Arrgh! (Huoltajien keskinäisistä väleistä)
Yhteishuoltajuus, mutta töiden ja elämäntilanteen vuoksi sovittu että lapsi asuu toisella (ja käy koulun ko paikkakunnalla) ja minulla siis loma-ajat.
Koko ajan enenevissä määrin isä haukkuu minua. just tänään selvisi, että lapsella ollut runsaasti koulupoissaoloja, jotka isä selittänyt kouluun siten, että MINÄ olisin puoltanut näitä lintsaamisia mm. kun maanantaina kuumetta, olisin sanonut lapselle, ettei pidä missään nimessä koko viikkona mennä kouluun. Todellisuudessa en ole edes tiennyt lapsen olleen pois tai olleen edes kipeä.
Näitä tällaisia juttuja siis tulee koko ajan, uusin oli kertomus lapsen ystävien vanhemmille, että syy miksi ei asu äidillään eli minulla, on se, että pahoinpitelen lasta.
Alan olla todella täynnä tätä touhua ja mietin mistä apu. Isä on lastensuojelun tarkkailussa ja siellä on ryhdytty toimiin, mutta minun haukkuminen ja selän takana sanojen suuhun laittaminen jatkuu. Löytyykö ratkaisu oikeusaputoimistosta?
Kommentit (2)
Olet jo eronnut, joten unohda exäsi. Et voi yhtään mitään sille, mitä hän sinusta puhuu. Anna asian vain olla ja keskity muuhun. Saatat tarvita muutaman kerran kriisiterapiaa, jotta pystyt päästämään irti. Exäsi ei pysty puheillaan vahingoittamaan sinua millään sellaisella tavalla, jolla olisi pysyvää merkitystä.Keskity siihen, että sentään saat tavata lastasi, ja tee niistä hetkistä mukavia teille molemmille. Ajattele lasta, älä miestä. Oikeudenkäynnit merkitsevät lapselle sitä, että aikuisilla on heille entistä vähemmän aikaa ja rahaa. Älä ryhdy siihen. Päästä irti
Valehtelulla ja väärillä huhuilla pystyy hyvinkin vahingoittamaan toista pitemmäksi aikaa, pilaamaan paljon asioita. Pystyy vahingoittamaan myös lasta. Ei tuossa ole mitään "päästä irti" tilannetta :)
Ap: ota yhteys lastensuojeluun + lakimieheen. Jos tilanne on todella tuo niin luultavimmin saat lapsen kokonaan asumaan itsellesi + exäsi saa vain valvotut tapaamiset, sillä hänen toimintansa vahingoittaa lasta. Kannattaa myös miettiä, lähtisikö oikeuteen kunnianloukkauksesta - jos tilanne on todella tuo niin tuomio tulee exällesi varmasti.
Ole myös kouluun yhteydessä ja kerro tilanne ja tapahtumien todellinen kulku, näin autat myös lastasi.
Tuossa tilanteessa on taisteltava viimeiseen asti, jotta pystyy pelastamaan lapsen epävakaalta exältä (normaali-ihminen ei keksi tuollaisia valheita ja levittele niitä ympäriinsä).
Olet jo eronnut, joten unohda exäsi. Et voi yhtään mitään sille, mitä hän sinusta puhuu. Anna asian vain olla ja keskity muuhun. Saatat tarvita muutaman kerran kriisiterapiaa, jotta pystyt päästämään irti.
Exäsi ei pysty puheillaan vahingoittamaan sinua millään sellaisella tavalla, jolla olisi pysyvää merkitystä.Keskity siihen, että sentään saat tavata lastasi, ja tee niistä hetkistä mukavia teille molemmille. Ajattele lasta, älä miestä.
Oikeudenkäynnit merkitsevät lapselle sitä, että aikuisilla on heille entistä vähemmän aikaa ja rahaa. Älä ryhdy siihen. Päästä irti