Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menen huomena opesijaiseksi. Kysykää, neuvokaa jne

Vierailija
23.11.2010 |

Olen hetken linjalla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, että sinulle annetaan kunnollinen nimilista tai istumajärjestys ryhmästä.

Ellei sellaista ole ja sinun pitää myöhemmin kertoa, ketkä olivat poissa, laita paperi kiertämään. SANO oppilaille, että paperi menee sellaisenaan heidän omalle opettajalleen, joka merkitsee sen perusteella poissaolijat. Muussa tapauksessa luokassa istuu yhtäkkiä kolme Elvistä ja kuusi Aku Ankkaa. :)

Koeta noudattaa opettajan jättämiä ohjeita, jotta hänen ei tarvitsisi tehdä kaikkea jäljiltäsi uudestaan.

Tsemppiä!

Vierailija
2/8 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ehkä tultua laitettua joku jäähylle rauhoittumaan, mutta ei sijaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedätystä luvassa, älä lähe mihinkään

-tuolla on tupakalla se ja tää ja toi, kirjota ylös

-me päästään aina vähän aikasemmin kun bussi lähtee

-vessahätä

jne. jne. jne.

Ovat tosi hyviä keksimään jotain, jota on vaikea tarkistaa siihen hätään ja nolo jättää huomioimatta, jos vaikka sattuisikin olemaan totta...

Koita taistella tuntisuunnitelma läpi, mutta älä pyri täydellisyyteen.

Vierailija
4/8 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetussuunnitelmasta ei ole tietoa, mutta yleensä olen saanut hyvät ohjeet ja palautetta, että olen noudattanut/toteuttanut annetut ohjeet hyvin.

Vierailija
5/8 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin monessa tilanteessa auttaa, kun vetoaa ryhmän omaan opettajaan. Joko hänen jättämiinsä ohjeisiin tai mahdollisiin jälkiseuraamuksiin. Kerran meinasi tulla kapina, kun pidin koetta, ja osa ryhmästä oli sitä mieltä, että kysymykset eivät olleet koealueelta. Selvittiin jotenkin, kun käskin tehdä niin hyvin kuin osaa, sanoin vieväni terveiset ja annoin luvan merkitä paperiin, mikä ei oppilaan mielestä kuulunut alueeseen. Osa kyllä kirjoitti melkoisia terveisiä, mutta puhukoot siitä sitten sen oman open kanssa...

Pyydä, että sinulle annetaan kunnollinen nimilista tai istumajärjestys ryhmästä. Ellei sellaista ole ja sinun pitää myöhemmin kertoa, ketkä olivat poissa, laita paperi kiertämään. SANO oppilaille, että paperi menee sellaisenaan heidän omalle opettajalleen, joka merkitsee sen perusteella poissaolijat. Muussa tapauksessa luokassa istuu yhtäkkiä kolme Elvistä ja kuusi Aku Ankkaa. :) Koeta noudattaa opettajan jättämiä ohjeita, jotta hänen ei tarvitsisi tehdä kaikkea jäljiltäsi uudestaan. Tsemppiä!

Vierailija
6/8 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi menettää vain kerran.

Ja toinen muistettava lausahdus, jonka olen aina kirjoittanut lukuvuosikalenteriini: "Me ollaan reiluja sulle, koska sä olet reilu meille." Sanojana koulumme hankalin ryhmä (muiden opettajien mielestä).

Olen töissä ammattikoulussa tekniikan puolella ATTO-opettajana.

Vierailija
7/8 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt ja sitten tyrmäät kaiken? Kokemusta on ilmeisesti kertynyt...

Vierailija
8/8 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olen vain huomannut, että kouluaiheet kiinnostavat ehkä palstailijoita av:llä.