Minä kierron päivinä uskaltaa harrastaa seksiä ilman kortsua?
Jos haluaa olla ihan varma että ei tule raskaaksi, onko mitään päiviä jolloin voi turvallisin mielin jättää kortun pois? Kuukautisten alkamispäivästä laskettuna, jos kierron pituus on 30-34 päivää?
Kommentit (17)
Yhtään. Aina voi irrota toinen munasolu yllättäen, fakta.
hoidat ehkäisyn kuntoon. Simple!
Jos oletetaan että toinen munasolu ei irtoa yllättäen, niin minä päivinä silloin uskaltaisi jättää kortsun pois?
veisi vielä enemmän sitä spontaaniuden tunnetta kuin kondomi, joten ei edes kannattaisi yrittää...
Jos oletetaan että toinen munasolu ei irtoa yllättäen, niin minä päivinä silloin uskaltaisi jättää kortsun pois?
seksiin...? Jos et halua lasta niin ehkäisy ON hoidettava kuntoon. Ei ole mitään "varmaa päivää olla yhdynnässä ilman ehkäisyä". Aina voi laskea todennäköisyyksiä ja yleisyyksiä jne. mutta lopputulemana voit kuitenkin olla raskaana.
pienin todennäköisyys mutta enpä uskaltaisi laskea senkään varaan.
Nimim. seuraavia menkkoja odotellaan kuin kuuta nousevaa :)
No vastaus on, ettet milloinkaan voi olla varma ettet tule raskaaksi ilman kortsua/ehkäisyä.
Yllättävää että olette näin ehdottomia siinä ettei varmoja päiviä ole.
Eikö jotkut luota varmoihin päiviin ihan ainoana ehkäisynä? Yllättävää että olette näin ehdottomia siinä ettei varmoja päiviä ole.
jos sellainen alkunsa saa. Vaikkei olisi erityinen toive kuitenkaan...
Yllättävää että olette näin ehdottomia siinä ettei varmoja päiviä ole.
ei eletä ihan keski-aikaa enää :D Voihan niitä yrittää laskea joo, mutta fakta on, että kaikilla naisilla ei esim. munasolu irtoa tasan 14. vuorokauden aikana eli kierron puolivälissä. Siinä on jo eka muuttuva riskitekijä....Listataanko vielä muita ;) Jos lapsi ei ole katastrofi niin voihan noita "varmoja päiviä" käyttää, antaa ehkä hiukan lisää aikaa kypsyä ajatukseen äitiydestä....
on sitten joko näitä "yllätysvauvojen" vanhempia (mikä on tietysti ihan ok, mutta raskaus ei koskaan ole *yllätys*, jos harrastaa seksiä) tai abortintekijöitä.
metku.net/~pesu/ehkaisy/luonnolliset.php . löytyy googlesta haulla luonnollinen ehkäisy. Itse olen käyttänyt tätä menetelmää jo vuosia, ja hyvin on toiminut: ei vahinkoraskauksia, ja myös raskauduin heti kun niin haluttiin. Ota huomioon, että menetelmä toimii vain säännöllisellä kierrolla, ja ainakin aluksi on hyvä ottaa avuksi ovulaatiotestit.
ap:lle olisi jo iskostettu päähän, että varmoja päiviä ei ole :D niin voisin yrittää vastata kysymykseen.
Yleensä ovulaatio tapahtuu 14 vrk ennen seuraavien kuukautisten alkua, siis kp 16-20/30-34, tämä siis on se potentiaalisin raskautumisajankohta. Lähteistä riippuen siittiöt voivat elää hedelmöityskykyisinä 3-7 vrk, joten epävarmat päivät ovat kp 9-20.
Tämä ihan laskennallisesti. Mutta kuten aiemmatkin vastaajat, korostan, että munasolu voi irrota "koska vaan" (todennäköisimmin kuitenkin 1-2 päivää ennen tai jälkeen oletetun ovulaation ajankohdan -> varoaika kp 7-22), niin jos asia on oikeasti tärkeä ja raskautumista EI SAA tapahtua, niin lopputulema on se, mitä sulle on jo vastattukin.
= Varmoja päiviä ei ole.
Kannattaa harkita tätä tapaa vasta kun on varma että lapsentulo ei olisi myöskään maailmanloppu, ja vakaaseen parisuhteeseen jossa asia on puhuttu jo läpi. meillä tämä toimiikin, koska meillä raskautta ei ehkäistä aktiivisesti, mutta ei kyllä yritetä raskautuakaan. Jos uusi vauva nyt tulisi, se olisi vain iloinen yllätys eikä aborttia edes harkittaisi!
Itse ainakin tunnen ovulaation ja se tulee joka kuukausi ihan samaan aikaan, kierto on todella säännöllinen.
Kyllä varmat päivät on ihan luotettava menetelmä, jos osaa sitä käyttää ja tuntee sen oman kiertonsa.
vakiintuneessa parisuhteessa, jossa se vauvan tulo ei olisi katastrofi ja se pidettäisiin!!! Muissa tapauksissa hoidat ehkäisyyn kuntoon, etkä ala leikkimään kohtalolla. Piste.
vain jos vauvan on valmis pitämään. Mutta tällaisessa tilanteessa ymmärrän vallan hyvin. Itse en ainakaan monen vuoden kokemuksella ole tullut raskaaksi kun kuukautisten aikana ei ole käytetty kondomia. Muuten tietenkin käytetään, tuolloin ei koska on niin paljon mukavampaa ilman kondomia.
Ja tosiaan itse tulin raskaaksi silloin kuin halusin en vahingossa. Ei varmat päivät oikeasti ihan tuulesta temmattu juttu ole vaikkei niitä toki kannata teineille opettaa kun on tärkeää, että käyttävät kondomia ja näin suojaavat itsensä paitsi vahinkoraskauksilta myös taudeilta.