Auttakaa kiltit, tupakoinnin pitäisi loppua sunnuntaina...
Nyt kaikki jotka ovat lopettaneet, kertokaa MITEN pääsitte pahimman yli.
Kerran aikaisemmin yrittänyt lopettaa 21tuntia kestin kunnes lopulta itkin lattialla röökin tuskaa :(
Nyt en kaipaa mitään: se on vain tahdonvoimasta kiinni, ajattele lapsesi parasta jne..
Jotkut vain tarvitsevat enemmän apua kuin toiset, kaikki eivät voi lopettaa pelkällä tahtomisella.
Ja ei, en ole raskaana vaan lupasin lopettaa yhdessä äitini kanssa ja kannustaa äitä lopetukseen.
Nyt parhaat neuvot kehiin!
Kommentit (15)
ihan tahdonvoimalla. Eka kuukaus oli paha, sit helpotti ja kolme vuotta menty savuttomana. Ehdotan myös käsille tekemistä, villasukkien neulomista, leipomista?? Tsemppiä!
Lopetin itse tasan kolme viikkoa sitten ja yllättävän helposti meni sitten kun olin vaan tosissani päättänyt. Minäkin olen aiemmin yrittänyt lopettaa monta kertaa mutta olen epäonnistunut. Tällä kertaa lopetin vähitellen, ekana päivä 5 tupakkaa, toisena neljä jne. Tärkeää on minun mielestäni se että ei ole tupakkaa kotona ollenkaan sitten kun lopetus pitäisi alkaa, jos on, niin helposti tulee ajateltua että jospa minä nyt vaan yhden... ja siitä se taas lähtee. Pitää vaan pysyä tiukkana ja yleensä se pahin halu menee yli muutamassa minuutissa, yritä keksiä muuta tekemistä, esim. käy suihkussa, tyhjennä pyykki- tai tiskikone, lähde lenkille tai tee ruokaa, kun olet asian tehnyt niin huomaat että hitsi, selvisin taas pahimman yli. Minun kohdallani helpotti kolmen päivän jälkeen ja en laskenut tunteja enää. Nyt olen todella ylpeä itsestäni ja iloinen päätöksestäni lopettaa.
siinä sulle syy lopettamiseen.
Itse en ole koskaan polttanut. Työkaverini oli ketjupolttaja. Kävimme ottamassa lääkefirmalta toimeksiantoa syöpälääkkeistä. Näimme kuvia ja saimme tausta-aineistoa, mm. minkälainen on keuhkosyöpäpotilaan loppuaika ja miten kuolema tapahtuu. Tämäkin uusi lääke ei paranna keuhkosyöpää, mutta tekee siitä noin 2-4 kuukauden loppuajasta edes vähän inhimillisemmän.
Työkaverini lopetti oven ulkopuolella tupakanpolton, eikä ole sen jälkeen polttanut.
Näin minä onnistuin ekan kerran lopettamaan ja yli vuosi piti olla polttamatta :) (tyhmä kun aloin uudestaan...)
Toinen keino on olla ihmisten ympäröimänä mahdollisimman paljon 3 ekaa päivää, ettei pääse ostamaan tupakkaa ja mainostat kaikille tupakkalakkoasi... ->sosiaalinen paine ;)
Aloitat lakon vaikka vapaapäivänä, et nouse sängystä ylös jollei ole aivan pakko :) Tämä ehkä typerä neuvo, mutta toimi mulla...
Usko, että kun viikosta selviät... On pahin ohi vaikka olen itse ollut polttamatta taas 7 kk, en voi valehdella, että ei tekis mieli :(
Tsemppiä nyt joka tapauksessa!
Siis ne lääkkeet tietysti auttaa, ei pelkkä resepti. Minulla toissa päivänä vuosi viimeisestä tupakasta, ja tuolla lääkkeellä lopettaminen oli HELPPOA, eikä edelleenkään tee mieli. Tärkeintä on että lääkettä syö sen 3kk vaikka tuntuisi jo kuinka tarpeettomalta. Joitan sivuvaikutuksia on tietysti, mutta ne menevät ohi (viimeistään kun lääkitys lopetetaan).
Myös 40 vuotta tupakoinut äitini lopetti Champixilla kun näki minun onnistumiseni!
Se tapahtui asteittain, vuoden sisällä. Vähensin ensin tupakanpolttoani kunnes poltin vain juhlatilanteissa (ravintoloissa sai tuolloin vielä polttaa). Tupakanhimoon vedin nicotinell-tabletteja. Sitten jäi tupakka voi ja nicotinell jäi. Pääsin nicotinelleistä eroon asteittain vähentämällä niitäkin. Nyt en ole mitään nikotiinipitoista käyttänyt 10 vuoteen.
Ja joka kerta ku teki mieli tosi tiukasti tupakkaa, otin hurjan väkevän pastillin suuhun. Muistin niin että tää maku on kuiten parempi ku tupakan.
Mutta sori vaan. Tupakan lopettaminen on tosiaan vain tahdon asia.
Kun ois sen tupakin paikka, alota jotain. Luutu käteen ja pölyjä huiskiin. Tai imuri käteen. Vessaa peseen. Kuori porkkanoita ja tee lopulta raaste.
Tee pulla taikina... Ala pukeen itsees kävelylle,kauppaan jne. Tai ota ja soita jolleki ja kun et ehdi tupakille se on se paras tapa unohtaa.
Sä oot aikunen, ja pystyt kai itse päättään mitä teet elämässäs!!! Siitä se on kii. Itsekurista ja piste.
t:Myös äidin kanssa lopettanut. Ja äiti oli polttanut 25v askin päivässä.
ettei nicoreten purukumit, laastarit eikä inhalaattorin käy :(
Iho ärtyi todella pahoin ja ikenet olivat kuin tulessa :(
lääkkeet jotka pitää tupakanhimon kurissa. Yksi ystäväni lopetti niillä 9kk sitten. Pari viikkoa sitten olimme bailaamassa eikä hän maininnut tupakkaa kertaakaan vaan sanoi tuon lääkkeen kertakaikkiaan pitävän mielihalut poissa. Tsemppiä! Kaikki apukeinot kehiin ja irti röökistä!
Käy lääkärissä ja pyydä champix-resepti. Toimii!
Mulla kuuri menossa ja rööki jäi viikossa eikä kertaakaan ole mennyt hermo.
Ilman nääitä lääkkeitä olis tosi tuskaa koko perheelle!
Käy lääkärissä ja pyydä champix-resepti. Toimii! Mulla kuuri menossa ja rööki jäi viikossa eikä kertaakaan ole mennyt hermo. Ilman nääitä lääkkeitä olis tosi tuskaa koko perheelle!
niin mulla ainakin alkoi tupakin polttelu uudestaan
ja ei ole yksinkertaisesti varaa :(
pistää KERRALLA tuota summaa :(
Ap
siihen sunnuntaihin et alat jo pikkuhiljaa vähentää. Ja samalla vaihdat tupakkisi johonkin pahanmakuiseen tupakkaan, osta norttia, sitä ei tee mieli kähyyttää jatkuvasti. Tai sit jotain venäläistä mahorkalla jatkettua paskaa josta saa kunnon tupakkiyskän ;)
AP:n motivaatio ihan kohdillaan kun tekosyitä tuntuu löytyvän ;)
Lopettaminen onnistuu sitten kun se lähtee sinusta itsestäsi ja olet siihen valmis/motivoitunut. Meitä onnistuneesti lopettaneita on monta! Kyllä sinäkin onnistut. Mutsisi kanssa saatte toisistanne tukea kun olette samassa jamassa, soita vaikka hänelle aina kun meinaat repsahtaa.
Mulla auttoi ompeluharrastuksen aloittaminen, nyhräsin ompeluiden parissa iltaisin niin etten kerennyt röökille :D Oisko sulla joku uusi juttu mistä voisit innostua?