan lähihoitaja?
Keitetty makaroni ja soosi on muuten ihan sama asia kun ranskalaiset,elimistön mielestä siis.
Mistä päättelit etten tiennyt mainitsemaasi mullistavaa faktaa? Kertonee lähinnä sisälukutaidon puutteesta,olet varmaan lähihoitaja?
Keitetty makaroni ja soosi on muuten ihan sama asia kun ranskalaiset,elimistön mielestä siis.
...enkä syö kastikkeita, en myös pikaruokia.
vaan totesin "voi ääliö!". Olisin voinut sanoa myös "voi perse" tai vastaavaa. Väitätkö että olisin sinua sanonut tuolloin perseeksi?
ei tuo määrä sapuskaa nyt niin tolkuton ole. Juusto vain on kovin rasvaista ja tuc kekseissä suolaa. Mites se lasagne? Et kai koko vuokaa vedellyt kerralla? Suklaasta en napise, koska rakastan suklaata.
Vaan yleisesti.Harmi että se taito joiltakin puuttuu.Olet kyllä kehäpäätelmien kuningatar,täytyy sanoa
Vaan yleisesti.Harmi että se taito joiltakin puuttuu.Olet kyllä kehäpäätelmien kuningatar,täytyy sanoa
juu ei puhuttu minun syömisistäni, niissä ei ole puhumista, kunnossa ovat. Vastaus olikin tuohon kommenttiin kastikkeista yms.
Nyt lähden syömään porkkana-annokseni, että korvat ei pääse lurpsahtamaan. Soon moro!
ei tuo määrä sapuskaa nyt niin tolkuton ole. Juusto vain on kovin rasvaista ja tuc kekseissä suolaa. Mites se lasagne? Et kai koko vuokaa vedellyt kerralla? Suklaasta en napise, koska rakastan suklaata.
Kiitos, tuntui sen juustoepisodin jälkeen että on tänään taas syönyt pienen afrikkalaisen kylän viikkoannoksen verran. Lasagnea meni pari kukkuralautasellista, ihan liikaa siis...Eikä ole mitään pieniä meidän lautasetkaan...
Minäkin olen ns. aina ollut ylipainoinen. Jo lapsesta saakka pyöreä. Aikuisiällä en koskaan normaalipainoinen. Nytkin BMI yli 30...
Vaikeinta karppaamisessa on ollut ns. nopeiden eväiden keksiminen. Esim. bussimatkalle. Pähkinöihin kyllästyy aika hätäiseen... Hedelmät ovat toimineet siinä, mutta joskus kaipaa tuhdimpaa.
Olen sen verran "arka" karppaaja vielä, että ei ole pokkaa ostaa leikkelepakettia ja syödä siitä suoraan yms.
Motivoivaa on se, että hyvänolon vaikutukset huomasi HETI.
Tiedät varmaan sen tunteen, kun kukkurallisen lasagneannoksen jälkeen suusta pihahtaa "Örp" ja tekisi mieli lähinnä kieriä sänkyyn köllimään?
Karppiaterian jälkeen näin ei ole. Annoskoko pienenee, koska ruoka on täyttävämpää. Olo ei ole ähky, vaan mukavan kylläinen. Ja SIINÄ on se isoin juju hyvinvoinnissani =)
Toivon kovasti sinulle tsemppiä, ap!!
Haluaisin kysyä vielä, että oletko ollut ns. aina ylipainoinen? Vai lihonut vasta myöhemmin (miksi?)?
Olen koko ikäni ollut ylipainoinen. Ei mitään tarkkaa tilastoa ole mutta minusta tuntuu että BMI on aina keikkunut kolmenkympin tienoilla, nyt mennään jo lähempänä neljääkymmentä. Jaiks...
MorreD:
Kiitos! :) Tiedän hyvin tunteen "Örp"...
Tutustun enemmän aiheeseen ja koetan jättää potut, pastat ja riisin muksulle ja miehelle. Ehkä nämä polvet vielä pelastetaan... :D
minulla on myös paha paino-ongelma ja olen kokeillut kaikki mahdolliset ja mahdottomat laihdutus keinot tuloksetta viimeisin oli laihdutus pillerit joista sain sivu vaikutuksena jumnalattoman mikreenin niin että tietä ei kunnolla nähnyt kun töihin ajoin. Nyt on niin että jouduin jättämään laiduttamisen koska tulin raskaaksi vaikka sitä ei minulle enää suositeltu.. kuhan vauva syntyy toivon että voin taas aloittaa ja on pakkokin. pelottaa vain kuinka paljon painonousee tämän raskauden myötä....
Mutta sitten kun saa sen oikean inspiraatio ja motivaation niin kyllä se siitä lähtee. Varsinkin kun saa onnistumisen tunteen kun esim.ensimmäisen kerran voi osta pienemmän kokoisia vaatteita, se on kivaa. Koita jättää herkut pois ensiksi ap! Ja sitten jos todella tekee joskus mieli herkkuja niin ostat jonkun pienen vaikka suklaapatukan ja nautit siitä sitten ihan hyvällä omalla tunnolla, niin ei tule sellainen liian ehdoton olo.
Hiilihydraatteja tarvitaan mm rasvojen hajoittamisessa.