Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko oikein imettää veljen lasta?

Vierailija
18.11.2010 |

meillä on 3 kk vanha tyttö ja imetän häntä. veljelläni on 2 viikkoa vanha tyttö ja hänen äitinsä joutui äsken lähtemään sairaalaan kovan verenvuodon takia. veljeni tuo kohta tytön mulle hoitoon, ei ole koskaan syönyt pullosta. joten, annanko tissiä, omaa tissimaitoa pullosta vai korviketta?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitee joutuu vielä pysymään siellä sairaalassa psyykkisessä hoidossa jos kuulee sun tunkeneen nisäsi vauvansa suuhun. Ei toisten vauvoja nykyaikana imetellä.

Vierailija
2/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn vielä kun tuo lapsen. äiti on lähes tiedottomassa tilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinnostahan siinä on loppujen lopuksi kyse. Mutta sinuna varmistaisin veljen vaimolta, kummin hän haluaa sinun syöttävän: pullosta vai rinnasta. Mutta varmasti se sun maitosi on lapselle parempi vaihtoehto kuin korvike! Viedäänhän sitä äidinmaitoa lastenosastoillekkin, että siellä saadaan vauvat ruokittua!

Vierailija
4/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärrä mitä väärää siinä voisi olla.

Vierailija
5/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin äidinmaitoa pullosta, jos lapsen äiti ei olisi vastauskunnossa. Tietysti pitää kuitenkin pyrkiä kysymään lapsen äidin mielipdettä.

Vierailija
6/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ovat olleet meillä hoidossa pienenä. Hekään eivät olleet saaneet koskaan pulloa.

Toki olimme sopineet siskon kanssa, että näin teemme :). Meilläkin kovin saman ikäiset lapset.

Minä olen myös lypsänyt kaverin vastasyntyneelle maitoa lisämaidoksi.

Vierailija
7/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä varmaan antaisin ensin korviketta, mutta jos se ei toimisi, niin totta kai rintaa.

Siskolla ja mulla on ihan samanikäiset lapset ja me mietittiin kanssa, että jos jotain kävisi, niin sitten vaan imetettäisiin ristiin.

Vierailija
8/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttävää.

Vierailija
9/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos se ei kelpaa, ei tietenkään pientä voi nälässä pitää jolloin antaisin tissiä.

En usko että vauvan äiti siitä pahastuu että huolehdit vauvasta.

Vierailija
10/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kuitenkin kysyä mitkä ovat vanhempien toiveet :)

Vierailija
11/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäsin ehkä eka pullosta ja sitten vasta imettäsin jos ei suostus pulloa ottamaan. Luultavasti vauva ei osaa syödä pullosta.

En kyllä ymmärrä mitä pahaa siinä olisi että imettää toisen lasta? Vielä tuommosessa tilanteessa. tilanne eri jos äiti on paikalla ja menee ilman lupaa toisen lasta imettää.

Hätätilanteessa toivoisin että minun lasta imetettäis jos se olisi yksi vaihtoehto.

Vierailija
12/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla riittää maitoa, niin miksi ihmeessä antaisit korviketta?? Kyllähän äidinmaitoa luovutetaankin. Se on parasta ravintoa ja sitä voi antaa tuttipullosta, jos imetys tuntuu oudolta.

Vierailija
13/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten toimit. Itse voisin kuvitella, että olisin iloinen ja hyvilläni, jos vauvani olisi saanut joltain rintamaitoa, jos olisin itse joutunut sairaalaan. Ymmärrän toki senkin, että jotkut pitävät ajatusta outona.

Vaikka nykyään ei olekaan enää niin tavallista, että imetetään muidenkin lapsia, niin kyllä sitä edelleen tapahtuu. Eikä siitä kukaan normaali äiti mene sellaiseen tilaan, että tarvitsee psykiatrista hoitoa, jos joku toinen on esim. hätätilanteessa hänen lastaan imettänyt.

Toivottavasti lapsen äiti tervehtyy pian!

Vierailija
14/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korviketta tietysti. Helkkari jos joku vieras alkais imettämään mun vauvaa. Yököttävää.

vauvalle voi antaa PUMPATTUA äidin maitoa? Ei se tarkoita sitä, että tarvis imettää.

Vierailija
15/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovimme aikoinaan siskon kanssa, että jos minulle kävisi jotain, imettäisi hän kuopustani tarvittaessa. Tämä siksi, ettei pahasti allergisella kuopuksella ollut sopivaa korviketta löytynyt. Joten jos mä olisin joutunut sairaalaan, olisi ollut erityisen kiva tilanne. (Olin kertaalleen "avona" sairaalassa hoidossa juuri tästä syystä. Olisivat ottaneet osastolle, mutta en suostunut menemään,joten kävin lääkittävänä kotoa käsin. Lapsellani kun ei ollut muuta maitoa :-(...)

Mistä tuli mieleen: AP: jos 2-viikkoisen vauvan äiti on sairaalassa, kuuluisi vauvan mennä mukana. Kuopuksen kanssa me palasimme synnytyksen jälkeen sairaalaan kohtutulehduksen vuoksi (lienee äidilläkin syynä verenvuotoon joko tulehdus tai istukkaa kohdussa) ja vauva tuli mukanani osastolle viideksi päiväksi.

Vierailija
16/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin, että häntä imetettäisiin. Siis jos imettäjä ei käytä mitään haitallisia lääkkeitä, tupakoi tms. Voisin kuvitella imettäväni siskon tai veljen vauvaa tilapäisesti juuri tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
17/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vauvahan on ihan kuin oma vauva. Sillä on yhtä paljon samoja geenejä kun sulla.

Miten sen äidin käy siellä sairaalassa. Saako niin paljon lääkkeitä, että siltä ei voi pumpata maitoa omalle vauvalle? Onko häneltä maidontulo lopetettu? Kannattaako sitä lopettaa jos tulee takaisin imettämään omaa kaksiviikkoistaan? Jos ei koskaan enää imetä niin hienoahan se on että vauva saa äidinmaitoa sulta. Ja läheisyyttä sulta - sekin on tärkeää.

Vierailija
18/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulta vaan maitoa riittää. Mikset voisi imettää? Tissi kuin tissi.

Meillä on serkun kanssa 2 kuukauden ikäero. Kun olimme vauvoja, äitini ja tätini tekivät niin, että jos toisella oli asiaa kaupungille tai lääkäriin tai kampaajalle eikä voinut ottaa vauvaa mukaan, niin toinen hoiti ja imetti vauvat sillä aikaa.

Ei tuota nyt kuulemma kovin usein tapahtunut, mutta muutaman kerran.

Ihan luonnollista minusta. Miksi pitäisi antaa korviketta tai lypsettyä maitoa, miksei voisi imettää?

Vierailija
19/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos vauva ei pulloa huoli.

Toivottavasti äiti tulee pian kuntoon, kauhea tilanne.

Vierailija
20/61 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ostanu korviketta varalle, jos bilettämään lähti?