uusi Potter-elokuva on PELOTTAVA.
Älkää viekö 9-vuotiaitanne katsomaan, oikeasti. Ikärajan pitäisi olla 13 tai 15.
Kommentit (53)
siinä edes mitään vielä tapahtunut, suorastaan pitkästyttävä. toivottavasti se toinen osa olis vähän jännempi...
Ja en kyllä tiedä, mikä teidän mielestänne on pelottavaa, mutta minusta kiduttaminen ja veriroiskeet seinällä sen jälkeen, kun ihminen on muuttunut jättiläiskäärmeeksi ja hyökännyt, on liian pelottavaa alakoululaiselle.
Pelottavien kohtausten lisäksi se on minusta sävyltään liian synkkä ja toivoton pienten silmille.
t: ap
ihan turhaan kesti 2,5h. Mieleen ei kyllä tule nyt yhtään kohtaa joka olisi ollut pelottava...
Ja ikäraja tosiaan on K-11. Miksi veit 9v sinne?
Ja en kyllä tiedä, mikä teidän mielestänne on pelottavaa, mutta minusta kiduttaminen ja veriroiskeet seinällä sen jälkeen, kun ihminen on muuttunut jättiläiskäärmeeksi ja hyökännyt, on liian pelottavaa alakoululaiselle.
Pelottavien kohtausten lisäksi se on minusta sävyltään liian synkkä ja toivoton pienten silmille.
eikä sitten valittaa jälkikäteen.
Hyvä elokuva ja ihan hyvin voi 9-vuotias vanhempien kanssa tämänkin katsoa, jos Potter-maailma on muuten tuttu. Alkuperäiset Grimmin sadutkin on paljon väkivaltaisempia.
Hyvä elokuva ja ihan hyvin voi 9-vuotias vanhempien kanssa tämänkin katsoa, jos Potter-maailma on muuten tuttu. Alkuperäiset Grimmin sadutkin on paljon väkivaltaisempia.
1. Teksti ei ole niin mieleen vaikuttavaa kuin kuva, se on ihan tutkimuksin todettu
2. Grimmin satujen kirjoittamisen aikaan ei varmaan juurikaan ollut tietoa lapsen aivojen kehityksestä ja siihen vaikuttavista seikoista
3. Saduissa hyvä aina voittaa, Potterissa (näissä viimeisissä) ei.
Eiköhän se kuule sinun vikasi ole jos itse veit 9 ikäisen K11 elokuvaan :)
11v on lukenut kirjan, mutta 10v ei.
Hiukan mua arveluttaa tuon 10v:n sinne vieminen, mutta on itse todella kovasti menossa katsomaan sen. Eikä ole kyllä kovin herkkä.
- UPS, spoilaus...
Ennen vanhaan satujen kohdeyleisönä eivät olleet lapset vaan aikuiset.
Missään Potterissa ei ole koskaan näytetty suoraan mitään tappamista, ainoa väkivaltainen mieleen tuleva juttu on kun Hermione tinttaa nyrkillä Dracoa turpaan.
- UPS, spoilaus... Ennen vanhaan satujen kohdeyleisönä eivät olleet lapset vaan aikuiset. Missään Potterissa ei ole koskaan näytetty suoraan mitään tappamista, ainoa väkivaltainen mieleen tuleva juttu on kun Hermione tinttaa nyrkillä Dracoa turpaan.
Kyllä mun mielestä tappamista on sekin, että osoittaa taikasauvalla ja *ups* kohde kuolee. Mutta se ei minusta olekaan K-matskua tässä vikassa(kaan) vaan kidutus ja synkkyys.
lapsi itse on lukenut kirjan, ja kohtia on analysoitu oikein huolella päivällispöydässä.
Lasken siis lapseni olleen valmis, kun viime keskiviikkona kävimme sen katsomassa.
Mukula hätkähti käärme-kohtauksessa, mutta ei ihmeemmin muissa.
Analysoimme leffan yhdessä jälkikäteen ja jäimme innolla odottamaan viimeisistä viimeistä Potteria.
Ja ei, en kadu että vein lapseni katsomaan ko. leffan.
Kävin katsomassa elokuvan aikuisseurassa ja en veisi sinne 12-vuotiasta nuorempaa. Minusta liian hurjia kohtauksia olivat mm. käärmekohtaus, Hermionen kidutus ja Ronin auki viilletty käsivarsi. Puhumattakaan niistä taisteluista ja toisen kaksosen irti viilletystä korvasta. Eikä hyvä tosiaan tällä kertaa voittanut.
Ap ei siis vienyt 9-vuotiasta sinne, kuten kertoo. Ja hän myös kertoo, että sinne saa viedän 9-vuotiaan aikuisen seurassa.
Minusta on ihan hyvä, että ap kertoo oman näkemyksensä elokuvasta täällä. Kaikki äidit eivät välttämättä ole itse lukeneet kirjaa, eivätkä ehkä ymmärrä, että leffa voi olla aika pelottava.
Kävin katsomassa elokuvan aikuisseurassa ja en veisi sinne 12-vuotiasta nuorempaa. Minusta liian hurjia kohtauksia olivat mm. käärmekohtaus, Hermionen kidutus ja Ronin auki viilletty käsivarsi. Puhumattakaan niistä taisteluista ja toisen kaksosen irti viilletystä korvasta. Eikä hyvä tosiaan tällä kertaa voittanut.
Tämä elokuvahan jatkuu toisessa osassa ja kyllä lopulta hyvä voittaa!
Ja mielestäni vanhemmat ovat vastuussa siitä mitä lapsensa katsovat. Riippuu kovasti mitä lapsi "kestää" mutta en usko tuon olevan sopiva kenellekkään alle 10 vuotiaalle.
Näyttäkää lapsillenne teletappeja nauhalta, kunnes he ovat 10-vuotiaita. Ei varmasti tule mitään kamalaa vastaan. Muistattehan piilottaa myös kaikki sanomalehdet ja vahtia, ettei lapsi näe eikä kuule uutisia.
UUDESTAAN!
Joko hysteerisesti suojella lasta kaikelta tai antaa katsoa tai tehdä mitä vain.
Miksi ihmeessä lapsen pitäisi katsoa pelottavia elokuvia tai uutisiakaan, jos sen voi estää? Kaikelta ei voi suojella, mutta voi vähentää taakkaa.
Minun 9-vuotiaani on kyllä nähnyt esim. Tähtien sodat ja pari vanhaa James Bondia, mutta tätä elokuvaa en antaisi hänen nähdä. Kyse ei ole vain tapahtumista vaan myös yleistunnelmasta ja kauhun keinojen käytöstä. En myöskään ole antanut kolmasluokkalaisen lukea kuin neljä ensimmäistä Potteria. Kun täyttää kymmenen, saa lukea vitosen ja ehkä pian sen jälkeen myös kutosen.
Mitäs 9v siellä teki?