Epätoivo iskee kun ei löydy töitä
Mulla on ravintola-alan koulutus ja tällä hetkellä töissä pikaruokaravintolassa. Ollut jo kaksi vuotta siellä. Ja pää ei enää kestä. Vuoden aikana olen ollut kolmessa työhaastattelussa ja mikään ei ole poikinut töitä vaikka työkokemusta ja ennenkaikkea koulutus on kohillaan hakemaani työpaikkaan.
Tuntuu et tuon pikaruokaravintolan leima on mun otsassa, ja luulis et se ois positiivinen leima (tarkoitan että harva jaksaa sellaista työtä monta vuotta) mutta miksi en pääse muualle töihin? Olen hakenut mm. R-kioskille, isoihin marketteihin, pieniin marketteihin, muihin pikaruokaravintoloihin, henkilökohtaiseksi avustajaksi, kokiksi, tarjoilijaksi. Ja sitten kun vihdoin pääsen työhaastattelutilanteeseen, tuntuu että pomot katsoo vaan mun ulkomuotoa että ei noin lihava VOI OLLA ahkera, mutta kun oikeasti olen tälläkin hetkellä se ahkerin ja osaavin työntekijä meidän firmassa.
Olen hakenut lähinnä oman alan töitä, mutta myös muut työt kelpaa (mainosten jakoa ja puhelinmyyntiä lukuunottamatta koska niitä tein opiskeluaikoina) mutta todella moneen työpaikkaan vaativat nykyään myös AJOKORTIN, jota minulla ei ole.
Olen ihan valmis hirteen.. :(