Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatteko kuulla köyhän perheen elämästä?

Vierailija
21.11.2010 |

Kerron vaikka ette haluaisi kun sain inspiraation tosta prisma-ketjusta.

Meillä on eletty nyt jo useampi vuosi niukasti. Ok, tiedän että omasta syystä koska teimme konkurssin ja velkaa jäi. Talon myyminen/muutto tietäisi lapsille koulun vaihdosta ja muuta ikävää. Eikä talosta saatavilla varoilla maksettaisi edes kaikkia velkoja pois. Nyt asumme edullisesti.

Meillä ei ole varaa viikkorahoihin, koulukuviin, jatkuviin uusiin vaatteisiin tai normaalihintaiseen lihaan.

Meillä käydään kaupassa silloin kun on paljon -30% tuotteita. Joskus sinne kauppaan on rahaa vain 10e ja sillä pitää ostaa muutaman päivän ruuat. Leivon ja teen ruuat itse. Korjaan ja kunnostan vanhaa jotta emme joudu hankkimaan uutta.

Olen kirppareiden vakiokävijä. Ostan joskus jos vaan on ylimääräistä rahaa, myös niin että myyn kallimmalla huutonetissa. Mutta pitää olla varma että saa ainakin omansa pois.

Auto meillä on (asumme maalla). Sillä kuitenkin ajetaan mahdollisimman harvoin. Joskus taidan ajaa ihan pyhällä hengellä sillä niin tyhjä on tankki.

Meillä ei ole varaa ostaa lapsille viisiä erilaisia talvikenkiä. On Kuomat ja lämminvuorikumisaappaat. Lapsille toivotaan joululahjaksi ja isommat toivovat itse lahjakortteja jotta saavat uutta vaatetta.

Jokainen kännykän hajoaminen, pesukoneen laukeaminen tai lapsen rahanpyynti on katastrofi.

Näen jo painajaisia ja masennun jo pari päivää ennen laskun eräpäivää kun tiedän ettei ole varaa maksaa laskuja. Kohta olemme vielä tilanteessa että kaikki ylimääräinen on myyty.

Terveisiä konkurssin tehneen velkahelvetistä. Älkää ikinä perustako muuta kuin osakeyhtiötä.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni teillä menee kuitenkin aika hyvin.

Vierailija
2/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole autoa ja ostan kaikki vaatteet kirpparilta alusvaatteita ja kenkiä lukuunottamatta itselleni ja lapselleni.

Lapsen isä aiheutti minulle tämän tilanteen tavallaan. Hän ei tapaa lasta ollenkaan ja olen aivan yksin. Jotenkin pärjätään ja osataan silti etsiä pieniä kivoja asioita elämästä, jotka ovat ilmaisia. Lapselle tärkein eli yhdessäolo ei maksa mitään, tehdään retkiä ilmaiskohteisiin, käydään kirjastossa yms.

Onneksi netti kuuluu vuokraan, ei tarvitse siitä maksaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapset tienata rahaa lastenvahtina olosta? Kesällä mansikkamaalle, jos ei muuta työtä saa.

Vierailija
4/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat.Mun jalka pysyy pakkasella lämpimnä Goretexissa ilman v.sukkaa.

ei se gore-kalvo mitään lämmitä! Pitää vain (ehkä) kosteuden ulkopuolella. Kyllä pakkasella tarvitaan se villasukka, ei pakkasilmalla tarvitakaan mitään gore-kalvoja. Piste.

"Gore-kenkiin ei mahdu villasukkaa"

No ei kai mahdukaan, KUN IDEA ON SIINÄ ETTÄ JALKA PYSYY LÄMPIMÄNÄ ILMAN MITÄÄN VILLASUKKIA!! :D

Vierailija
5/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tietäis minne?

Toiseksi: me on eletty 8 vuotta aika lailla kuten ap, paitsi että ruokaan on aina rahaa ja laskut on saatu maksettua ilman huolta. Mutta ei mihinkään ylimääräiseen ole rahaa. Ostan kaikki vaatteet kirppikseltä ja pakkanen on täynnä -30% lihaa. En pidä meitä köyhinä, olen tottunut tähän elämäntasoon. Toisaalta aina on löytynyt rahat hammaslääkäriin yms että on meillä toki vähän enemmän pelivaraa kuin ap:lla.

Tsemppiä ap!

Vierailija
6/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois kenkiä tuolla joiden koot vaihtelee 20-45 :D ja suurin osa todella vähän pidettyjä,parit voi sanoa uudenveroisetkin,on poikien ja tyttöjen. Tyttöjen kenkiä ei kyllä ole kuin 36/37,poikien kengissä sit löytys enemmän. Voisin laittaa vaikka pakettina tulemaan jos oikeankokoiset sattuis löytyyn? Ja siis minä maksaisin kyllä kaikki kulut. Itse asumme Lapissa. Ja samaan pakettiinhan menis muutakin,multa löytyy naisten vaatetta ylimääräisenä (kokoa 38-40),lapasia,pipoja,kaulahuiveja yms,vauvan vaatteita (74-86) ja pojan vaatteita (116-122). Kuulostaako mikään teille sopivalta??? Ilmoittele,laita vaikkapa sähköpostia nunju@gmail.com,katson sähköpostini parin päivän välein!!

Kiitos tarjoukssta, mutta joudun kieltäytymään. En katso että olisimme noin ihanna avun tarpeessa. Meillä kuitenkin on vielä se oma koti ja perhe. Ihan kaikki ei mennyt ja kyllä tässä jotenkin sinnitellään.

ap

Vierailija
7/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä miehesi tekee? Saatko käyttää hänen työkonettaan ja nettiyhteyttään virka-aikana? Yleensä sellainen ei ole sallittua. Ap:n pitäisi kouluttautua ja mennä töihin, jolloin myös perheen taloudellinen tilanne parantuisi. Ei kirppareilla kiertely ole tuottaisaa hommaa.

Ja koulutuskin muuten löytyy, kiitos huolehdinnasta :D

Meillä vain on se tosiasia että velkojen takia kahdenkaan palkalla emme elä kunnolla. periaatteena taas on että maksamme velkamme itse emmekä sysää sitä veronmaksajien harteille.

ap

Vierailija
8/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lasta teillä on? Mikä on perhetilanteenne, ts. oletteko molemmat töissä? Voitko valottaa tulojanne / menojanne ainakin pintapuolisesti, oletteko laskeneet (paperilla) kuinka paljon rahaa tulee ja mihin sitä menee? Uskoisin, että suunnittelemalla pääsisitte ainakin tuosta jatkuvasta stressaamisesta ja mahdollisesti voisitten tehdä suunnitelmia muutaman vuoden päähän. Autan mielelläni jos annat lisätietoja (toki ymmärrän ettei näin julkisesti voi kovin paljon tietoja antaa).

rahaa käyttöön n. 1400e. Meillä on 4 lasta. ja tähän en nyt kaipaa neuvoja siitä miten olisi pitänyt tehdä vain yksi lapsi. Meillä on neljä, piste.

Kuukausibudjetti on piirtynyt aika tarkkaan mun päähäni eikä se kyllä yhtään helpota stressiä. Syksyllä 2011 tippuu yksi laina pois ja sitten helpottaa muutamalla satasella kuukaudessa.

ap

Vierailija
9/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tietäis minne? Toiseksi: me on eletty 8 vuotta aika lailla kuten ap, paitsi että ruokaan on aina rahaa ja laskut on saatu maksettua ilman huolta. Mutta ei mihinkään ylimääräiseen ole rahaa. Ostan kaikki vaatteet kirppikseltä ja pakkanen on täynnä -30% lihaa. En pidä meitä köyhinä, olen tottunut tähän elämäntasoon. Toisaalta aina on löytynyt rahat hammaslääkäriin yms että on meillä toki vähän enemmän pelivaraa kuin ap:lla. Tsemppiä ap!

Tsemppiä teillekin!

Vierailija
10/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään

todella paljon että tästä jää trauma varsinkin murrosikäiselle lapselle.

ap

Meille kävi juuri noin kun olin 15v. Kova paikka oli aluksi se, etten saanut viimeisiä muotivaatteita kuten kaverit ja jouduin kulkemaan kirpparivaatteissa. Kun alkukolauksen jälkeen olin niellyt ylpeyteni niin ei asia juurikaan haitannut, sen kanssa oppi elämään ihan hyvin eikä sitä enää ajatellut.

Ajan kanssa tilanne parani, muutin omaan kotiin ja omaan talouteen, tein lukioikäisenä iltatöitä ja eka poikaystäväkin teki elämästä aika ihmeellistä ja ihanaa.

Nyt jälkikäteen ajatellen oli ihan hyvä juttu, että opin jo tuolloin etten tarvitse sitä kaikkea materiaa ja hienoja juttuja ollakseni hyvä ja kiva kaveri ja ollakseni ns. pinnalla. Pärjäsin oikein hyvin kaikkien kanssa oman luonteeni ansiostani. Nyt osaan aikuisena ajatella todella järkevästi rahan käyttöä, en törsäile, en osta juurikaan harkitsematta enkä ikinä ottaisi luottoja jonkun must jutun hankintaa varten (ystäväpiirissäni on näitä jotka näin tekevät).

Älä siis suotta huoli, äläkä ainakaan näytä lapselle että surettaa se ettei ole mihinkään varaa. Vastaa vaan itsevarmasti, että ei se meitä haittaa, se on vaan rahaa ja meillä sentään on toisemme tai että olet taitava siinä ja siinä asiassa, mikä on paljon tärkeämpää kuin se mitä rahalla saa.

Tsemppiä!

Vierailija
11/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään todella paljon että tästä jää trauma varsinkin murrosikäiselle lapselle. ap

Meille kävi juuri noin kun olin 15v. Kova paikka oli aluksi se, etten saanut viimeisiä muotivaatteita kuten kaverit ja jouduin kulkemaan kirpparivaatteissa. Kun alkukolauksen jälkeen olin niellyt ylpeyteni niin ei asia juurikaan haitannut, sen kanssa oppi elämään ihan hyvin eikä sitä enää ajatellut. Ajan kanssa tilanne parani, muutin omaan kotiin ja omaan talouteen, tein lukioikäisenä iltatöitä ja eka poikaystäväkin teki elämästä aika ihmeellistä ja ihanaa. Nyt jälkikäteen ajatellen oli ihan hyvä juttu, että opin jo tuolloin etten tarvitse sitä kaikkea materiaa ja hienoja juttuja ollakseni hyvä ja kiva kaveri ja ollakseni ns. pinnalla. Pärjäsin oikein hyvin kaikkien kanssa oman luonteeni ansiostani. Nyt osaan aikuisena ajatella todella järkevästi rahan käyttöä, en törsäile, en osta juurikaan harkitsematta enkä ikinä ottaisi luottoja jonkun must jutun hankintaa varten (ystäväpiirissäni on näitä jotka näin tekevät). Älä siis suotta huoli, äläkä ainakaan näytä lapselle että surettaa se ettei ole mihinkään varaa. Vastaa vaan itsevarmasti, että ei se meitä haittaa, se on vaan rahaa ja meillä sentään on toisemme tai että olet taitava siinä ja siinä asiassa, mikä on paljon tärkeämpää kuin se mitä rahalla saa. Tsemppiä!

Toivottavasti meillä käy yhtä hyvin.

ap

Vierailija
12/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on aivan kuin meiltä, paitsi en käytä huutista tienaus mielessä. Ei olla tehty konkkaa, muuten vain pienituloisia, itse kotiäiti.

Eiköhän meitä vähävaraisia ole kuitenkin aika paljon:-(

Vierailija
13/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon elänny joskus aikaa lasten kanssa,ku olin köyhä kuin kirkonrotta!aatella että sen jälkee koin tulleeni hyvä tuloseksi kun elin yh;oona toimeentulolla,ja korotetulla lapslisillä sekä asumistuella.että tiiän mitä on nälkää näkeminen.

Vierailija
14/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sieltä jostain rakosesta pääsee loskavesi sisään ja sitten niitä ei meinaa saada millään kuivumaan. Erehdyin yhdet gore-tex kengät ostamaan ekaluokkalaiselle ja pakko oli ne karvakumpparit ostaa myös, kun ei enää suostunut niitä goreja käyttämään, koska jalat kastu.

Itse olen myös köyhä ja lapsilla vain kuomat ja karvakumpparit. Niillä pärjää hyvin.

Meillä ei ole edes autoa ja joudutaan sen vuoksi joskus turvautumaan taksiin. Tulee ainakin paljon pyöräiltyä ympäri vuoden. Myös lapset ajaa pyörällä harrastuksiin läpi talven.

Vierailija
15/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin täällä ois edelleen muutamia kenkiä tarjolla :D

nunju80@gmail.com

Vierailija
16/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sieltä jostain rakosesta pääsee loskavesi sisään ja sitten niitä ei meinaa saada millään kuivumaan. Erehdyin yhdet gore-tex kengät ostamaan ekaluokkalaiselle ja pakko oli ne karvakumpparit ostaa myös, kun ei enää suostunut niitä goreja käyttämään, koska jalat kastu. Itse olen myös köyhä ja lapsilla vain kuomat ja karvakumpparit. Niillä pärjää hyvin. Meillä ei ole edes autoa ja joudutaan sen vuoksi joskus turvautumaan taksiin. Tulee ainakin paljon pyöräiltyä ympäri vuoden. Myös lapset ajaa pyörällä harrastuksiin läpi talven.

Mies pääsee töihin ilman omaa autoa luojan kiitos. Jos tästä joutuisimme muuttamaan olisi edessä toisen auton hankinta.

ap

Vierailija
17/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä kokoiset lapset sinulla on? Tyttöjä, poikia? Meiltä saattaisi löytyä ylimääräistä vaatetta, ihan siistejä. Laitan postissa tulemaan.

Vierailija
18/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaateapua ei tarvita. Harmi, olisin mielelläni laittanut paketin.

Vierailija
19/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaateapua ei tarvita. Harmi, olisin mielelläni laittanut paketin.

Tuota, jäin hiukan ihmettelemään miksi se vaateapu ei kelpaa, jos on viimeisen päälle hätä, niitä olis tarvittu??

Vierailija
20/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmalta lapselta puuttuu talvikengät ja ne mennään ostamaan joulukuussa, olen jo luvannut uudet. Meidän säilytystilat on vähäiset, joten en kovin ota varastoon mitään seisomaan. Joitain juttuja saadaan lasten serkuilta.

Kiitos kuitenkin tarjoamisesta!

ap