Minkä ikäisen annatte yökyläillä poika/tyttöystävän luona??
Missä iässä meilestänne lapsi on sen ikäinen että voi yökyläillä tyttö/poikaystävän luona?
Meillä nyt 16v tyttö pyysi lupaa yökyläilyyn. Poikaystävä on saman ikäinen ja asuu vanhempiensa luona. Vanhemmille yökyläily on ok ja nuoret nukkuisivat samassa huoneessa.
Miehen kanssa ollaan mietitty ollaanko ihan "kalkkiksia" jos ei anneta tytölle lupaa vielä? Emme haluaisi yökyläilyn sallimisella antaa tytölle kuvaa että hyväksymme/mahdollistamme sen että hän harrastaa ehkä seksiä.
Ymmärrämme toki että nuoret kyllä löytävät paikan/tilaisuuden seksin harrastamiseen jos sitä haluavat tehdä. Ei ole meidän sallimisestamme se kiinni, mutta yökyläilyllä tavallaan antaisimme asiaan luvan. Sitä emme halua.
Mitä mieltä olette??
Kommentit (37)
Ei se musta ole mikään lupa. Sanotte suoraan, että että toivo tytön aloittavan seksielämäänsä vielä ja päästätte yökylään. Ei sitä paitsi ole mitenkään itsestään selvää, että yökylä on seksiä varten.
Jos tyttö haluaisi harrastaa ekää kertaa seksiä poikaystävänsä kanssa, hän tuskin tekisi sitä noin julkisesti. Eli kysysisi vanhemmilta yökyläluvan odottaen, että kaikki tietävät, mitä makuuhuoneessa tapahtuu. Eli en usko, että tyttö tulkitsee yökylää seksinä. Tai sitten hän on todella outo teini.
Joko seksiä on jo harrastettu siinä määrin, että asia on luonteva, tai sitten ei ole vielä tarkoitus. En usko, että kukaan teini haluasi kohdistaa tuollaista spottivaloa ekaan kertaansa.
joltain "neuvontapalstalta" (oisko ollut uusin Kotivinkki) vastauksen vähän samantyyppiseen kysymykseen. Vastauksen antoi naisseksologi, joka oli itse aikoinaan sanonut omalle tyttärelleen, että poikaystävä on tervetullut yökylään, mutta samassa huoneessa ei nukuta. Sitten kun asutaan omassa kämpässä niin voidaan ottaa yökylään poikakaveri samaan petiin.
Minusta tuo on hyvä neuvo. Tietenkin nuoret voivat harrastaa seksiä kaikki päivät kun koti on tyhjä, mutta silti minusta yökylä on liikaa.
Sanotte suoraan, että että toivo tytön aloittavan seksielämäänsä vielä ja päästätte yökylään. Ei sitä paitsi ole mitenkään itsestään selvää, että yökylä on seksiä varten. Jos tyttö haluaisi harrastaa ekää kertaa seksiä poikaystävänsä kanssa, hän tuskin tekisi sitä noin julkisesti. Eli kysysisi vanhemmilta yökyläluvan odottaen, että kaikki tietävät, mitä makuuhuoneessa tapahtuu. Eli en usko, että tyttö tulkitsee yökylää seksinä. Tai sitten hän on todella outo teini. Joko seksiä on jo harrastettu siinä määrin, että asia on luonteva, tai sitten ei ole vielä tarkoitus. En usko, että kukaan teini haluasi kohdistaa tuollaista spottivaloa ekaan kertaansa.
En tuota ensimmäisen kerran mahdollisuutta ajatellutkaan. Sen verran itsekkin ymmärrän että tuskin alkaa ensimmäistä kertaa poikäystävän vanhempien paikalla ollessa seksiä harrastaa.
Ja tuosta sallimisesta... itse kyllä koin sen "lupana" harrastaa meillä kotonakin seksiä poikaystävän kanssa yökyläilyllä, kun hän kerran viereen sai tulla nukkumaan. Ehkä olen sitten ollut jotenkin outo teini...
voihan ne sitä seksiä harrastaa vaikka päivällä jos ovat toistensa luona kylässä.. Ei seksi aikaa eikä paikkaa kato :D -HJP-
joltain "neuvontapalstalta" (oisko ollut uusin Kotivinkki) vastauksen vähän samantyyppiseen kysymykseen. Vastauksen antoi naisseksologi, joka oli itse aikoinaan sanonut omalle tyttärelleen, että poikaystävä on tervetullut yökylään, mutta samassa huoneessa ei nukuta. Sitten kun asutaan omassa kämpässä niin voidaan ottaa yökylään poikakaveri samaan petiin. Minusta tuo on hyvä neuvo. Tietenkin nuoret voivat harrastaa seksiä kaikki päivät kun koti on tyhjä, mutta silti minusta yökylä on liikaa.
Noin olen ajatellut tosiaan itsekkin että toimimme. Tytön kysymys kuitenkin laittoi nyt miettimään asiaa ja se että pojan vanhemmille samassa huoneessa nukkuminen olisi ok.
Luulempa että teemme niin että ehdotamme että poika voi tulla meille yöksi, mutta yöpyvät eri huoneissa.
Ap
Helppo se on hiipiä toisen viereen yöllä.
voihan ne sitä seksiä harrastaa vaikka päivällä jos ovat toistensa luona kylässä.. Ei seksi aikaa eikä paikkaa kato :D -HJP-
Kyllä tiedän että voivat, niinkuin aloitukseeni laitoinkin... Et vissiin kunnolla lukenut!
Ap
Miehen kanssa ollaan mietitty ollaanko ihan "kalkkiksia" jos ei anneta tytölle lupaa vielä? Emme haluaisi yökyläilyn sallimisella antaa tytölle kuvaa että hyväksymme/mahdollistamme sen että hän harrastaa ehkä seksiä. ... yökyläilyllä tavallaan antaisimme asiaan luvan. Sitä emme halua.
Siihen en ota kantaa, kumpi päätös olisi ylipäätään parempi, kun en tiedä mitä mieltä olen. Itsellä vähän nuorempi tyttö.
Mutta kyllä minusta yökyläilyn salliminen aika pitkälti tarkoittaa seksisuhteen sallimista, ja jos te ette tahdo antaa sitä kuvaa, niin... jos tahtoo pitää omista periaatteistaan kiinni, on oltava se kalkkis, pää pystyssä. :)
Et varmaan antaisi tytölle bileisiin viinaa ja sanoisi, että "älä nyt sitten vain juo näitä, tämä ei tarkoita että hyväksyn että juot"?
kunhan sen oman kannan seksiin on tehnyt selväksi. Mä antaisin luvan pojalle tulla meille ja nukkua tytön huoneessa. Ja siis meidän 16-vuotias tyttö seurustellessaan tulee käyttämään ehkäisypillereitä.
Tää on varmaan luvan antamista seksiin av-mammojen mielestä, mutta mä ainakin haluan välttää ei-toivotun raskauden mieluummin kuin hurskastella jenkkityyliin...
Vielä yhden näkökulman tässä keksin, jonka ajattelin tuoda esiin: sinä vanhempana et välttämättä ole tietoinen, ovatko nuoret keskenään täysin samoilla linjoilla näistä seksiasioista. Entä, jos tyttäresi on samoilla linjoilla kuin sinä - tahtoo vielä kypsytellä asiaa, ei ole ihan valmis, toivoo yökyläilyltä hellyyttä ja yhdessä nukkumista. Onko poikakaveri samoilla linjoilla...? Vai odottaako saavansa tytön oman kattonsa alle, konkreettisesti pois teidän "suojastanne", että pääsee paremmin suostuttelemaan? Mieti, kumpi on todennäköisempää? Jos tilanne sattuisi olemaan tällainen, tahtoisitko tukea pojan pyrkimyksiä? "Kokeillaan nyt, kyllä sun vanhemmatkin oikeasti sen hyväksyy, eihän ne muuten olisi päästäneet sua?"
Ja joo, en tarkoita tätä missään hurskastelumielessä vaan ihan tyttösi hyvinvointia ajatellen. Teinit vasta harjoittelevat ja kokeilevat parisuhteessa oloa, ja saattavat hyvin odottaa toiselta jotain mitä toinen ei tahdo. Sellainen lievästi uteleva (ts. PIINALLINEN) keskustelu heidän suhteensa tilanteesta voisi olla ihan hyödyllinen. :) Toivottavasti ymmärrät minut oikein, jos sanon, että piinallisia keskusteluja teinien kanssa usein moititaan turhaan, ne ovat monesti ihan hyödyllisiä kun piinasta huolimatta pitää sävyn myönteisenä. :)
En halua antaa nuorelle ajatusmallia, että seksin harrastaminen noin nuorena on ok, vana haluan että pääkopassa on järkeä hiukkasen enemmän. Lupa heltiää aikaisintaan vuoden kuluttua.
harkitsisin asiaa, jos tyttö ja poika kertoisivat avoimesti ensin meille, miten ovat huolehtineet tautien ja raskauden ehkäisystä. jos he eivät kykene puhumaan ehkäisystä, raskaudesta ja sp-taudeista, he eivät ole kyllin vanhoja yökylään.
Sekin on täysin mahdollista.
harkitsisin asiaa, jos tyttö ja poika kertoisivat avoimesti ensin meille, miten ovat huolehtineet tautien ja raskauden ehkäisystä. jos he eivät kykene puhumaan ehkäisystä, raskaudesta ja sp-taudeista, he eivät ole kyllin vanhoja yökylään.
Poikani kohdalla olen varovaisempi kuin tyttäreni... Pelkään kovasti, että poika harrastaa suojaamatonta seksiä liian nuorena ja joutuu loppuikänsä maksamaan elareita yhden yön toilailun tuloksena. Tyttäreni taas on vastuuntuntoisempi ja selviäisi myös yllätysraskaudesta.
ei mitään parin viikon tuttavuuksia
nykyisen mieheni luona, hänkin asui vielä vanhemmillaan ja asui 200 km päässä. Vanhemmat uskalsivat minut päästää kun mies oli ollut meillä ensin yötä.
Näillä ehdoilla saisi yöpyä mun muksut.
Mitä tulee seksiin, niin ei se nuoren seksuaalisuus siitä katoa tai saa mitään positiivista jos kiellän seksin harrastamisen joko sanomalla tai yritän antaa niin ymmärtää kieltämällä. Miksi sitäpaitsi seksi pitäisi edes kieltää. Jos ehkäisy on kunnossa ja seurustelusuhde pidempi kuin muutaman viikon ja poika ei tule ekaa kertaa nenännäytille vaan on jo meillekin tuttu ja mukavaksi todettu, niin antaa toisten elää nuoruuttaan ja nauttia toisistaan myös seksin muodossa. Mieluummin niin että kokeilut ja tutustuminen seksuaalisuuteen tehdään tutun ja turvallisen poikakaverin kanssa kotona kuin että häitäisesti jonkun puolitutun tai vieraamman kanssa jossain teinicorollassa hämyisellä parkkipaikalla.
kandee miettiä sitten myös se, että kuinka usein yökylässä sopii olla. Koska rakastuneet nuoret haluaisivat sitä sitten varmaan aika usein... Ja joillain sallivilla vanhemmilla se menee sitten siihen, että nuoret käytännössä muuttavat "yhteen" toisen nuoren huoneeseen. Sepä todella aikuistava ja kypsä olosuhde harjoitella parisuhdetta.
Näitä oli mun lukiokavereissa muutama. Itse en missään tapauksessa antaisi mun poikien käytännössä muuttaa kenenkään luo noin eikä meille kukaan kumppani myöskään muuta.
Sanotte suoraan, että että toivo tytön aloittavan seksielämäänsä vielä ja päästätte yökylään. Ei sitä paitsi ole mitenkään itsestään selvää, että yökylä on seksiä varten.
Jos tyttö haluaisi harrastaa ekää kertaa seksiä poikaystävänsä kanssa, hän tuskin tekisi sitä noin julkisesti. Eli kysysisi vanhemmilta yökyläluvan odottaen, että kaikki tietävät, mitä makuuhuoneessa tapahtuu. Eli en usko, että tyttö tulkitsee yökylää seksinä. Tai sitten hän on todella outo teini.
Joko seksiä on jo harrastettu siinä määrin, että asia on luonteva, tai sitten ei ole vielä tarkoitus. En usko, että kukaan teini haluasi kohdistaa tuollaista spottivaloa ekaan kertaansa.