Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kutsussa lukee "olemme varanneet teille huoneen juhlapaikalta yöpymistä varten"

Vierailija
21.11.2010 |

niin tarkoittaako se, että kutsuja myös maksaa huoneen. Joo tiedän, olisi viisainta kysyä, ja näin joudunkin tekemään, koska huone on meille liian kallis. Kysyminen on vaan vähän kiusallista, samoin ehkä varauksen peruuttaminen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kulut maksetaan itse. Ei voi esim. hääparilta odottaa, että kustantaisivat vieraiden yöpymisen.

Vierailija
2/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös maksaja, niin ei tarvi suoraan kutsujalta kysyä. Sitten jos katsot että et voi osallistua, vastaat vaan kutsuun että kiitos kutsusta, valitettavasti emme pääse tulemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa, että varaavat valmiiksi! Ja vielä kalliin huoneen!!! En usko että kutsujat maksavat huonettasi. Montako vierasta sinne on tulossa?

Vierailija
4/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä häissä joissa pari oli varannut hotellista kiintiön huoneita häävieraita varten, ja kutsussa oli liite jossa kerrottiin huonehinnat vieraille ym. käytännön juttua.

Oli ihan fiksusti ilmaistu että vieras maksaa itse.

Vierailija
5/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ymmärrän asian niin, että varaus on nimenomaan teille ja varaajahan sen maksaa.

Jos taas hotellista olisi etukäteisvarattu juhlijoiden käyttöön x määrä huoneita, jotka kuka tahansa voi sitten varata itselleen (ja itse maksaa), asia olisi muotoiltu toisin.

Mutta kysy ihmeessä, toiset ilmaisevat itsensä eri tavalla kuin toiset ymmärtävät.

Vierailija
6/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös maksaja, niin ei tarvi suoraan kutsujalta kysyä. Sitten jos katsot että et voi osallistua, vastaat vaan kutsuun että kiitos kutsusta, valitettavasti emme pääse tulemaan.

ko. yöpymispaikkaan niin varatkaa yöpyminen jostain halvemmasta paikasta itse. Meillä oli sama juttu ja me sitten sanottiin ettei yövytä ko. hotellissa vaan etsimme halvemman hotellin.

Vierailija
7/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin olettaisin että kutsuja maksaa.

Vierailija
8/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oletakaan, että kukaan maksaisi yöpymisen. Mutta olimme jo ajatelleet toista halvempaa paikkaa, siis meille aivan ok. Juhlat ovat hotelli-ravintolakompleksissa ja huoneet meistä turhan tyyriitä. Lasten ja matkan takia ollaan autolla ja mulle ei ole ongelma olla ottamatta viinaksia niin että voin ajaa juhlista vielä majapaikkaan. Osa juhlii varmaan viimeisen päälle ja haluavat jäädä juhlapaikalle yöksi. Mutta hyvä idis soittaa tonne juhlapaikalle, mahtavatkohan sieltä respasta sanoa.

ap

Vierailija
9/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei siinä voinut lukea että "Juhlapaikalta on mahdollisuus varata huoneita yöpymistä varten"

Vierailija
10/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin ja kysyisin erittäin ystävällisesti että "mikä on muuten hotellihuoneen/majoituksen hinta?".

Vierailija
11/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia on muotoiltu selvemmin. Esim "Mainitsemalla häistämme voitte varata huoneen hotelli X:sta hintaan X". Tai sitten vaan että "majoituspalveluita alueella tarjoavat ne ja ne".

Varata-sana on vähän hankala, kun sehän tarkoittaa sekä varauksen tekemistä että kulujenkin hoitamista. Vrt. juhlat kotona ja kutsussa sama teksti.

ap

Vierailija
12/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten olis jonkinlainen hintakin laitettu kutsuun

Vierailija
13/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä maksetaan itse, joten tarkistaisin

Vierailija
14/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellen olisi valmis maksamaan huonetta. Vähänkös noloa ilmoitella että teille on varattu huone yöpymistä varten, niin joo yksi pikkujuttu, se maksaa sit *jotain tähtitieteellistä* euroa.

Vierailija
15/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität asiasi ystävälisesti ja kysyt ihan suoraan onko juhlien järjestäjä myös maksamassa vieraiden majoituksen.

enkä oletakaan, että kukaan maksaisi yöpymisen. Mutta olimme jo ajatelleet toista halvempaa paikkaa, siis meille aivan ok. Juhlat ovat hotelli-ravintolakompleksissa ja huoneet meistä turhan tyyriitä. Lasten ja matkan takia ollaan autolla ja mulle ei ole ongelma olla ottamatta viinaksia niin että voin ajaa juhlista vielä majapaikkaan. Osa juhlii varmaan viimeisen päälle ja haluavat jäädä juhlapaikalle yöksi. Mutta hyvä idis soittaa tonne juhlapaikalle, mahtavatkohan sieltä respasta sanoa. ap

Vierailija
16/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei maksaisi niin kutsussa lukisi esim.: yöpyä voitte vaikkapa hotellissa se ja se.

Eihän toiselle voi omavaltaisesti varata huonetta ja olettaa että toinen sen maksaa.

Vierailija
17/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse pitäisi maksaa. Meillä oli matkan takaa saapuvia vieraita omissa häissämme ja vaikka ollaan pienituloisia, kuten koko suku molemmilla, niin pidimme itsestäänselvänä, että tarjosimme saapuville hotellissa yöpymisen. Läheisiä sukulaisia tai ystäviä. Huoneita oli 7. Muotoilimme asian niin, että matkan takaa saapuville tarjoamme yöpymisen. Ei esiintynyt väärinkäsityksiä.

Vierailija
18/18 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisithan kysyä heiltä, että onko huono kovin kallis, kun teillä on vähän tiukkaa nyt. Sitten selviäisi sekin onko tarkoitus maksaa itse vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan