Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä lunta ja -3 ja osa lapsista tulee päiväkotiin välikausiasuissa ja kumisaappaissa...

Vierailija
19.11.2010 |

Eikö niiden vanhemmilla yhtään raksuta että nyt on TALVI ja talvi vaatii talvivarustuksen.

Jos jonkun teistä lapsi ei mennyt tänään päiväkotiin talviasussa, niin mikä oli syynä?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka joutuu pukemaan kaikille 20 lapselle nämä sata ja yksi KERROSTA,kun helsinkiläiset suosii KERROSPUKEUTUMISTA!? Hieman helpompaa olisi pukea vaan talvihaalari sisävaatteiden päälle!!Ja lapsetkin pääsis nopeemmin ulos! Mä en kertakaikkiaan tajuu että talvivaatteita pantataan ja pantataan. Jos sinne alle pukeutuu oikein ,ei siinä liian kuuma tule!

Olisiko sitten hyvä että toppahaalarin alla olisi vain t-paita ja trikoot? Paremmin lämpimänä pysyy kun ihoa vasten on lämpimät vaatteet ja välissä ilmakerros.

Kyllä meillä 5v lapsi osaa kertoa ja kertookin usein kun päiväkodissa ulkoillessa on kuuma, kun tädit pakottavat laittamaan niin paljon päälle.

Vierailija
62/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa hoitaja suositteli meidän kuumakallelle, että vasta -5 ja kylmemmässä siirryttäisiin hyvästä (veden- ja tuulenpitävästä) välikausiasusta toppaan. Jalssa goret tai varalla päiväkodissa olevat Viikkarin kunnolliset karvavuoriset kumpparit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ulkoiluaika oli 9-10 niin kyllä minä kastuin sinä aikana kävellessä TÄYSIN. Räntää satoi kovasti, tuuli oli kova ja kengät kastui, paras asu olisi lapsille kuravaatteet ja kumpparit. Mutta koska oli myös kylmä merituuli, hiukan pakkasta ja lapset ei välttämättä liiku hirveästi niin alle myös lämmintä kunnolla. Jos joku ei laittanut noin niin syy on siinä, että tuo torstai oli ensimmäinen räntä/lumi-päivä.

ostakaa kunnon talvipuvut,niin ei tarvitse pelätä lunta tai räntää!!!

Meillä käytetään Lassien suprafill pukuja sekä välikausipukuna että talvipukuna. Jos on nollakeli, niin vaikka alla olisikin vähän vaatteita, niin lapsi paahtuu toppa-asussa. Tällöin meillä käytetään nollakelillä talvellakin välikausiasua ja sadetakkia päällä (kurahousuja ei siis tarvitse koska haalarin alaosa on kumia).

Vierailija
64/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2-vuotiaalta monesti jäänyt välistä villasukat/sekoitesukat eli on ollut pelkillä sukkahousuilla + karvavuorikumppareilla kotiin haettaessa. Jos 2-vuotias saa jo itse pukea, niin vahditaanko tarhassa isompien lasten pukemista? Pukevatko vaatteet niin kuin äiti on tarkoittanut? Siis kaikki kerrokset jne?

Toisaalta esim. kaverin lapselta oli joskus jäänyt pakkaskelillä päiväkodissa pukematta jopa sukat kenkiin, oli paljaat jalat niissä kengissä. Eli ei ne kaikki tädit vahdi isompien pukeutumista. Ne lapset siis voivat jättää jo normaaleita sisävaatteita pois pukiessaan ulkovaatteita...

Vierailija
65/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2-vuotiaalta monesti jäänyt välistä villasukat/sekoitesukat eli on ollut pelkillä sukkahousuilla + karvavuorikumppareilla kotiin haettaessa. Jos 2-vuotias saa jo itse pukea, niin vahditaanko tarhassa isompien lasten pukemista? Pukevatko vaatteet niin kuin äiti on tarkoittanut? Siis kaikki kerrokset jne?

Tädit laittavat lapset pukemaan suurinpiirtein kaikki vaatteet mitä lapsilla on. Välillä on aikamoisia ylilyöntejäkin. Joskus mietityttää paljonko johtuu siitä että tädit ovat kaikki kuikeloita, jotka itse varmaan palelevat helpommin. Ja lisäksi tädit vain seisoskelevat pihalla, kun lapset puuhailevat kaikkea.

Vierailija
66/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvitakissa ja alla vain pitkähihainen t-paita. Ulkona oli -20 ja SAIRASTUI. Unohti fleecen välistä, ja opet ei valvoneet lainkaan mitä kukin päälleen laittoi.

Itse en tuota t-paita-linjaa suosi.

Vierailija
67/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitäs tietää, että täällä on hyvin usein pirullinen viima, joka vaikuttaa lämpötilaan. Tuuli saattaa "nostaa pakkaslukemaa" muistaakseni jopa 10 astetta. Ja tänään (pe 19.11.) oli juurikin tuollainen hyytävä viima.

Helsingissä oli 2-3 astetta pakkasta, kyllä se on pikkupakkaset. Riippumatta siitä, paleltuiko jonkun posket. Surullista, että niin kävi :(

Mitä lähemmäksi merta mennään, niin sitä enemmän on viimaakin. Mutta Helsinkiä löytyy myös sen 15km mereltä sisämaahankin ja siellä ei viimaa enää ole samalla lailla. Lisäksi itse vastasin tähän ketjuun vaikka asumme LOHJALLA, koska Lohjallakin oli se -3astetta pakkasta. Täällä ei kuitenkaan ole sitä merituulta.

Vierailija
68/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on pakkasta, tuulee ja maa on valkoisena.

Vierailija
69/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran lapsi tarkenee välikausipuvussa?

Minä ainakin puen lapseni hänen tuntemustensa mukaan, en mittarin, kalenterin tms. mukaan.

Vierailija
70/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan tuntematon käsite sellainen kuin "lämminvuorikumpparit". Mielestäni todella kätevät juuri pikkupakkasilla, joka iltapäivällä muuttuu loskaksi. Eli ulkonäöltä tavalliset kumpparit voivatkin olla lämminvuorisaappaat!

Vierailija
71/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotko kalenterista, koska se talvi on??? Täällä landella (Tampereella) vanhemmat osaa pukea lapsensa sään mukaan, eikä kalenterin.

Nykyään noi välikauden haalarit on niin lämpösiä et villiksen/fleecen kanssa pärjää hyvinkin tonne kymmeneen pakkasasteeseen asti.

Sen jälkeen voi vetästä toppiksen päälle. Täällä landella kun sitä pakkasta voi olla jopa 20 astetta...

Vierailija
72/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sairastu jos ulkona on pakkasta.. Siihen tarvitaan aina virus tai bakteeri..

Vierailija
73/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka joutuu pukemaan kaikille 20 lapselle nämä sata ja yksi KERROSTA,kun helsinkiläiset suosii KERROSPUKEUTUMISTA!? Hieman helpompaa olisi pukea vaan talvihaalari sisävaatteiden päälle!!Ja lapsetkin pääsis nopeemmin ulos! Mä en kertakaikkiaan tajuu että talvivaatteita pantataan ja pantataan. Jos sinne alle pukeutuu oikein ,ei siinä liian kuuma tule!

toivottavasti eivät ole opettaneet niitä avuttomaksi. Meillä ainakin kaikki yli 3-vuotiaat osaavt itse pukea ja alta 3-vuotiaan paikka ei olekaan päiväkodissa.

Mikäs hemmetin kiire sinne ulos on. On hyvä harjoitella vähän kärsivällisyyttä ja vaikkapa hienomotoriikkaa ja pukeminen on siihen oiva tilanne.

Jos sinulla on vanha kulahtanut talvihaaalari niin

ei siinä lapselle kuuma tulekkaan. Uudet laadukkaat haalarit ovat tosi lämpimiä. Niiden aika ei ole vielä jos lapsi liikkuu ja touhuaa.

Vierailija
74/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sairastu jos ulkona on pakkasta.. Siihen tarvitaan aina virus tai bakteeri..

Tämä vanha olettamus on kumottu tuoreilla tutkimuksilla. Kylmettyminen eli vilustuminen tekee lapsen tai aikuisen sairaaksi. Se on ihan fakta. Virusta tai bakteeria ei tarvita.

Vierailija
75/75 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tohtori.fi/?page=5169752&id=1990856

Kerro ihmeessä lähteesi näihin tuoreisiin tutkimuksiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi