Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittaako se kun ihmiset sanoo ettei vielä tiedä pääseekö juhliin tms

Vierailija
18.11.2010 |

että he odottelee tuleeko jostain parempi kutsu tms?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on työvuoro (olen 3-vuorotyössä). Jos pidän juhlia niin kiinnostavina, että haluan ehdottomasti mennä, mun pitää tietysti tsekata, onko olemassa mahdollisuus että voisin vaihtaa vuoron jonkun kanssa. Ja se taas voi kestää muutaman päivän kun vaihtajaehdokkaat puntaroi omalla tahollaan jne.

Vierailija
2/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai työt/opiskelu kiireisessä vaiheessa, tai lastenvahdin saaminen epävarmaa, tai sovittu aiemmin siihen alustavasti joku muu meno, joka saattaa siirtyä...

tai eivät vaan vielä ole keksineet tarpeeksi hyvää tekosyytä jäädä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikkapa joku tärkeä muu meno (esim. lapsen urheilukilpailut, joita odotettu pitkään), jonka tarkka ajankohta ei vielä ole selvillä.

Toinen syy voi tietysti olla esim. lastenhoito-ongelmat, jos kyseessä on aikuisten juhlat tai vaikkapa terveysongelmat perheessä tai vaikkapa epätietoitoisuus työvuoroista. Tilanteita on monenlaisia.

Tarkoittaako se kun ihmiset sanoo ettei vielä tiedä pääseekö juhliin tms että he odottelee tuleeko jostain parempi kutsu tms?

Vierailija
4/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tarkoittaa myös sitä, että esim. pariskunta ei tiedä toistensa kalentereita, tai vaikka eivät tiedä, saavatko lastenhoitajaa. Voi olla myös aiemmin saatu vahvistamaton kutsu tai sairaustapaus perheessä. Tai jokin muu ihan oikea syy, että eivät tosiaan tiedä juuri tuon päivän ohjelmaansa.

Tai sitten voi olla, että eivät oikeastaan halua tulla, mutta eivät kehtaa sanoa sitä suoraan kutsujalle, kun ei ole mitään hyväksyttävää syytä.

Vierailija
5/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tiedän aina vasta edeltävänä päivänä saanko hoitajan lapsille.

Toisaalta työ on sellainen että se voi tulla koska vaan ja se on sit tehtävä ja jos en tee niin ei ole asiakkaitakaan enää joten mikään juhla ei voi olla etusijalla. Eli itse pystyn ilmoittamaan aikaisintaan päivää ennen. Jos vp on aiemmin niin sitten ilmoitan etten pääse vaikkei mitään menoa todennäköisesti olekaan.

Vierailija
6/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syyt vois olla ettei tiedetä saadaanko lastenvahtia, että rahatilanne ei välttämättä anna periksi lähteä mihinkään (siis jos pitäisi kauemmas mennä, lähteä vaikka baariin juhlimaan), jos juhliin vielä pidempi aika ei välttämättä tiedä miten työvuorot osuu (eikä aina voi muuttaa), ajattelee voivansa ehkä muuttaa työvuoroa mutta ei ole vielä varma... syitä voi siis olla oikeasti loputtomasti.

Meillä voisi syy olla myös se että joskus ei vaikka mikä olisi huvita lähteä mihinkään juhlimaan rankan viikon jälkeen. Mielummin on kotona ja lepää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän