Sain kutsun ystävän häihin Lappiin
Pitäisi siis omalla kustannuksella matkustaa Lappiin ja maksaa matkan lisäksi hotelli. En ymmärrä miksi häät edes ovat siellä. Kaikki: hääpari, sukulaiset, tuttavat ovat pk-seudulta.
Sitten pitäs ostaa kallis häälahja ja ottaa vapaapäivä töistä.
Eikö ole kohtuutonta?
Kommentit (113)
Pitäisi siis omalla kustannuksella matkustaa Lappiin ja maksaa matkan lisäksi hotelli. En ymmärrä miksi häät edes ovat siellä. Kaikki: hääpari, sukulaiset, tuttavat ovat pk-seudulta.
Sitten pitäs ostaa kallis häälahja ja ottaa vapaapäivä töistä.
Eikö ole kohtuutonta?
Ootko Tuksun kaveri? :D Ei pahalla, mut tuli vaan mieleen.. Nii ja joo, on kohtuutonta.
on tapana maksaa matkat ja hotelli.
Ihan älyttömän itsekästä olettaa, että vieraat satsaa jonkun häihin noin paljon aikaa ja rahaa.
Olen ollut lukuisissa häissä (4 kertaa) ulkomailla, enkä koskaan ole kuullut/olettanut, että kutsuja maksaisi matkani. Olisi aivan käsittämätöntä, että vieraan matkat maksetaan.
Hyvä juhlaväki ja kutsutut miten voitte olettaa että teidän matkat & majoitukset maksetaan sen lisäksi mitä häät tulee kustantamaan??! Nykyään menee helposti pelkästään ruokailuun ja paikkaan 2-3tonnia siihen lisäksi koristelut,ym, ym, päälle! helposti menee 4t.! Meillä omat häät 55hlö ja budjetti nyt 3500e ja joka asiassa ollaan säästetty, esim.puku käytettynä, kukat prismasta jne, minä en itse ole töissä ja sulhanen lomautettu.. Niin miten mekin esim.maksetaan muiden majoitukset jne. hyvä kun riittää rahat muihin järjestelyihin! meille tulee lapsenvahdit ja muutenkin tehdään vieraat viihtyväksi! Vieraita etelästä sulhesen puolelta reilut 20 ja kaikki maksavat itse majoitukset jne.. Itse en ainakaan kaksi kertaa kyselis jos kutsuttaisiin etelään häihin että kuka maksaa matkat jne., SEhän on kunnia osallistua häihin! Herran jumala! Jos sieltä etelästä tulee muitakin niin eikö sitä voi mennä vaikka kimppakyydillä?!! Juhlapukujenkin ostamisesta mainitsi joku niin eihän niitä ole pakko ostaa jos ei pidä sitä ITSE tärkeänä!! Ei samperi mitä porukkaa!! Itse olen uhrannut uskomattoman paljon aikaa omien häiden järjestelyihin ja niin varmaan moni muukin morsian, joten kunnioittakaa edes sitä miten paljon panostetaan teidän juhlaväen viihtyvyyteen! Jos aloittaja on töissä eikä ole varaa 150e matkoihin ja majoitukseen niin on se ihme.. Ei voi muuta sanoa, ku hei ja näkemiin!
ja sukua tulee lapista...ja ite ne joutuu maksaa matkat ja yöpymiset...
mentiin naimisiin ihan salassa. Vanhemmille ja kavereille kerrottiin jälkeenpäin. Oli kivat häät.
joita vieraiden pitäisi aikaa ja vaivoja säästämättä palvoa. Viettäköön morsiuspari juhlansa kaksistaan niin ei tarvitse yhtään huomioida toisia omana suurena päivänään.
Moukkamaista on jättää vieraat huomioimatta. Olisivat vaikka järjestäneet tilausajon jolla kaverit olisivat päässeet paikalle. Eri asia on ovat eripaikkakunnilta kotoisin, mutta silloinkin kuuluu hyviin tapoihin järjestää kohtuuhintainen majoitus, ja tarvittaessa auttaa järjestämään esim. kimppakyyti. Näin meidän piireissä on tehty.
joita vieraiden pitäisi aikaa ja vaivoja säästämättä palvoa. Viettäköön morsiuspari juhlansa kaksistaan niin ei tarvitse yhtään huomioida toisia omana suurena päivänään.
Moukkamaista on jättää vieraat huomioimatta. Olisivat vaikka järjestäneet tilausajon jolla kaverit olisivat päässeet paikalle. Eri asia on ovat eripaikkakunnilta kotoisin, mutta silloinkin kuuluu hyviin tapoihin järjestää kohtuuhintainen majoitus, ja tarvittaessa auttaa järjestämään esim. kimppakyyti. Näin meidän piireissä on tehty.
jonka mielestä häät pitäisi vissiin järjestää naapuritalossa, jotta ei vaan rasitu yhtään kun joutuu persuksensa sohvalta nostamaan. En mä kyllä noin moukkaa juhliini edes haluaisi ja onneksi meidän ystäväpiiri on hiukan fiksumpaa.
viime kesänä Lapissa häissä, ja oli kyllä tosi hauskaa, eikä edes tullut kovin kalliiksi. Hääparikaan ei ollut "kaikista läheisin" meille, mutta lähdettiin toki silti häihin. Mentiin yhtä matkaa yhden toisen pariskunnan kanssa, lähdettiin perjantaina kesken päivän töistä (tunnit tehty tarvittaessa sisään valmiiksi aiemmin) ja oltiin myöhään illalla perillä. Vuokrattiin 4 hengen mökki tämän toisen pariskunnan kanssa kimpassa, mökin hinta oli 110 euroa kahdelta yöltä eli 60 euroa/pariskunta. Lauantai juhlittiin häitä, ja sunnuntaina sitten ajettiin takaisin Helsinkiin. Bensakulut jaettiin kahden pariskunnan kesken, joten ei maksanut paljoa. Ekstrakuluja Helsingissä vietettyihin häihin verrattaessa tuosta tuli n. 150 euroa/pariskunta, joten ei mielestäni paljoa. Täällä pk-seudulla oltais kuitenkin maksettu taksi juhlapaikalta kotiin, joka olis vienyt oman rahansa myös.
Mielestäni se on pitkälti kiinni siitä, onko halukas järjestämään oman menemisensä vaiko eikö.
Ei ole pakko mennä vaikka kutsutaan.
Lähetä lahja ja kortti postissa.
mutta menimme naimisiin Suomessa, lähellä kumpienkin sukulaisia. Vieraiksi kutsuttiin vain lähipiiri. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisimme pitäneet häät Lontoossa ja kutsuneet vanhempamme ja sisaruksemme Suomesta periaattella tulkoon kenellä on varaa. Englannista emme kutsuneet ystäviämme (emmekä myöskään Suomesta), joten ei tarvinnut kenenkään murehtia onko varaa tulla vai ei.
Häiden järjestely etänä jännitti morsianta kyllä vähän, mutta onneksi Vanajanlinnassa palvelu pelasi loistavasti!
Hohhoijaa, voiko itsekkäämpää äm*** maailma päällään kantaa. Hääpari lyö häihin varmaan 10 000 euroa ja sinä itket muutaman sadan euron kustannuksista että nekin pitäisi saada korvattua.
Toivottavasti et mennyt häihin, en ikinä kaipaisi kaltaisiasi ihmisiä elämääni.
Nerokas oivallus aikoinaan :D vain viitseliäimmät tulee juhlimaan.
Eikös tuo päivä kuulu muutenkin hääparille - jos he haluaa noissa maisemissa avioliiton suojiin, anna toteuttaa unelmien päivä.
Ne tulevat jotka tahtovat/voivat.
Tosissanneko sanotte että esim luontorakkaisen Lapinkävijöiden pitäisi viettää häänsä hengettömässä ravintolassa Helsingissä?
Häät perustuvat morsiusparin tarpeisiin, vieraiden saapumiset heidän tarpeisiinsa/mahdollisuuksiinsa.
Ja noista laskelimista. Vaatteet, lahjat etc maksavat myös etelässä. Et voi laskea kuin matkat ja yöpymiset LAPIN häiden lisähinnaksi. Ja niihin ei todellakaan mene tonnia, junalla molempiin suuntiin, ainakin toiseen yöjunalla.
Mutta pääset tai et, se on sinun, ei morsiusparin, ongelma.