No just. BB-Ninolla on ADHD ja on lähihoitaja!
Tekeeköhän töitä jossakin? Mihin sopii töihin lähis, jolla ADHD? Ei kai mihinkään. Ekaks kun mietin ajattelin nuorisotyötä, mutta eihän nuoria niin kasvateta ja opeteta, että on joku tollanen ongelma/sairaus?, joka estää luomasta rauhallista, normaalia kontaktia nuoreen.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tekeeköhän töitä jossakin? Mihin sopii töihin lähis, jolla ADHD? Ei kai mihinkään. Ekaks kun mietin ajattelin nuorisotyötä, mutta eihän nuoria niin kasvateta ja opeteta, että on joku tollanen ongelma/sairaus?, joka estää luomasta rauhallista, normaalia kontaktia nuoreen.
ADHD nyt mielestäni ei varsinkaan sovi nuorisotyöhön.
Jollakin täällä tuntuu kovasti olevan ongelmia adhd ihmisten kanssa:D kerro toki mitä meidän sitten pitäisi tehdä työksi?
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajiksi päätyvät kaikki ne, joilla rahkeet eivät riitä mihinkään muuhun. Hyvä tietysti on, että jokainen saa jonkunlaisen koulutuksen ja työnantajat halpaa työvoimaa.
Lähärikoulutukseen on päätynyt muutomia maistereita ja mm. Jorma Ollilan vaimolla on myös perushoitajan koulutus (vastaa nykyistä lähäriä) tosin on myös maisteri.Tiedän lääkärin, jolla lähärin on koulutus, suoritettu ennen lääkistä:DD, mutta joidenkin mielestä hän on "vain entinen lähäri".
Ainoastan he itse ovat oikeita lääkäreitä, koska ovat hakeneet suoraan yo pohjalta lääkikseen, ei suinkaan lähäri /yo pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin täällä tuntuu kovasti olevan ongelmia adhd ihmisten kanssa:D kerro toki mitä meidän sitten pitäisi tehdä työksi?
Tämä on vieläkin tabu ja stigma, ettei kyllä tee mieli dg:tä julkihuudella. Sitten kuitenkin addi on parhaimmillaan sata rautaa tulessa, mutta senkin tehokkuuden osaa kateelliset vaientaa. Mulla kävi niin, että lähiesimies muunteli tilastot niin ettei muut tajunneet tehokkuutani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vieläkin tabu ja stigma, ettei kyllä tee mieli dg:tä julkihuudella. Sitten kuitenkin addi on parhaimmillaan sata rautaa tulessa, mutta senkin tehokkuuden osaa kateelliset vaientaa. Mulla kävi niin, että lähiesimies muunteli tilastot niin ettei muut tajunneet tehokkuutani.
Ja toinen juttu on se, että addi laitetaan tekemään kognitiivisesti yksitoikkoisia tehtäviä ja alisuoriutuu niissä koska ne eivät ole hänelle luontaisia. Addeissa on paljon hyviä myyjiä, esiintyjiä ja taiteilijoita.
ADHD, joka on lähes kaikille kateellinen, kun muilla on paremmin asiat kuin hänellä itse. Onko hän saanut oikeaa lääkitystä toiseen sairauteensa?