Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt seuraa tyhmä kysymys veronpalautuksista ;)

Vierailija
23.11.2010 |

Onko ne oikeesti maksettu jo tileille??

Kävin äsken verkkopankissa ja 17.11. ois läpsähtäny kiitettävä summa rahaa tilille.

Ite vaan jotenki ootin, että ne maksetaan vasta joulukuun alussa kuten ennenki...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä kiitettävä summa ihan saldossa mukana vai ennakkokirjauksena ja oliko se verohallinnon maksama?.

Vai oletko voittanut lotossa? :)

Vierailija
2/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee kuka rahan on laittanut

kyllä veronpalautukset maksetaan 7.12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näkyi jotenki verotilin palautuksena, siis sillä nimellä.

Mulla on kyllä toiminimi, että voisko sillä olla jotenki osuutta asiaan...

ap

Vierailija
4/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suuri vaiva netissä ilmoittaa tilinumeroaan sinne

Vierailija
5/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näkyi jotenki verotilin palautuksena, siis sillä nimellä.

Mulla on kyllä toiminimi, että voisko sillä olla jotenki osuutta asiaan...

ap

Tai verotilitapahtumista. Voi äly kun edes lähdin vastaamaan tähän todellakin tyhmään kysymykseen ://

Vierailija
6/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näkyi jotenki verotilin palautuksena, siis sillä nimellä. Mulla on kyllä toiminimi, että voisko sillä olla jotenki osuutta asiaan... ap

Vierailija
7/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALV-lainsäädäntöön tullut jokin uusi pakollinen kirjanpitotilihässäkkä, joka jokaisella EU-maalla piti ottaa käyttöön? Että siihen yritykseen liittynee...

Vierailija
8/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotiliin, oot maksanut ennakkoveroja liikaa tod. näk. Mulla kans tmi ja eilen tuli lappu että henk. koht. veronpalautuksen käytetty verovelkoihin verotilin kautta vaikka olen kaikki verot maksanut kunniallisesti. Soitin heti verovirastoon ja mulla oli alveissa jäänyt 1 sentti velkaa elokuulta. Se ei vaan käynyt paperista ilmi. HIEMAN säikähdin kun tuolle 1000eurolle oli jo muu käyttö keksitty...

Vierailija
9/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei palauteta ellei yrittäjä tajua hakea huojennusta tai palautuksia. Tyhmiä siis sakotetaan. Ennakot kai palautuu niinkuin nyt ap:lle on käynyt.

Vierailija
10/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei palauteta ellei yrittäjä tajua hakea huojennusta tai palautuksia. Tyhmiä siis sakotetaan. Ennakot kai palautuu niinkuin nyt ap:lle on käynyt.

kausiveroilmoituksen pohjalta. Eli alv-palautukset tulevat tilille verotilipalautuksina.

Ennakkoverot eivät vielä ole verotilijärjestelmässä mukana, joten ei varmaankaan niistä kyse. Tosin tässä vuoden aikana on verottaja sinne ympännyt paljon sellaista, mitä verottajan omien ohjeiden mukaan sinne ei kuulu.

Veronpalautukset tosin voidaan kuitata verotiliveloista. Joten voi tietty olla tapaus että on verotilivelkaa ja (yrityksen) veronpalautus on kirjattu verotilille velkojen maksuun ja erotus on nyt palautunut. Kuka tuosta verottajasta tietää.

Ap:n kannattaisi nyt vaan katsoa verotilitapahtumat, sieltä se selviää hetkessä.

Vierailija
11/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kausiveroilmoituksen pohjalta. Eli alv-palautukset tulevat tilille verotilipalautuksina.

Ennakkoverot eivät vielä ole verotilijärjestelmässä mukana, joten ei varmaankaan niistä kyse. Tosin tässä vuoden aikana on verottaja sinne ympännyt paljon sellaista, mitä verottajan omien ohjeiden mukaan sinne ei kuulu.

Veronpalautukset tosin voidaan kuitata verotiliveloista. Joten voi tietty olla tapaus että on verotilivelkaa ja (yrityksen) veronpalautus on kirjattu verotilille velkojen maksuun ja erotus on nyt palautunut. Kuka tuosta verottajasta tietää.

Ap:n kannattaisi nyt vaan katsoa verotilitapahtumat, sieltä se selviää hetkessä.

yrittäjä ja ihan pihalla näistä eikä kirjanpitäjä ehdi nyt keskittymään mun yritykseen joten oliskohan mulla oikeutta alv palautuksiin kun mulla on kauheasti yrityksellä kuluja mutta ei juuri mitään voittoa, ehkä satku tai kaksi kuukaudessa tulee voittoa mut alveja maksan nytkin yli 500e ensi kuussa ja kuluja (ostoja mm.) vaikka kuinka paljon.

Vierailija
12/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa myyntiä ollut alle 8500e, ei tarvii alvia maksaa yhtään, jos alle 22 000e tai jotain sinnepäin niin saa huojennusta mut näitähän ei saa jollei ymmärrä hakea.

Mut tarkoittaako että joka kuukausi voi saada alveista jotain takaisin jos verovähennyskelpoiset kulut ylittää alvien määrän?

Vierailija
13/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai hän on ilmoittanut sinulle tuleeko maksettavaa alvia vai menikö palautuksen puolelle?

Jos vähennettävä alv on suurempi kuin suoritettava, erotuksen saa palautuksena takaisin.

Vaihda kirjanpitäjää! Missä asut, tule meille asiakkaaksi :)

Vierailija
14/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa myyntiä ollut alle 8500e, ei tarvii alvia maksaa yhtään, jos alle 22 000e tai jotain sinnepäin niin saa huojennusta mut näitähän ei saa jollei ymmärrä hakea.

Mut tarkoittaako että joka kuukausi voi saada alveista jotain takaisin jos verovähennyskelpoiset kulut ylittää alvien määrän?

Eli on eri asia kuin alarajahuojennus.

Vierailija
15/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai hän on ilmoittanut sinulle tuleeko maksettavaa alvia vai menikö palautuksen puolelle?

Jos vähennettävä alv on suurempi kuin suoritettava, erotuksen saa palautuksena takaisin.

päin sinä työskentelet? voisin vaihtaa. en siis yhtään ymmärrä et miten olis mennyt palautuksen puolelle? Aina olen alvit maksanut kaikesta myynnistä ja se mitä jää käteen myynneistä menee kirjanpitokuluihin, mitään palkkaa en saa. ei kun nyt ymmärsin eli jos ostot olis ollut isot ja niiden alv määrä olis isompi kuin mitä mun pitäis myynneistä maksaa niin sitten saisin vähentää. Ok, kai kirjanpitäjä ne on vähentänyt. Luulin että koskee myös muita verovähennyksiä. Esim. jos ostan yrityksen käyttöön jonkun kalliin tavaran niin sehän on verovähennyskelpoinen kokonaisuudessaan (ja alvit saa vähentää heti ostokuukaudelta) eikö vaan? niin luulin että tuon tavaran hinnankin sais vähentää jotenkin alveista. Oon ihan pihalla...

Vierailija
16/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotilimenettelyssä yrityksellä on oikeus arvonlisäveron palautukseen, jos kohdekauden vähennettävät verot ovat suuremmat kuin suoritettavat verot.

mut tarkoittaa siis jos kohdekauden vähennettävät alv:t ovat suuremmat, eikö vaan?

Mikä on kohtuullinen kirjanpitolasku esim.

34 myyntitapahtumaa, ja vaikka 17 muuta kuittia? Onko oikein että kirjanpitäjä ottaa joka myynnistä viennin hinnan? Tekis mieli itse pitää myynneistä kirjaa niin että tulisi yksi vienti.

Vierailija
17/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin sinä työskentelet? voisin vaihtaa. en siis yhtään ymmärrä et miten olis mennyt palautuksen puolelle? Aina olen alvit maksanut kaikesta myynnistä ja se mitä jää käteen myynneistä menee kirjanpitokuluihin, mitään palkkaa en saa. ei kun nyt ymmärsin eli jos ostot olis ollut isot ja niiden alv määrä olis isompi kuin mitä mun pitäis myynneistä maksaa niin sitten saisin vähentää. Ok, kai kirjanpitäjä ne on vähentänyt. Luulin että koskee myös muita verovähennyksiä. Esim. jos ostan yrityksen käyttöön jonkun kalliin tavaran niin sehän on verovähennyskelpoinen kokonaisuudessaan (ja alvit saa vähentää heti ostokuukaudelta) eikö vaan? niin luulin että tuon tavaran hinnankin sais vähentää jotenkin alveista. Oon ihan pihalla...

Millaisia kuluja sinulla on kuukaudessa, kirjanpidon lisäksi?

Vierailija
18/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kuluja sinulla on kuukaudessa, kirjanpidon lisäksi?

olin siis aiemmin ymmärtänyt ihan oikein ja nyt menin vaan sekaisin kun luin tuota vero.fi sivustoa... Eli alv osuudet ostoista vähennetään alveita jotka mun pitää myynneistä maksaa. Ei mulla siis hirveästi muita kuluja ole kuin kirjanpitäjä ja isot ostolaskut, jotain pientä päälle. Mut alkava yrittäjä kun olen niin ei vielä yritys juuri tuota tulosta... Sitkeästi yritän saada homman toimimaan.

Vierailija
19/19 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vanhetunutta tietoa. V. 2010 alusta lähtien verottaja palauttaa kausiveroilmoituksen perusteella negatiivisen alv:n automaattisesti verovelvollisen ilmoittamalle tilille. Ap:n tapauksessa siten tuskin on kyse veronpalautuksesta tai ennakkoverojen palautuksesta. Mutta, kuten yllä kirjoitettu, kannattaa tarkistaa verotilintapahtumat tai sitten pyytää kirjanpitäjäänsä tekemään niin, ellei itse tiedä mitä tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan