Hyvät huutisostajat!
Jos aiotte ostaa jonkin tuotteen, olkaa ystävällisiä, ja tehkää kohteesta huuto. Olen kyllästynyt siihen, että saan toistuvasti postia tyyliin "olisin halunnut ostaa tuotteen X, mutta oletkin sen sulkenut odotettua aikaisemmin".
Vaikka myyntikohteeni ovat kaupan vain huutiksessa, voin koska tahansa ottaa tuotteen pois myynnistä ja vaikka antaa sen pois ilman, että joku "minä olisin niin halunnut sen ostaa" -mankuja voi tehdä muuta kuin valittaa. Minua kiinnostaa vain se, että saan tuotteet myytyä, ei se, että joku ajatteli odotella viimehetkeen asti.
Kommentit (18)
"voin koska tahansa ottaa tuotteen pois myynnistä ja vaikka antaa sen pois"
ja
"Minua kiinnostaa vain se, että saan tuotteet myytyä"
t. toinen huutismyyjä, joita tuollaiset ostajat ei haittaa
mutta jaksaa valittaa, että kohde suljettu, eikä hän sitä saanut? Tai kaivelee jotain pari viikkoa sitten sulkeutuneita kohteita ja kyselee, saisiko niitä alennuksella, kun eivät käyneet kaupaksi? Tai haluaa ostaa 5 tuotetta, mutta ei maksaisi postituskuluja, vaan haluaa ne alennuksena? Tai muuten vain ottaa yhteyttä kysyäkseen, miksi myyt vain tuotetta A etkä tuotetta B? jne.
"voin koska tahansa ottaa tuotteen pois myynnistä ja vaikka antaa sen pois" ja "Minua kiinnostaa vain se, että saan tuotteet myytyä"
Minulla ei ole mitään syytä siihen, koska haluan saada tuotteet kaupaksi. Lähtöhinnan laitan sellaiseksi, että vaikka olisi vain yksi ostaja, hinta olisi minulle tarpeeksi korkea. Ymmärrän ostajia siinä, että monet eivät halua turhaan nostaa hintaa vaan huutavat vasta lopuksi. Se on minulle ok ja teen itsekin niin.
Voisit vähän tutkailla tuota aggressiivisuuttasi huutonet-ostajua kohtaan ja miettiä, että mikä se olikaan huutiksen perimmäinen tarkoitus.
Jos aiotte ostaa jonkin tuotteen, olkaa ystävällisiä, ja tehkää kohteesta huuto. Olen kyllästynyt siihen, että saan toistuvasti postia tyyliin "olisin halunnut ostaa tuotteen X, mutta oletkin sen sulkenut odotettua aikaisemmin".
Vaikka myyntikohteeni ovat kaupan vain huutiksessa, voin koska tahansa ottaa tuotteen pois myynnistä ja vaikka antaa sen pois ilman, että joku "minä olisin niin halunnut sen ostaa" -mankuja voi tehdä muuta kuin valittaa. Minua kiinnostaa vain se, että saan tuotteet myytyä, ei se, että joku ajatteli odotella viimehetkeen asti.
Mulle käynyt vastaavanlaisia tilanteita myös. Esimerkkinä: pari kertaa minuun on otettu yhteyttä huudon oltua käynnissä n. 7 päivää (ei yhtään huutoja kohteessani), että voisitko ja jos voit, niin millä hinnalla voit myydä tuotteen heti (syynä että haluaa ostaa heti kohteen, on esim. että asuu kauempana ja olisi tulossa käymään kotikaupungissani ja kysyy, onnistuisiko kaupat hetimiten).
Ja tämähän sopii minulle vallan mainiosti, voin hyvin sulkea kohteen heti, kun saan siitä hyvän tarjouksen, sillä tärkeintä mullekin on, että saan käyttökelpoiset tavarat nurkista roikkumasta. Em. tilanteessa pyydän ostajakandidaattia huutamaan kohdetta ja ilmoittamaan, milloin on huutanut. Tämän jälkeen suljen kohteen välittömästi ja sovin kauppakumppanin kanssa tavaran toimituksesta pikimmiten.
No, tällaisissa tapauksissa olen siis myös saanut vihamielisiä viestiä useampaan kertaan, että olisin huutanut joo, mutta miksi kohde on sulkeutunut111???!!
Enkä voi ihmetellä muuta kuin samaa kuin ap!
J
No, tällaisissa tapauksissa olen siis myös saanut vihamielisiä viestiä useampaan kertaan, että olisin huutanut joo, mutta miksi kohde on sulkeutunut111???!!Enkä voi ihmetellä muuta kuin samaa kuin ap!
etkö ole iloinen että jotkut tarjoutuu ostamaan sen kohteen sulkeuduttua? Pääset tavarasta eroon anyway...
J
No, tällaisissa tapauksissa olen siis myös saanut vihamielisiä viestiä useampaan kertaan, että olisin huutanut joo, mutta miksi kohde on sulkeutunut111???!!Enkä voi ihmetellä muuta kuin samaa kuin ap!
Etkö tiedä, että huutonetin säännöissä kerrotaan, että myyjällä on mahdollisuus sulkea kohteensa SILLOIN KUN ITSE HALUAA.Ei mun tarvitse jäädä odottelemaan sitä jahkailijaa, joka huutaa minuutti ennen huudon sulkeutumista, ei mun tarvitse sellaisia ajatella. Jos jonkun kohteen itselleen haluaa, sitä pitää HUUTAA SILLOIN KUN SIELLÄ HUUTONETISSÄ SURFFAILEE JA KIINNOSTAVAN KOHTEEN HAVAITSEE. - Koska se kohde voi sulkeutua milloin vain. Enkä mä sulje kohteitani ennen sulkeutumispäivää JOS SIINÄ ON HUUTOJA. Mutta jos ei ole, miksi mun pitäisi jäädä odottelemaan sitä mahdollisen jahkailijan huutoa, jota ei sitten ehkä tulekaan ja siitä hyvästä tavara jää mulle näppiin???
Yhdelle kysyjälle, joka laittoi viestiä "olisin huutanut" vastasin (tai lähetin vastakysymyksen), että "miksi et sitten huutanut, kohde on ollut avoinna 7 vrk?"
T. 7
Miksi suljet kohteen aiemmin, jos haluat saada sen myytyä? Miksi et käytä osta heti-vaihtoehtoa?
Minä en ainakaan huuda kovin paljon etukäteen. Syy: jos huudan, sitoudun ostamaan tuotteen jos korkeampaa huutoa ei tule. Mutta jos kohdalle osuisikin vaikka seuraavana päivänä vielä parempi tuote, en voi perua toiseen kohteeseen tekemääni huutoa, joten en myöskään voi huutaa parempaa.
Ihme jengiä täällä heiluu. Minun puolestani on aivan sama, vaikka sulkisitte kohteen kymmenen sekunnin päästä avaamisesta, mutta älkää valittako jos ette saa sitä myytyä.
eli mieluummin varma kauppa heti kuin epävarma huudon päättyessä.
mä en jaksa osotella lähes sulkeutumiseen asti, koska en usko, että sillä huudon ajankohdalla todellakaan on merkitystä. ja mä tiedän tasan tarkkaan, mihin asti mä oon valmis hintaa nostamaan ja jos menee yli, niin eipä haittaa
Minulla ei ole mitään syytä siihen, koska haluan saada tuotteet kaupaksi. Lähtöhinnan laitan sellaiseksi, että vaikka olisi vain yksi ostaja, hinta olisi minulle tarpeeksi korkea. Ymmärrän ostajia siinä, että monet eivät halua turhaan nostaa hintaa vaan huutavat vasta lopuksi. Se on minulle ok ja teen itsekin niin. Voisit vähän tutkailla tuota aggressiivisuuttasi huutonet-ostajua kohtaan ja miettiä, että mikä se olikaan huutiksen perimmäinen tarkoitus.
mutta miksi ihmeessä ottaa yksityisviestillä yhteyttä ilmoittaen, että olisin sinulta huutanut, mutta kohde meni jo kiinni. Mitä minä sillä tiedolla teen, että joku on aikonut huutaa, mutta ei sitten huutanutkaan? Ihan turhaa postittelua ja osin minun syyllistämistäni siitä, että heidän suunnitelmansa ei toteutunut.
Eli jos haluaa ostaa, huutaa, ja jos ei halua, niin ei huuda. Mutta ei jälkikäteen ilmoita myyjälle, että teit väärin, kun minä en saanut mahdollisuuttani ostaa.
ap
En todellakaan jaksa kyttäillä mitään sulkeutumisajankohtia vaan laitan suoraan korotusautomaatin
mä en jaksa osotella lähes sulkeutumiseen asti, koska en usko, että sillä huudon ajankohdalla todellakaan on merkitystä. ja mä tiedän tasan tarkkaan, mihin asti mä oon valmis hintaa nostamaan ja jos menee yli, niin eipä haittaa
En käytä osta heti -toimintoa, koska ne halua. En halua asettaa tuotteelle mitään osta heti -hintaa. Ostaja Sitten päättää, mikä hinta on, jos haluaa ostaa tuotteen heti, ts. lähettää viestiä että myytkö heti. Minulla ei ole tämän toiminnon kanssa mitään ongelmaa ja en ymmärrä miksi jollain muulla on (huomioon ottaen huutonetin säännöt - joissa tosiaan, kuten aiemmin olen todennut: myyjällä on täysi päätäntävalta sulkea kohde halutessaan aikaisemmin kuin kohteen on määrä sulkeutua!). En ymmärrä mikä tässä on niin vaikea ymmärtää. Enkä myöskään ymmärrä sitä, että jos on jokin kiinnostava kohde niin miksi sitä ei sitten huudeta???? Itse ainakin huudan heti jos jokin kiinnostava kohde on näkyvissä. Ei tulisi mieleenkään jäädä arpomaan, että saisiko sen nyt sitten pari euroa halvemmalla, kun kyttäytyisi juuri ennen huudon päättymistä koneelle huutamaan sitä...
Mun mielestä niille tyypeille, jotka eivät omaa etuaan ymmärrä ja jättävät huutamatta ajoissa, voi vain todeta, että miksi et sitten huutanut, jos olit tuotteesta kiinnostunut. Mitään selitystä en ole kysymykseen saanut vielä tähän päivään mennessä.
Ja ylläolevaan lainaukseen liittyen tiedoksi älyttömään väitteeseen "älkää valittako, jos ette saa sitä myytyä". EN OLE KOSKAAN VALITTANUT, ETTEN OLISI SAANUT TUOTTEITANI MYYTYÄ!!!!! Olet kyllä itse "tosi ihme jengiä, mitä täällä heiluu"! Ja olet tainnut ymmärtää huutonetin hengen vähän väärin. Että ei voi sitten perua huutoaan kun pitää odottaa viimeiseen asti "jotain parempaa"...
Nopeat syövät hitaat vai miten se nyt menikään...
T. 7 ja joku jäljempi nro myös
Miksi suljet kohteen aiemmin, jos haluat saada sen myytyä? Miksi et käytä osta heti-vaihtoehtoa?
Minä en ainakaan huuda kovin paljon etukäteen. Syy: jos huudan, sitoudun ostamaan tuotteen jos korkeampaa huutoa ei tule. Mutta jos kohdalle osuisikin vaikka seuraavana päivänä vielä parempi tuote, en voi perua toiseen kohteeseen tekemääni huutoa, joten en myöskään voi huutaa parempaa.
Ihme jengiä täällä heiluu. Minun puolestani on aivan sama, vaikka sulkisitte kohteen kymmenen sekunnin päästä avaamisesta, mutta älkää valittako jos ette saa sitä myytyä.
T. 16 (ja 7 jne)
lähellä kohteen sulkeutumisaikaa, jos mulla on silloin mahdollisuus päästä koneelle. Sillä tavalla saa ostokset halvemmalla, kun ei jää kilpailijoille paljonkaan aikaa kilpahuutamiseen. Mutta en kyllä laittaisi vinkumisviestejäkään myyjälle, jos sattuu sulkemaan kohteen etuajassa enkä ehtinyt huutaa. Etuajassa kohteen sulkevia tuntuu sitäpaitsi olevan melkoisen vähän.
Tiedossa juurikin tuo, että kohde saattaa sulkeutua aikaisemmin kuin oikeasti piti...
t. toinen huutismyyjä, joita tuollaiset ostajat ei haittaa