Uskotko karppaamiseen?
olen kokeillut nyt 3 viikkoa ja ei voi olla uskomatta. Paino putoaa vaikka vedän pekonia, munia ja meetvurstia kaksin käsin =)
Ja olo on loistava!
Kommentit (31)
Hyvin toimii. Mulla sinänsä hitaasti (n. 500g/vko), mutta suunta on oikea.
En ole ns. himokarppaaja, vaan teen tätä hyvin summittaisesti. Tiukempaan minusta ei olisi. Tämän voin ajatella olevan pysyvämpääkin.
Hyvin toimii. Mulla sinänsä hitaasti (n. 500g/vko), mutta suunta on oikea.
En ole ns. himokarppaaja, vaan teen tätä hyvin summittaisesti. Tiukempaan minusta ei olisi. Tämän voin ajatella olevan pysyvämpääkin.
ja todellakin voisin elää näin lopun ikääni
ap.
Syön sekaisin iloisesti mitä vain ja paino on pysynyt samana koko aikuisiän, jopa yli nelikymppisenä.
Karppaamalla olo pysyy parempana, entiset ihottumat ja vatsakivutkin ovat tiessään. Kumpa vaan olisin tiennyt tästä aikaisemmin...
En ole vielä kuullut karpista, joka olisi karpannut koko ikänsä.
Uskon, mutta en usko, että pystyt elämään niin lopun ikääsi! En ole vielä kuullut karpista, joka olisi karpannut koko ikänsä.
Mitä vaikeeta siinä olisi, vai miksi et usko?
ap.
enkä ainakaan haluaisi tuollaista syömistapaa loppuikääni harjoittaa.
Mutta kun kolmisen vuotta sitten laihdutin 17 kiloa aika nopeaan tahtiin, vähensin huomattavasti leivän, pastan, riisin ja perunan syöntiä. Korvasin niitä lihalla ja salaatilla. Rasvaa en lisännyt. Olo oli kepeä ja energinen ja paino putosi.
Nytkin kyllä huomaan jonkun spagettiannoksen jälkeen, että päikkäreille tekisi mieli mennä :)
Kaikkea syön edelleen kohtuudella ja paino on pysynyt alhaisissa lukemissa.
olen kokeillut nyt 3 viikkoa ja ei voi olla uskomatta. Paino putoaa vaikka vedän pekonia, munia ja meetvurstia kaksin käsin =) Ja olo on loistava!
Yäk, multa tulisi oksennus.
eli vältän turhia hiilareita, mutta syön myös vähärasvaisesti. Tänään aamulla kaurapuuroa mansikkasopan kanssa, äsken kinkkukeittoa ja pala ruisleipää,päivällä naturel jugurttia ja omenalohkoja, illalla vielä jotain,ehkä munakasta. Mutta tosiaan, en syö vaaleaa pastaa vaan tummaa,en syö vaaleaa leipää vaan tummaa,syön kuitenkin hedelmiä. En syö rasvattomia maustettuja jugurtteja sokerin takia,vaan syön naturellia rasvattomana. Paistamiseen käytän voita ja oliiviöljyä kohtuudella kuitenkin. Eli olen kai jonkin sortin hyväkarppaaja. en pysty ilman ruisleipää/pastaa/riisiä olemaan lopun ikäni,olen ketokarppausta pitemmän aikaa kokeillut nimittäin. Olo on sillä hyvä ja kilot tipuu, mutta ei huvita aina puputtaa kukakaalia tyyliin kastikkeiden kanssa..en pysty siihen lopunikääni
kasviksista mitään, mutta sinänsä uskon todellakin. Tai mikä uskon asia se on, että sokeri ei ole meille ihmisille hyväksi. Ja sokeria ne äärimmilleen puhdistetut viljat ja perunatkin lopulta ovat. Uskon myös, että meidän tulisi syödä mahdollisimman kemikaalivapaata ruokaa ilman suojakaasuja, E-rivistöjä, antibiootteja, kasvinsuojeluaineita ja muita myrkkyjä. Se vaan on todella vaikeaa, kun ei ole omavarainen luomutuottaja vaan elää keskellä urbaania ympäristöä.
Kuka voi yleensä vetää pekonia ja metvurstia kaksin käsin?
se ähky olo ei tule rasvasta vaan hiilareista.
isänpäivänä kun söin anoppilassa mitä tarjottiin, siis myös perunaa, olo oli aivan hirveä.
ap.
Kuka voi yleensä vetää pekonia ja metvurstia kaksin käsin?
se ähky olo ei tule rasvasta vaan hiilareista.
isänpäivänä kun söin anoppilassa mitä tarjottiin, siis myös perunaa, olo oli aivan hirveä.
ap.
mikä jää kitalakeen
Kyllä ne pekonit, munat ja meetvurstit viimeistään 15 vuoden kuluttua tulevat ulos korvistasikin. Kaikki yksipuoliset, rajoittavat ruokavaliot ovat vaiheita, joiden jälkeen ihmiset palaavat sekaruokaan. Ei se tarkoita, että alkaisit ahtaa sokeria ja valkoista vehnää. Mutta en vaan usko, että viitsit jatkaa tuota lopun ikääsi.
2 vuotta sitten 10kg jäi taakse 3kk karppaukseen. Ihan vain laihdutukseen käytin. Kilot eivät tulleet takaisin.
eli vältän turhia hiilareita, mutta syön myös vähärasvaisesti. Tänään aamulla kaurapuuroa mansikkasopan kanssa, äsken kinkkukeittoa ja pala ruisleipää,päivällä naturel jugurttia ja omenalohkoja, illalla vielä jotain,ehkä munakasta. Mutta tosiaan, en syö vaaleaa pastaa vaan tummaa,en syö vaaleaa leipää vaan tummaa,syön kuitenkin hedelmiä. En syö rasvattomia maustettuja jugurtteja sokerin takia,vaan syön naturellia rasvattomana. Paistamiseen käytän voita ja oliiviöljyä kohtuudella kuitenkin. Eli olen kai jonkin sortin hyväkarppaaja. en pysty ilman ruisleipää/pastaa/riisiä olemaan lopun ikäni,olen ketokarppausta pitemmän aikaa kokeillut nimittäin. Olo on sillä hyvä ja kilot tipuu, mutta ei huvita aina puputtaa kukakaalia tyyliin kastikkeiden kanssa..en pysty siihen lopunikääni
olo on kylläinen, energinen ja virkeä. Etkä edes kaipaa mitään pastaa, joka ei edes maistu miltään
karppaaminen on paljon muutakin kuin pekonin ja metwurstin vetämistä kaksin käsin.
itse syön karppaajana paljon monipuolisemmin ja terveellisemmin kuin ns. normiruokavaliossani. nyt syön joka päivä vähintään 700g kasviksia (kyllä, käytän vaakaa tehdessäni ruokaa), marjoja, säännöllisesti kalaa ym. toki pekonia ja metwurstiakin syön mutten todellakaan vedä niitä kaksin käsin. ei tippuis alas.
Olen kokeillut tiukkaa karppaamista pari kuukautta. Kyllä sillä painonsa piti, mutta laihtunut en kiloakaan. Olen pienikokoinen, joten jouduin myös laskemaan tiukasti kaloreita samalla, hirveä homma.
Uskon että on ihmisiä joille karppaus sopii. Mutta on myös meitä joille se ei sovi.
Minut pekoni ja meetwursti saa sairaaksi.
Kaikille kuitenkin sopii sokerista ja valkoisista vehnäjauhoista luopuminen, sekä runsas kasvisten syönti, se on selvä :)
Painoni tippui, nukuin paremmin ja jatkuvat vatsavaivat loppuivat.
ja olo ihan loistava. Painoa -1,5kg ja pirteämpi kuin pitkiin aikoihin. Nukun yöt paremmin ym. Joten USKON!