Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisen annatte yökyläillä poika/tyttöystävän luona??

Vierailija
18.11.2010 |

Missä iässä meilestänne lapsi on sen ikäinen että voi yökyläillä tyttö/poikaystävän luona?

Meillä nyt 16v tyttö pyysi lupaa yökyläilyyn. Poikaystävä on saman ikäinen ja asuu vanhempiensa luona. Vanhemmille yökyläily on ok ja nuoret nukkuisivat samassa huoneessa.

Miehen kanssa ollaan mietitty ollaanko ihan "kalkkiksia" jos ei anneta tytölle lupaa vielä? Emme haluaisi yökyläilyn sallimisella antaa tytölle kuvaa että hyväksymme/mahdollistamme sen että hän harrastaa ehkä seksiä.

Ymmärrämme toki että nuoret kyllä löytävät paikan/tilaisuuden seksin harrastamiseen jos sitä haluavat tehdä. Ei ole meidän sallimisestamme se kiinni, mutta yökyläilyllä tavallaan antaisimme asiaan luvan. Sitä emme halua.

Mitä mieltä olette??

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen toki teinistä.

Vierailija
22/37 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vapaasti kuin kanit. Kamalaa.

Mitä tiedät poikien vanhempien tavoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ehdoilla saisi yöpyä mun muksut.

Mitä tulee seksiin, niin ei se nuoren seksuaalisuus siitä katoa tai saa mitään positiivista jos kiellän seksin harrastamisen joko sanomalla tai yritän antaa niin ymmärtää kieltämällä. Miksi sitäpaitsi seksi pitäisi edes kieltää. Jos ehkäisy on kunnossa ja seurustelusuhde pidempi kuin muutaman viikon ja poika ei tule ekaa kertaa nenännäytille vaan on jo meillekin tuttu ja mukavaksi todettu, niin antaa toisten elää nuoruuttaan ja nauttia toisistaan myös seksin muodossa. Mieluummin niin että kokeilut ja tutustuminen seksuaalisuuteen tehdään tutun ja turvallisen poikakaverin kanssa kotona kuin että häitäisesti jonkun puolitutun tai vieraamman kanssa jossain teinicorollassa hämyisellä parkkipaikalla.

Kuinka nuorena haluaisit lapsesi aloittavan seurustelun, jos 15-vuotiaalla olis jo pidempi suhde takanaan?

Vierailija
24/37 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei vanhemmat antaneet nukkua poikaystävän vieressä kun olin 17v. Vakuutin ja vakuutin että seksiä ei tulla harrastamaan (menetin neitsyyteni 19-vuotiaana) mutta ei. Vanhemmat vaan tuputti että seksiä sä kuitenkin haluat.

Tästä mulle on jäänyt vielä kymmenen vuoden jälkeen kuva, että miehet haluavat pelkkää seksiä ja nainen ei saa sitä haluta koska se on likaista.

Että seksi itsessään on likaista ja inhottavaa.

Ja mikä siinä nyt on niin kamalaa jos nuoret vähän sekstailee? Kunhan ehkäisy on kunnossa ja molemmat haluaa.

Vierailija
25/37 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte suoraan, että että toivo tytön aloittavan seksielämäänsä vielä ja päästätte yökylään. Ei sitä paitsi ole mitenkään itsestään selvää, että yökylä on seksiä varten.

Jos tyttö haluaisi harrastaa ekää kertaa seksiä poikaystävänsä kanssa, hän tuskin tekisi sitä noin julkisesti. Eli kysysisi vanhemmilta yökyläluvan odottaen, että kaikki tietävät, mitä makuuhuoneessa tapahtuu. Eli en usko, että tyttö tulkitsee yökylää seksinä. Tai sitten hän on todella outo teini.

Joko seksiä on jo harrastettu siinä määrin, että asia on luonteva, tai sitten ei ole vielä tarkoitus. En usko, että kukaan teini haluasi kohdistaa tuollaista spottivaloa ekaan kertaansa.

että tokaa tai kolmatta kertaa yökylässä ollessa meni neitsyys, taisin olla 16v eli lukion ekalla. Siitä tuli sitten monen vuoden suhde joka tietenkin kariutui. Minusta 16v on ihan ok ikäinen seksiin jos siihen kokee olevansa valmis.

Ymmärrän kyllä sen, ettette halua antaa seksille lupaa tai jokaviikonloppuiselle yökyläilyrumballe.

Vierailija
26/37 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan sen oman kannan seksiin on tehnyt selväksi. Mä antaisin luvan pojalle tulla meille ja nukkua tytön huoneessa. Ja siis meidän 16-vuotias tyttö seurustellessaan tulee käyttämään ehkäisypillereitä.

Tää on varmaan luvan antamista seksiin av-mammojen mielestä, mutta mä ainakin haluan välttää ei-toivotun raskauden mieluummin kuin hurskastella jenkkityyliin...

Vierailija
27/37 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh en luule että tyttö menee yökylään sen takia että siellä saa seksiä! Minä päästäisin hänet menemään ja jos kysytään minkä ikäisenä minä päästäisin niin jossain 15 paikkeilla!

Vierailija
28/37 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä? että ihan sallitte? :D kyllä 16-vuotias voi jo lain mukaankin harrastaa seksiä vaikka viiskymppisen ukon kanssa jos haluaa. Ei siihen mitään vanhempien lupia tarvita. Olette naurettavia ihan oikeasti.

Vierailija
29/37 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin annatte luvan yökyläilyyn, siinä se. Oma on asiansa jos hässiskelevät, eikö nykyään voi enää nuoren kanssa puhua suoraan ja reilusti asioista? Voi hyvinkin olla että tyttösi ikineitsyys on jo menetetty peli.

Herranjestasn, yökylälupa pian täysi-ikäiselle ihmiselle!

Vierailija
30/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin laki ei salli seksiä 15 v. Ei suomessa ole mitään ikärajaa sille minkä ikäisenä samanikäiset nuoret saavat harrastaa "sitä". Samanikäisetkin katsotaan raastuvassa aika väljästi. 13-15, 14-17, 15-19 ja läpi menee aina. Suojaikäraja on 16 mutta se tarkoittaa selkeästi vanhempaa. 16 - 65 on siis täysin laillista jos ei ole oman perheen jäsen tai esim. oman luokan opettaja. Isin, äidin, iso veljen/siskon tai opettajan kanssa pitää olla 18v. Tosin jos on rinnakkaisluokan opettaja 16 riittää lain mukaan.

Vierailija
31/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on muuttanut kotoa pois omilleen, saa yökyläillä niin paljon kuin haluaa mutta ei niin kauan kuin asuu kotona.

En minäkään halua antaa yökyläilyn sallimisella edes epävirallista lupaa seksiin. Muutenkin olen sitä mieltä, että seksi ei kuulu alaikäisille ollenkaan. Ja olen oikeastaan sitäkin mieltä, että seksisuhde kuuluu vakavaan parisuhteeseen ja avioon aikoville muutenkin.

Eli minusta et ole tiukkis vaan järkevä ja vastuuntuntuntoinen vanhempi.

Vierailija
32/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysi-ikäisen menemisiin minulla ei enää ole valtaa. tosin silloinkin voin mielipiteeni sanoa.

En siis kannata esiaviollista seksiä.

Vierailija
33/37 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mut ollaan aina päästetty pojan luokse yöksi samalla tavalla kuin tytönkin :-)

13v tyttö

Vierailija
34/37 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tyttö alkoi seurustella 15 vuotiaana, niin muutaman kuukauden kuluttua oli tyttöystävä jo meillä yökylässä. Samassa huoneessa ja samassa sängyssäkin nukkuuvat. Hui kamala! Seksistä ollaan teinin kanssa puhuttu ja ehkäisy etc. käytt läpi vaikka seurustelukumppani onkin tyttö. Jos olisi poika, niin meille saisi silti tulla yöksi. Nuoret kyllä harrastaa seksiä, vaikkei yöksi saisikaan jäädä

Vierailija
35/37 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä antaisin mennä yökylään, oli sitten tytär tai poika kyseessä.

Vierailija
36/37 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa nukuin poikaystäväni kanssa yön 13-vuotiaana. Emme harrastaneet seksiä.

Neitsyys meni 17-vuotiaana, kun en enää edes asunut kotona. Tuntui oudolta, kun 18v poikaystäväni äiti ei antanut meidän nukkua yhdessä. Onneksi nyt pari vuotta myöhemmin ei ole tätä ongelmaa, kun seurustelen 26-vuotiaan kanssa.

Vierailija
37/37 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse antaisin jo n. 13-vuotiaan paikkeilla jos pojan/tytön vanhemmille sopii.