Miten te kestätte teidän v-mäisiä exiä?!
Tulee aina niin hirvee olo kun puhun exän kanssa. Miten kukaan voi olla niin ilkee paska ihminen? Olin varannut meille ajan lastenvalvojalle, elatusapusopimuksen uusimista varten. No hänpä ei aio saapua paikalle. Ilman tätä uusittua jatkosopparia on KELALTA turha hakea elatustukea. Tämä mun exähän on niin epäluotettava, että meillä on jo vuosia mennyt niin, että KELA maksaa mulle elatustuen ja perii exältä nämä maksut jälkeenpäin. Miten helkkarissa pärjään nyt, kun tammikuusta alkaen en saa KELALTA elatustukea, ja myös mun määräaikainen työsuhde loppuu tammikuun puolivälissä? AHDISTAA!!!
Kommentit (15)
Mulle tulee kelalta elarit ja exä maksaa kelalle ne sitten.
Mä en ole kuullutkaan että elatussoppari pitää uusia jossain vaiheessa, kertokaa mulle lisää asiasta!
Mun mielestä meillä ei ollut mitään päättymispäivämäärää, loppuu kun lapset ovat täysi-ikäisiä.
sulla ei ole rahaa elättää hänen lastaan.
ap:n otsikkoon voin vastata, että vittumaisen exän takana on aina vittumaisempi sen nyksä! Ainakin mulla näin.
Kakkoselle: Exälle turha sanoa että lapsi muuttaisi hänen luokseen, koska hänpä vain yksinkertaisesti KIELTÄYTYY elättämästä lastaan.
Kolmoselle: Tämä minun exä oli vittumainen jo ennen nyksäänsä. Senhän takia me erottiinkin, että ei millään tavalla osallistunut perheen elatukseen.
Mutta ihan oikeasti, mitä keinoja mulla on nyt käytettävissä?
Ja elätä itse lapsesi. Ajattele jos ikävä exäsi kuolisi pois, eikö lapsesi saisi ruokaa? Mitäs jos yrittäisit elättää lapsesi ihan itse ja jos elareita saat niin kiva, mutta sulla se päävastuu on.
Sitä vartenhan ne myös on olemassa, että selvitätte nämä siellä.
Menet itse sinne varaamallesi ajalle, teette lastenvalvojan kanssa paperin ettei tullut paikalle ja menette oikeuteen.
Soskusta saat väliaikasta tukea ainakin elatuksen verran, joka peritään takaisin kunhan oikea elatus tulee.
Sitä vartenhan ne myös on olemassa, että selvitätte nämä siellä.
Menet itse sinne varaamallesi ajalle, teette lastenvalvojan kanssa paperin ettei tullut paikalle ja menette oikeuteen.
Soskusta saat väliaikasta tukea ainakin elatuksen verran, joka peritään takaisin kunhan oikea elatus tulee.
Mutta juuri tuollainen ex minullakin. Mitään vastuuta ei yhteisestä lapsestamme kanna, mutta vaatii itselleen koko ajan jotain "oikeuksia" eikä ne todellakaan perustu lapsen parhaaseen...Kuhan tekee minulle kiusaa minkä kerkeää ja mistä pystyy. Minä melkein toivon että jättäisi meidät vain rauhaan kun tuottaa lapsellekkin jo pahaa mieltä koko ajan...tätä kiusaa on jatkunut 8 vuotta ja en jaksaisi ilman ihanaa perhettäni.
Onneksi oon saanu olla saman kanssa useita vuosia, eikä enää lapsia tule.
Itselleni lastenvalvoja suositteli aikoinaan käräjäoikeuden päätöstä, kun lasten isä jätti toisen kerran perättäin saapumasta elatussopimuksen uusimiseen. Nyt on sopimukset siihen saakka, että lapset on 18. Kaupunki ei ainakaan meillä, ainakaan silloin tehnyt kuin max vuoden sopimuksia, jos isä oli ns. epäluotettava ja jätti elarit maksamamtta, ts. jätti maksut kaupungille.
Ja elätä itse lapsesi. Ajattele jos ikävä exäsi kuolisi pois, eikö lapsesi saisi ruokaa? Mitäs jos yrittäisit elättää lapsesi ihan itse ja jos elareita saat niin kiva, mutta sulla se päävastuu on.
Miten joku voi olla tällänen sovinistisika? Joo, naisten harteille vaan kaikki työt ja lasten elatus, ja mies vaan saa maata sohvalla ja paneskella (=siittää lapsia). Käsittämätöntä!
Sanot miehelle, että lapsi sitten muuttaa hänen luokseen, koska
sulla ei ole rahaa elättää hänen lastaan.
Ai sitten luovutaan lapsesta kun exä ei maksa elareita?? :DDD
No sehän nyt ei ainakaan rahallisesti edes kannata, koska silloinhan ap joutuu maksumieheksi...
meillä ainakin. Exän nyksä (jonka takia ero tuli) on 90%:ssa erilaisia vedätysyrityksiä, niiden 'aivot'. Tosin ne on yleensä aika toopeja ja kaatuu.
He kuulemma keskenään vatvovat kuinka paljon minua vihaavat eivätkä osaa päättää, kumpi vihaa enemmän.
Exälle yritin kerran sanoa, ettei ehkä ihan rakentava asenne omien lastensa äitiä kohtaan...
lapsi alkaisi saada vähintään "minimielarin" suuruista perhe-eläkettä.
Ajattele jos ikävä exäsi kuolisi pois, eikö lapsesi saisi ruokaa? Mitäs jos yrittäisit elättää lapsesi ihan itse ja jos elareita saat niin kiva, mutta sulla se päävastuu on.
Aina päätän että nyt en välitä ja elän elämääni mutta kiusaaminen, panettelu ja uhkailu aina saavat mielen matalaksi, päivä ainakin menee pahalla mielellä.
Eikä siihen mikään auta, mullakin muuten exän nyxä on "aivot" mutta onneksi aika yksinkertainen on hänkin, olen vielä lakimiehen kanssa hyvin pärjännyt kun ovat niin "fiksuja" etteivät tarvitse lakimiestä ja häviävät sitten aina juttunsa (perättömät).
Mutta myötätuntoa, paskaahan tämä on, päivästä toiseen.