Uskotko karppaamiseen?
olen kokeillut nyt 3 viikkoa ja ei voi olla uskomatta. Paino putoaa vaikka vedän pekonia, munia ja meetvurstia kaksin käsin =)
Ja olo on loistava!
Kommentit (31)
Olen kokeillut tiukkaa karppaamista pari kuukautta. Kyllä sillä painonsa piti, mutta laihtunut en kiloakaan. Olen pienikokoinen, joten jouduin myös laskemaan tiukasti kaloreita samalla, hirveä homma.
Kyllä ne pekonit, munat ja meetvurstit viimeistään 15 vuoden kuluttua tulevat ulos korvistasikin. Kaikki yksipuoliset, rajoittavat ruokavaliot ovat vaiheita, joiden jälkeen ihmiset palaavat sekaruokaan. Ei se tarkoita, että alkaisit ahtaa sokeria ja valkoista vehnää. Mutta en vaan usko, että viitsit jatkaa tuota lopun ikääsi.
nuo oli vain esimerkki, nuo pekonit ja munat. Syön toki paljon muuutakin ja repsashduksiakin sattuu, esim kylässä en tee numeroa dieetistäni, syön mitä tarjotaan.
Miksi puuro joka aamu syötynä ei tulisi korvista ulos? miksi vain meetvursti?
ap.
mutta jos olet valmiiksi suht pieni (ja peruskulutus siis vähäinen), niin on vähän pakko laskea myös kaloreita jos ei halua lihoa..
Olen kokeillut tiukkaa karppaamista pari kuukautta. Kyllä sillä painonsa piti, mutta laihtunut en kiloakaan. Olen pienikokoinen, joten jouduin myös laskemaan tiukasti kaloreita samalla, hirveä homma.
kaloreita ei lasketa vaan hiilareiden määrää!
No kuka on väittänyt syövänsä puuroa joka aamu?
kunnes vaihdoin karppaamiseen.
Hyvin olisin voinut syödä sitä puuroakin lopun ikääni
ap.
mutta jos olet valmiiksi suht pieni (ja peruskulutus siis vähäinen), niin on vähän pakko laskea myös kaloreita jos ei halua lihoa..
.. että uskonko sinun pystyvän syömään monipuolisesti ja välillä repsahdellen puolikarppina lopun ikääsi. Kyllä minä siihen uskon. Mutta en usko, että kukaan pystyy vetämään tiukkaa karppiruokavaliota koko ikäänsä.
takana viikko alakarppausta ja 1 kg on tippunut.
Kyllähän se tehoaa. Mutta itse en pystynyt siihen rasvan syöntiin. Minun kohdallani voisin karpata kuukauden, ehkä kaksikin. Mutta elämäntavaksi en sitä ottaisi.
Sen sijaan vähähiilihydraattisempi ruokavalio yhdistettynä liikuntaan toimisi minulla.
Minulla olisi 15kg tiputettavana, mutta imetän vielä. Ajattelin aloittaa kunto ja ruokavaliokuurin imetyksen päätyttyä.
Minun ruokavalioni tulee sisältämään vähemmän hiilihydraatteja - ja nekin täysjyväviljatuotteita, paljon enemmän kasviksia, hyviä rasvoja, hedelmiä & marjoja, lihaa, kalaa, kanaa ja maitotuotteita. Sokeroimattomia, ei millään keinomakeuttimilla maustettuja.
Lisäksi tietty liikuntaa 2-3krt viikossa jossain muodossa.
Näillä eväillä ajattelin tiputtaa 15kg joulun jälkeen. Olkoon se minun Uuden vuoden lupaukseni.
Ekat 2 vkoa sujui hyvin ja 4 kg lähti, mutta nyt on 1,5 vkoa mennyt niin, että paino on pysynyt samana. Turhauttaa! Toki siis syön paljon ja eilen vedin kulhollisen pähkinöitäkin, mutta yhtään perunaa, viljatuotteita tai riisiä en ole syönyt, joten luulisi edes sen vaikuttavan vähän pidempään. Nyt on sitten ruvettava perinteisten dieettien tapaan laskemaan kaloreita ja vähentämään annoskokoja, ja niissä en koskaan ole ollut hyvä... :(
Niin, ja siis siksikin turhauttaa, kun mulla on, mistä kiloja vois lähteä. Noin 25 kg saisi lähteä ensi kesään mennessä.
nuo oli vain esimerkki, nuo pekonit ja munat. Syön toki paljon muuutakin ja repsashduksiakin sattuu, esim kylässä en tee numeroa dieetistäni, syön mitä tarjotaan.
Miksi puuro joka aamu syötynä ei tulisi korvista ulos? miksi vain meetvursti?
ap.