Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kiltit!! Vauvan syöttövälit 1-2h, mikä neuvoksi!

Vierailija
19.11.2010 |

Eli, vauva - tosin vasta 4vkoa - syö öisin 1-2 h välein. Mikä neuvoksi? Vauva on siis pelkällä rinnalla toistaiseksi.

Edellisen kanssa oli sama juttu ja vedin sen läpi, välit eivät pidentyneet missään vaiheessa ja puolen vuoden päästä olinkin burnoutissa. En halua siihen enää - mitä siis tehdä.

Näin pientä ei varmaan saa kouluttaa pidempiin syöntiväleihin? Alussa söi 3-4 h välein, en tiedä, mitä nyt tapahtui, että viimeiset viisi vuorokautta on ollut tällaista.

Vinkkejä? Tätä en jaksa, enkä aio jaksaa, joten jotain on tehtävä :( Vai pitäisikö esim. odottaa, että vauva on x? ikäinen ja aloittaa sitten ja aloittaa mitä... kaipaan epätoivoisesti vinkkejä nyt.

Kiitos tuhannesti kaikille!

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyllä en voi pitää, kun en halua opettaa toista lasta olemaan tulematta sängylle. En myöskään pysty nukkumaan sitäkään, jos vauva on vieressäni, kun pelkään alitajuisesti, että pyörähdän päälle.

Tämän tein myöskin viime kerralla = en nukkunut edes 1.5 tunti koskaan, kun olin paniikissa. Mutta ohjehan on, kuten tässä näkee, että perhepeti on ainoa oikea vaihtoehto. No ei ollut minulle.

ap

Hommaa joku hyvä kirja mitä voit samalla lukea. Mulla ainakin autto se, kun kyllästytti kokoajan makoilla sängyllä. Sit kun tulee hyvä kohta, niin oikein odottaa, et pääsee taas jakaan lukemista ;) Pian se ohi on :) Koita jaksaa!

Voithan hommata imetystyynyn ja siinä samalla lukea tai katsoa telkkua.

Vierailija
22/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyllä en voi pitää, kun en halua opettaa toista lasta olemaan tulematta sängylle. En myöskään pysty nukkumaan sitäkään, jos vauva on vieressäni, kun pelkään alitajuisesti, että pyörähdän päälle.

Tämän tein myöskin viime kerralla = en nukkunut edes 1.5 tunti koskaan, kun olin paniikissa. Mutta ohjehan on, kuten tässä näkee, että perhepeti on ainoa oikea vaihtoehto. No ei ollut minulle.

ap

Hommaa joku hyvä kirja mitä voit samalla lukea. Mulla ainakin autto se, kun kyllästytti kokoajan makoilla sängyllä. Sit kun tulee hyvä kohta, niin oikein odottaa, et pääsee taas jakaan lukemista ;) Pian se ohi on :) Koita jaksaa!

siis istualteenkin sohvalla vaikka :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miten pulloruokinta muka muuttaa sitä asiaa,ei se vauva syö yhtään sen enempää kerralla että muka syötön väli pidentyis ja ei tarttis enään 2h välein olla pullon kanssa..kyllä muutenkin tällänen keskustelu ihmetyttää. jos vauvalla on nälkä niin sillä on nälkä,,ruveta nyt sitten oikein kouluttamaan pidempiin syöttöväleihin.onnea vaan.!:) noh meitä on moneksi.

Olen kuullut, että korvike ei sula yhtä hyvin/nopeasti kuin äidinmaito. Jo se saa ajatuksen, miksi tunkea korviketta? Vauvat ovat niin pienen hetken pieniä!

Vierailija
24/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään istuallaan.

Olisiko jollain oikeasti vinkkejä, en tosin tunne ketään muuta jonka vauva oikeasti söisi 1 -2 h välein, muuten kuin satunnaisesti.

En tiedä, miksi minulle aina käy näin... tosin kasvoi se edellinenkin 500 g viikossa.

ap

ap

Vierailija
25/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten sinun pitää siirtyä osittaiseen korvikeruokintaan. Mitään vippaskonstia tuohon syöttövälin pidentämiseen ei ole. Silloin, kun noudatettin tuo 4 h syöttöväliä, nämä tiheäimuiset lapset huusivat siitä puolet.

4h putkeen. Joku ideahan tässä täytyy olla. Mitenköhän ne muutenkin selvisivät silloin, kun oli sääntöhän 4h syöttöväli, taisivat puolet kuolla nälkään.. Idea vaan siinä, että vauvantahtisuus on tämän hetken pop-juttu, ei välttämättä oikein juttu.

En fyysisesti jaksa 2h syöttöväliä, olin viimeksi ihan oikeasti hoidossa ja vauva rytmihoidossa ja toista kertaa en haluaisi tuota käydä lävitse.

ap

kun sanot jo valmiiksi, että ET AIO JAKSAA. Normaalia vauvan käyttäytymistä tuo, mahalaukku on tosi pieni ja äm helposti sulavaa. Tee imettämisestä mahdollisimman helppoa eli nuku vauva kainalossa. Huoh.

Vierailija
26/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä on teidän teorianne - miksi vauva sitten Joskus nukkuu yli 2h? Eihän se pitäisi tänne kirjoittavien mielestä olla mahdollista.

Luulenpa niin, vaikka tämä on pyhäin häväistys sanoa ääneen av:lla, että on minun maidon tuotantoni vika, että vauva herää 1-2h välein. Korvike voisi sen takia pidentää välejä.

ap

siis miten pulloruokinta muka muuttaa sitä asiaa,ei se vauva syö yhtään sen enempää kerralla että muka syötön väli pidentyis ja ei tarttis enään 2h välein olla pullon kanssa..kyllä muutenkin tällänen keskustelu ihmetyttää. jos vauvalla on nälkä niin sillä on nälkä,,ruveta nyt sitten oikein kouluttamaan pidempiin syöttöväleihin.onnea vaan.!:) noh meitä on moneksi.

Olen kuullut, että korvike ei sula yhtä hyvin/nopeasti kuin äidinmaito. Jo se saa ajatuksen, miksi tunkea korviketta? Vauvat ovat niin pienen hetken pieniä!

Vierailija
27/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään istuallaan.

Olisiko jollain oikeasti vinkkejä, en tosin tunne ketään muuta jonka vauva oikeasti söisi 1 -2 h välein, muuten kuin satunnaisesti.

En tiedä, miksi minulle aina käy näin... tosin kasvoi se edellinenkin 500 g viikossa.

ap

ap

Yritin vaan helpottaa sun imettämistä.. ymmärsin, että koit sen vaikeaksi..

öö.. Neuvolasta voisit kysyä sellaista avustajaa päiviksi. Mun mielestä joutuu vähän maksamaan, mutta siskoni onnistui sellaisen hankkimaan juuri että sai itse nukuttua ja lisäksi se vielä pyykkäsi ja siivosi.

Vierailija
28/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ei ymmärrä että unentarve on erilainen eri ihmisillä. Ja sit huudetaan et miten niin et jaksa, kun ei munkaan tarrvitse nukkua ja jaksan vaikka kymmenen vauvaa hoitaa ;)

Itse esimerkiksi tarvitsen sen 11h unta, jos vauva heräilee tunnin-kahden välein ja syötön jälkeen jää vielä hetkeksi tuhisemaan ja pyörimään. Niin hyvä jos koko yönä saa itse nukuttua tunnin putkeen. Mulle on aikoinaan moni sanonut et nuku päiväunia, no kun sitä en taas osaa tehdä ja on vielä esikoinenkin hoidettavana. Eli, jossa vauvalla olisi äiti joka jaksaa sitä hoitaa kaatuilematta väsymyksestä niin tunnin syöttöväli ei ole järkevä. Eikä auta et te huudatte, kyllähän vauva on vain hetken pieni.

Vierailija
29/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

söi vauvana läpi vuorokauden 1-2h välein! Korvike kokeiltiin, ei apua. Pulautteli paljon, neuvolassa sanottiin olevan ok niin kauan kun paino nousee normaalisti. Ja kyllähän se paino juu nousi! Söi välillä tunninkin putkeen. Olin kyllä poikki. Neuvolasta suositeltiin alottamaan kiinteät 3kk ikäisenä, eipä niistäkään ollut apua. Puolen vuoden ikäisenä helpotti, kun kiinteitä syötiin jo vähän enempi.

Seuraava olikin jo helpompi lapsi, hänellä oli välillä tiheän imun kausia. Jospa teilläkin olisi sellainen menossa?

Vierailija
30/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä on teidän teorianne - miksi vauva sitten Joskus nukkuu yli 2h? Eihän se pitäisi tänne kirjoittavien mielestä olla mahdollista.

Luulenpa niin, vaikka tämä on pyhäin häväistys sanoa ääneen av:lla, että on minun maidon tuotantoni vika, että vauva herää 1-2h välein. Korvike voisi sen takia pidentää välejä.

ap

En ymmärrä miksi ei voisi välillä nukkua yli 2h ja välillä taas tankata reilummin. Pidäthän itse huolen, että syöt ja juot päivän aikana riittävästi ja monipuolisesti?

Vierailija
31/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

En ymmärrä miksi ei voisi välillä nukkua yli 2h ja välillä taas tankata reilummin. Pidäthän itse huolen, että syöt ja juot päivän aikana riittävästi ja monipuolisesti?

Vierailija
32/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla tulee niin hintsusti sitä maitoa, että syöminen kestää joka kerta ainakin tunnin, että saa tarpeekseen, kun maitoa kehittyy samalla. Tunnin jälkeen vauva on jo niin väsynyt että nukkuun vaikkei olekaan maha vielä täynnä ja sitten taas pian sama uudestaan. Pullosta saa nopeasti ja enemmän.

Pumppaaminen ei onnistu ollenkaan.

Vierailija
33/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee hankalaa nukkumisesta, kun on pakko nukahtaa juuri silloin :(

Kiitos kuitenkin

t.ap

Etenkään istuallaan.

ap

ap

Yritin vaan helpottaa sun imettämistä.. ymmärsin, että koit sen vaikeaksi..

öö.. Neuvolasta voisit kysyä sellaista avustajaa päiviksi. Mun mielestä joutuu vähän maksamaan, mutta siskoni onnistui sellaisen hankkimaan juuri että sai itse nukuttua ja lisäksi se vielä pyykkäsi ja siivosi.

Vierailija
34/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö vuorokauden ympäri 1h välein joskus harvoin saattaa tulla 2h välikin. On syönyt syntymästään asti. Kiinteät aloitettiin 4kk iässä, ei vaikutusta.

Jaksamiseen minulla ei valittavasti ole vinkkejä kaipaisin niitä itsekin.

Vierailija
35/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille, joka sanoi, että miten se pulloruokinta muuttaa sitä maidon määrää mitä lapsi syö...

Vierailija
36/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 3kk:n ikäisellä vauvalla on juuri tiheän imun kausi, ja näitä kausia tulee muistaaksen n. 3vko:n, 6 vko:n, 3kk:n ja 6kk:n iässä. Tällöin vauva on USEIN tai KOKOAJAN rinnalla, ja kasvattaa näin maitomäärää rinnoissa. Silloin "ennen vanhaan" kun syötettiin 4h välein, niin maitoa ei sitten äideillä tarpeeksi riittänyt, ja siirryttiin aiemmin korvikkeisiin ja kiinteisiin. Nykyäänhän suositellaan 6kk:n täysimetystä (joka toteutuu n 1%:lla suomalaisäideistä), joka edellyttää siis sitä, että rintaa annetaan silloin kun vauva sitä haluaa, jotta maidontuotanto pysyisi tarpeeksi korkealla. Oma vauvani tällä hetkellä on siis useammin rinnalla, kuin esim. viikko sitten. Nukkuu kuitenkin välillä hyvällä tuurilla reilut 2h päikkärit, mutta sitten tankataankin taas tuntitolkulla. :D Yritähän jaksaa, niin mieki yritän. :)

Vierailija
37/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen vauva meillä, jolla sama tilanne. Mietin sitäkin, että kun mieheni on kaksi kertaa minun kokoinen, että on jälkeläisillä tietysti työtä ottaa isän mitat kiinni...

Olisi ehkä pitänyt itse kasvattaa sitä maitomäärää alussa, kun nyt kun vauvalla on ikää lisää, syöntitahti on varmaan kasvanut sen verran, ettei maito pysy perässä. Edellisen kanssa kävi todennäköisesti niin, että se muuttui sitten tavaksi ja siksi syöntiväli pysyi puoleen vuoteen asti..

t. ap

Toisilla tulee niin hintsusti sitä maitoa, että syöminen kestää joka kerta ainakin tunnin, että saa tarpeekseen, kun maitoa kehittyy samalla. Tunnin jälkeen vauva on jo niin väsynyt että nukkuun vaikkei olekaan maha vielä täynnä ja sitten taas pian sama uudestaan. Pullosta saa nopeasti ja enemmän.

Pumppaaminen ei onnistu ollenkaan.

Vierailija
38/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni maitoa tuli hyvin, ja luulin että sitä saa vauvakin. Mutta on mahdotonta nähdä kuinka paljon vauva maitoa saa. Pumpattua maitoa kun pullosta annoin niin syöttövälit olivat kolmekin tuntia, mutta rinnasta joskus jopa alle tunnin.

Ilmeisesti vauvalla oli väärä imuote eli rinnasta ei saanut tarpeeksi.

Neuvolasta heti jo neuvottiin antamaan korviketta, mutta onneksi tajusin itse ja hain apua, opetin vauvan imemään toisella tavalla ja tilanne helpotti.

Vierailija
39/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoleen vuoteen ja sittenkin oppi siitä pois unikoululla vasta.

Pahoittelen, mutta olen vähän alkanut epäillä, että kausi on imetysfanaatikkojen selitys sille, kun maito ei riitä, saan tämän vastaukseen joka kerta ja mitään muuta vastausta ei tule, vaikka sanoin edellisellä, että tämä 'kausi' on nyt jatkunut kuukausia.

-ap

Mun 3kk:n ikäisellä vauvalla on juuri tiheän imun kausi, ja näitä kausia tulee muistaaksen n. 3vko:n, 6 vko:n, 3kk:n ja 6kk:n iässä. Tällöin vauva on USEIN tai KOKOAJAN rinnalla, ja kasvattaa näin maitomäärää rinnoissa. Silloin "ennen vanhaan" kun syötettiin 4h välein, niin maitoa ei sitten äideillä tarpeeksi riittänyt, ja siirryttiin aiemmin korvikkeisiin ja kiinteisiin. Nykyäänhän suositellaan 6kk:n täysimetystä (joka toteutuu n 1%:lla suomalaisäideistä), joka edellyttää siis sitä, että rintaa annetaan silloin kun vauva sitä haluaa, jotta maidontuotanto pysyisi tarpeeksi korkealla. Oma vauvani tällä hetkellä on siis useammin rinnalla, kuin esim. viikko sitten. Nukkuu kuitenkin välillä hyvällä tuurilla reilut 2h päikkärit, mutta sitten tankataankin taas tuntitolkulla. :D Yritähän jaksaa, niin mieki yritän. :)

Vierailija
40/81 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et aio jaksaa sitä syöttää sen omien tarpeiden mukaan, vaan olet itsekäs!!!

Voitko vaatia vauvaasi syömään korviketta vain jotta sen maha laajenee nopeempaa. Tai syöttää sitä ähkyyn siksi ettet VIITSI imettää.

NAUTTISIT lapsestasi joka sinulle on suotu sun hoidettavaksi! Tuo on niin nopeesti ohi. Muistatko kuinka nopeesti raskaus-aika meni ohi! Vain muutama kuukausi ja se syö kiinteitä voit alotella iltapuuron 5kk iäsää jne. Joten jospa nyt vain lopetat sen inisemisen itsestäsi ja hoidat sen lapsen niinku kuuluukin ja olet vähemmän itsekäs

:( Suututtaa kun niin monta naista ensin sitä lasta tekemällä tekee, sitten kun on raskaana, sen pitäs syntyä heti siinä vaiheessa kun sillä on mahodllisuus selvitä mahan ulkopuolella kun on niiiiiin raskasta. Ja sitten sen vauvan pitäs pystyä nukkumaan heti yöt läpi!!! :( Olisipa minulla se vauva!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi