Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koira näykkäsi tänään poikaa kädestä :(

Vierailija
22.11.2010 |

Koira oli pöydän alla ja poika ryömi sinne sen perässä, vaikka on kielletty monet kerrat. Koira ärähti ja näykkäsi. Hampaan jäljet jäi kämmen selkään. Otin koiraa niskasta ja vein kodinhoitohuoneeseen häpeämään. Pojalle pidin puhuttelun kun lopetti itkemisen. Menettelinköhän oikein?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossa voisit kiinnittää huomiota ettei poika kiusaa koiraa. koira tarvitsee omaa rauhaa.

Koira varoitti kuitenkin ensin ja näykkäisi pienesti. Sinänsä koiralta fiksusti toimittu. Ei siis ylireagoinut ja purrut kunnolla. Nyt tosiaan kiinnittäisin huomiota että lapsi ymmärtää koiran oikeuden olla rauhassa ja ehkä oppisi lukemaan koiraa.Kyllä se siitä :-)

Vierailija
2/3 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kertaa. Ei vain ota uskoakseen. Toivottavasti pieni kipu muistuu mieleen, kun ensi kerran tekee mieli koiraa jahdata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne neuvot ei vaan meinaa pysyä päässä. Jos lapsi on vielä kovin pieni (vuoden vanha tms) niin valvominen on hankalaa. Mä pidin ihan reilusti koiraporttia kiinni ja lapsen ja koiran erillään kun olin yksin näiden kanssa. Kun lapsi täytti kaksi, otin portin pois koska jonkinlaista järjen valoa näytti lapsenkin päähän jo mahtuvan. Koiraportti oli siitäkin näppärä, että jos lapsi yritti kiusata koiraa, niin nostin lapsen sinne portin toiselle puolelle ja muu perhe ja koira jäi toiselle puolelle. Tällainen pieni ele oli erittäin tehokas tekemään selväksi pienellekin ihmiselle mitä koiran kiusaamisesta seuraa, ja oli lapsen mielestä iso rangaistus.

Ihan oikein teit kun toruit molempia. Seuraavilla kerroilla haet lapsen heti pois jos näyttää kiusaavan koiraa, koska koira ei nyt enää ehkä luota siihen, että sinä suojelet sitä ja alkaa suojella itse itseään, mikä voi johtaa siihen että se kohta alkaa murista lapselle muutenkin.