Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä lunta ja -3 ja osa lapsista tulee päiväkotiin välikausiasuissa ja kumisaappaissa...

Vierailija
19.11.2010 |

Eikö niiden vanhemmilla yhtään raksuta että nyt on TALVI ja talvi vaatii talvivarustuksen.

Jos jonkun teistä lapsi ei mennyt tänään päiväkotiin talviasussa, niin mikä oli syynä?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen huomannut että lapset viihtyvät pitempään ulkona kun ovat lämpimästi puettu. Jos alkavat aina aikaisin kinuamaan sisälle, voisi ainakin tarkistaa pukeutumisen.

Vierailija
22/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5v:lle riitti tänään vielä välikausihaalari, jossa fleecevuori. Alle housut ja huppari.

Pipo, talvihanskat ja talvikengät kyllä löytyy. Nuo ääreisraajat tarvitsevat enemmän lämmintä.

En minä ala lasta ylipukemaankaan siksi että jonkun hoitajan mielestä nyt on TALVI, joka vaatii toppa-asut. Käytän ihan tervettä järkeä ja kysyn lapselta ulkoilun aikana kylmyydestä.

Meillä päiväkodissa tädeillä on paha tapa tupata lapsi täyteen vaatetta ja kun käyn hakemassa, niin on yltäpäältä hiessä. Eli heiltä ei aina onnistu tuo oikean vaatemäärän arvioiminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinne alle riittääkin pelkät sukkahousut ja yksi ohut pitkähihainen paita. Minun mielestä on yhtä lämmin yhdistelmä kuin fleece-/villahaalari ja paksut sisävaatteet. Karvavuorelliset kumpparit ovat oivat kengät mahdolliseen loskakeliin.

Vierailija
24/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välikausiasu on täysin tuultapitävä ja alla oikeaoppiset; lämmittävät ja kosteutta siirtävät ulkoilureleet, miksi ihmeessä pitäisi laittaa toppikset, joissa tulee touhutessa vaan hiki???

Puolestani voisin kysyä, miksi hitossa osa lapsista on kulkenut jo viikon, kaksi Helsingissä Kuoma-saappaissa?! Nehän ovat kovan pakkasen kengät!

Vierailija
25/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2-vuotiaalta monesti jäänyt välistä villasukat/sekoitesukat eli on ollut pelkillä sukkahousuilla + karvavuorikumppareilla kotiin haettaessa.

Jos 2-vuotias saa jo itse pukea, niin vahditaanko tarhassa isompien lasten pukemista? Pukevatko vaatteet niin kuin äiti on tarkoittanut? Siis kaikki kerrokset jne?

Vierailija
26/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvivaatteissa muuten, mutta lapsella on yhdet hyvät talvikengät ja jostain syystä tarhantäti ei osaa näitä laittaa lapselle jalkaan. Oli laittanut tänäänkin saappaat?! Lisäksi oli jättänyt välihaalarin alta pois.

Huvittaa vaan, kun päiväkodista lähetetään niin tärkeänä viestejä s.postiin, että lapsella tulee olla talvivaatteet mukana. Miksi niitä ei pienelle lapselle osata laittaa päälle!!!

Vierailija
27/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla täytyy olla ihan hitosti ylimääräistä aikaa ja tarve huolehtia muiden asioista. Puhutaan melkein nollakelistä, eikä kukaan ole tuolla varpaat paljaina. Kumppareissa voi olla vuorta tai villasukkia ja oikeilla pakkasilla käytetään pakkasasuja, nyt kerrospukeutumista.

Vierailija
28/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik, kauheaa. Soita lastensuojeluun niin pelastuvat nämäkin lapset.

Vierailija
29/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

remun välikausipuku,sen alla sisävaatteet+fleece-asu.

kenkinä karvakumpparit.

mikä ei ap:ta miellytä tässä asussa?

olen ajatellut niin,että kun lapsi kerran on lämminveristä mallia,ja liikkuu kovasti ei näillä pikkupakkasilla enempää tarvita.

mitä helvettiä puette lapsille päälle sitten kun on -20 astetta,jos nyt tumppaatte jo täyden talvivarustuksen?

silloin teidän nuppuja ei varmaan saa viedä ulos lainkaan?

Vierailija
30/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sukkikset ja t-paidan toppahaalarin alle.

Sinne mahtuu vielä yksi kerros sisävaatteita kun ollaan -10. Villahaalari käyttöön kun ollaan

-20:ssä.

mitä helvettiä puette lapsille päälle sitten kun on -20 astetta,jos nyt tumppaatte jo täyden talvivarustuksen? silloin teidän nuppuja ei varmaan saa viedä ulos lainkaan?

Vierailija
31/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä pysyy jalat parhaiten kuivina ja lämpiminä.

Koululaisilla on toppatakit, mutta housut on jotkut tuulipuvun housut ja niiden alla sisähousut.

Vierailija
32/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sukkikset ja t-paidan toppahaalarin alle.

Sinne mahtuu vielä yksi kerros sisävaatteita kun ollaan -10. Villahaalari käyttöön kun ollaan

-20:ssä.

mitä helvettiä puette lapsille päälle sitten kun on -20 astetta,jos nyt tumppaatte jo täyden talvivarustuksen? silloin teidän nuppuja ei varmaan saa viedä ulos lainkaan?

Ja vielä ihmettelette miksi lapset sairastavat! Menkääpä itse värjöttelemään moneksi tunniksi pihalle t-paidassa ja toppahaalarissa. Ei varmaan tunnu kylmältä matka autolta työpaikalle, mutta lapset ihan oikeasti ulkoilevat päiväkodissa pitkän ajan! Hitto että ottaa aivoon tuollaiset vanhemmat!!!

Vierailija
33/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne penskat myöskään seiso siellä pihalla tumput suorina vaan liikkuvat koko ajan,kuuma siinä tulee jos on kamalasti päällä! Ihan oikeasti,joku -3 ei kovin kamala pakkanen ole

Vierailija
34/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun teistä lapsi ei mennyt tänään päiväkotiin talviasussa, niin mikä oli syynä?

Saappaissa taas on sisällä lämmin karvavuori. Lapsi 6v.

Älä arvostele, jos et tiedä.

Vierailija
35/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, eikä varmasti ollut kylmä. Vanhanaikaisesti niskasta kokeilin monta kertaa, että hikinen ennemminkin... Itse siis ulkoilin lapsen kanssa. Kotona vielä kokeilin jalat, jotka nekin olivat lämpimät.

Juoksepa itse liukuririnnettä ylös pari tuntia, kuuma siinä tulee!

vaan sukkikset ja t-paidan toppahaalarin alle. Sinne mahtuu vielä yksi kerros sisävaatteita kun ollaan -10. Villahaalari käyttöön kun ollaan -20:ssä.

Ja vielä ihmettelette miksi lapset sairastavat! Menkääpä itse värjöttelemään moneksi tunniksi pihalle t-paidassa ja toppahaalarissa. Ei varmaan tunnu kylmältä matka autolta työpaikalle, mutta lapset ihan oikeasti ulkoilevat päiväkodissa pitkän ajan! Hitto että ottaa aivoon tuollaiset vanhemmat!!!

Vierailija
36/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopivat vaatteet kun ei todellakaan tykkää pukea monen montaa kerrosta päällekäin...

Miten ne hoitajat jaksaa pienemmille niitä kaikkia kerroksia pukea, pitäis vähän ajatella työmäärää..?

Vierailija
37/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi vaan sitten taas miettiä että miten lapset on aina sairaita kun ne puetaan niin huonosti ja ei ollenkaan sään mukaan. Huoh näitä idiotti vanhempia.

olet sinä. Yleensä sairaina ovat ne lapset joilla on liikaa päällä. Ei kai kukaan vielä toppaa käytä paitsi jos lapsi on joku flegu joka vaan istuu maassa ja imee lapastaan.

Vierailija
38/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin lapsen päiväkodissa lapsilla on jos minkälaista ulkovaatetta näillä keleillä. Osalla on talvihaalarit, osalla välikausihaalarit. Asusteiden laatu keleihin nähden vaihtelee paljon. On tuulikaapissa tunnelmaa, kun hoitajat pähkäilevät mitä kenellekin laitetaan päälle, ettei tule kylmä (tänään), mene vesi läpi vaatteista (eilen) jne.

Itse olen syksyn ja kevään "välikeleillä" vienyt päivittäin vaihtoehtoja esim. käsineisiin. Päiväkodissa on aina kumpparit saatavilla, mutta muunlaisilla kengillä mennään päiväkotiin. Onpahan valinnanvaraa.

Sitten ikuisuusaihe eli tarvitseeko laittaa kurikset reimateccien ym päälle. Luulisi, että päiväkodin henkilökunta saisi itse käyttää järkeään, ettei kosteussuojatun puvun päälle tarvitse pukea kuriksia. Mutta kun ei, pitää hitto vie kysyä kaikilta vanhemmilta erikseen, kun toiset tahtoo yhtä ja toiset toista. Miksi ihmeessä ulkovaatteiden ominaisuuksia ei voi hyödyntää? Sitä vartenhan goret ja muut on kehitetty.

Vierailija
39/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sellaiselle lapselle käy joka ei yhtään juoksentele.

Vierailija
40/75 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kurikset voi huuhdella suihkulla, kosteussuojattua ei. Jos suihkutettaisiin aamu-ulkoilun jälkeen, ei ois iltapäiväksi kuivaa.

Kosteussuojasta ei ole mitään iloa kurakelillä.

Jossain suojalumessa ne on ok.

Sitten ikuisuusaihe eli tarvitseeko laittaa kurikset reimateccien ym päälle. Luulisi, että päiväkodin henkilökunta saisi itse käyttää järkeään, ettei kosteussuojatun puvun päälle tarvitse pukea kuriksia. Mutta kun ei, pitää hitto vie kysyä kaikilta vanhemmilta erikseen, kun toiset tahtoo yhtä ja toiset toista. Miksi ihmeessä ulkovaatteiden ominaisuuksia ei voi hyödyntää? Sitä vartenhan goret ja muut on kehitetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi