Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva syö liian harvoin?

Vierailija
20.11.2010 |

Vauva kasvoi ihan aluksi paljon ja nopeesti. Sitte kasvu hidastu, vaikka onkin viä reilusti suositusten alarajan yläpuolella. Vauva (2kk) saattaa olla 5-6 tuntiakin syömättä. Pitääkö se herättää syömään vai osaako terve vauva ilmasta nälän?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos imetät vauvaa ei tarvitse herättää syömisen ajaksi. (pulloruokinnasta ei ole kokemusta)

Jos vaan itse satut heräämään yöllä, nosta vauva rinnalle ja anna sen syödä unissaan. Laita se sitten takaisin nukkumaan.

Kyllä vauva voi nukkua 5-6 tuntiakin välillä, mutta mun mielestä kerran yössä sen olisi hyvä syödä.

Useimmiten vauvan paino laskee ekoina päivinä ja se pärjää kohdussa keräämällään vararavinnolla. Aika hyvin jos paino on koko ajan vaan noussut.

Täysimetetyt eivät kasva ihan nykyisten käyrien mukaisesti, mutta ottavat kasvukäyrää kiinni myöhemmin imetyksen loputtua.

Jos lapsesi on vaan virkeä hereillä ollessaan ja syö hyvin sitten kun syö, se kuulostaa minusta ihan terveeltä.

Vierailija
2/3 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla yli 4 tuntia, jos kerran kasvu on hidastunut. Yrittäisin lisätä päiväsyöttöjen määrää tarjoamalla vauvalle rintaa hänen hereillä ollessaan jo ennen kuin hän itse vaatii sitä.

Minusta 5-6 tunnin tauko yöllä on tuonikäiselle vauvalle ihan tavallista.

3 lapsen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herättäisi yöllä syömään. Päivisin yrittäisin tarjota useammin syömistä. Mutta vaikea sitä vauvaa on pakottaakaan syömään.

Onko kyseessä rintaruokittu vauva? Meillä (3lasta) joka ainoa rintaruokittu pitkään ja vähä vähältä kasvu väheni ja paino putosi. Ekan vauvan kanssa jouduimme kasvukontrolliin ja lääkäriin. Toisen vauvan kanssa en enää suostunut ja kolmannesta kukaan ei ehdottanutkaan.

Meillä ongelmana oli että vauvat olivat suht isokokoisia syntyessään ja minun rintamaidollani kasvoivat alkuun plussakäyrillä. Mutta kun kasvoivat, niin alkoivat tippua omille käyrilleen. Kouluikäisenä pituus mennyt 0-käyrän tuntumassa, mutta paino siellä -20 paikkeilla. Ja kun vauvana lähdetiin sieltä lähempää +20 käyrältä, niin pudotus tuntui.

Tuo painon tippuminen ainakin on ihan normaalia rintaimetetyillä vauvoilla, mutta ehkä tuo tippuminen alkaa yleensä jonkun kuukauden myöhemmin kuin mitä sinulla on vauvalla ikää.

Toinen meidän lapsilla ollut ikävä osuus tuossa syömisessä vauvana oli että jos olivat kipeitä, niin söivät sen jälkeen valehtelematta 2viikkoa huonosti. Ja juuri kun syömismäärän sai hinattua normaaliin, niin iski varmaankin uusi tauti.

Sen vauvojen syömisen kanssa stressaamista meillä ollut ainakin riittämiin ja turhaakin. Neuvola ei siinä auttanut. Jälkiviisaus kylläkin. Meidän lapset ovat nyt niitä rimppakinttuja ja oman kokoisiaan. Kuitenkin perusterveitä ja erittäin liikunnallisia kilpaurheiluineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän