Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla tuttuja, jotka jatkuvasti mankuvat avomiestään naimisiin?

Vierailija
18.11.2010 |

Miten suhtaudut tällaiseen mankujaan?

Mulla itselläni on aika paljon tuollaisen henkilön pisteet pudonneet silmissä. Minä en ymmärrä miten se yksi hääpäivä voi muka muuttaa jotenkin olennaisesti heidän elämäänsä paremmaksi?

Ovatko ehkä itse niin epävarmoja rakkaudestaan tai sen toisen rakkaudesta? Ei siihen häät yhtään sen enempää varmuutta tuo. Harhaluuloja, jos näin kuvittelevat. Avioero on tosi helppo saada.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies ei halua julkisesti tunnustaa rakkauttaan teihin, ottaa samaa sukunimeä? Mua ainakin rassais jos suhde olisi vielä 10v päästä seurustelutasolla, vaikka lapsiakin on.

Seurustelu on nuorten aikuisten juttu, avioliitto tulee kuvaan kun tietää, että tässä on se oikea.

Avoliitto = saamattomia ihmisiä.

Olihan tossa vähän aikaa sitten näitä hääyö-vihkitilaisuuksia kirkoissa, niin tosi moni pari lehtijutuissa sanoi, että "on avioliittoa mietitty jo 10v, mutta EI OLLA SAATU AIKAISEKSI käydä vihillä".

Kyllä minusta avioliitto on tosi tärkeä jo sen rakkauden takia. Me ainakin mentiin sen rakkauden takia naimisiin. Nää raha-asiat on mielestäni ihan sivujuttu.

Ei mulle ainakaan ole yksi hailee onko naimisissa vai avoliitossa. Naimisissa oleva pari on naimissaa, avoliitossa oleva pari on seurusteleva pari. Niin se on.

Vierailija
2/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies ei halua julkisesti tunnustaa rakkauttaan teihin, ottaa samaa sukunimeä? Mua ainakin rassais jos suhde olisi vielä 10v päästä seurustelutasolla, vaikka lapsiakin on. Seurustelu on nuorten aikuisten juttu, avioliitto tulee kuvaan kun tietää, että tässä on se oikea. Avoliitto = saamattomia ihmisiä. Olihan tossa vähän aikaa sitten näitä hääyö-vihkitilaisuuksia kirkoissa, niin tosi moni pari lehtijutuissa sanoi, että "on avioliittoa mietitty jo 10v, mutta EI OLLA SAATU AIKAISEKSI käydä vihillä". Kyllä minusta avioliitto on tosi tärkeä jo sen rakkauden takia. Me ainakin mentiin sen rakkauden takia naimisiin. Nää raha-asiat on mielestäni ihan sivujuttu. Ei mulle ainakaan ole yksi hailee onko naimisissa vai avoliitossa. Naimisissa oleva pari on naimissaa, avoliitossa oleva pari on seurusteleva pari. Niin se on.

Minä en halua vaihtaa sukunimeäni, minulle ei ole tärkeää, että muut tietävät minun olevan suhteessa. Meillä rakkaus mitataan muulla tavalla. En koe, että me seurusteltaisiin. Ja vaikka jonkun mielestä niin olisi, niin mitä sitten?

Avioliitto ei merkitse minulle mitään, enkä halua olla siinä. Poikaystäväni (ihan tarkoituksella sanottu) olisi halunnut naimisiin, mutta onneksi kunnioitti arvojani ja osottaa minulle kyllä ihan julkisestikin rakkauttaan. Itse en näe avioliittossa suurempaa sitoutumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies ei halua julkisesti tunnustaa rakkauttaan teihin, ottaa samaa sukunimeä? Mua ainakin rassais jos suhde olisi vielä 10v päästä seurustelutasolla, vaikka lapsiakin on. Seurustelu on nuorten aikuisten juttu, avioliitto tulee kuvaan kun tietää, että tässä on se oikea. Avoliitto = saamattomia ihmisiä. Olihan tossa vähän aikaa sitten näitä hääyö-vihkitilaisuuksia kirkoissa, niin tosi moni pari lehtijutuissa sanoi, että "on avioliittoa mietitty jo 10v, mutta EI OLLA SAATU AIKAISEKSI käydä vihillä". Kyllä minusta avioliitto on tosi tärkeä jo sen rakkauden takia. Me ainakin mentiin sen rakkauden takia naimisiin. Nää raha-asiat on mielestäni ihan sivujuttu. Ei mulle ainakaan ole yksi hailee onko naimisissa vai avoliitossa. Naimisissa oleva pari on naimissaa, avoliitossa oleva pari on seurusteleva pari. Niin se on.

Siinä se rakkaus mitataan teilläkin. Aivan älytön kirkoitus!!

Vierailija
4/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se merkitsee sitoutumista toiseen, perheen perustamista ja rakkauden lupaamista.

Mä en koskaan vaan muuttaisi yhteen kenenkään kanssa ilman avioliittoa. Tahdon selvät sävelet heti alusta asti. Joko ollaan pari tai sitten ei. Niin kauan asuin yksin kunnes mentiin naimisiin.

Ei ole tarvinnut mennä kuin kerran naimisiin.

Vierailija
5/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että kukaan tuttava olisi avoliitossa mankunut avomiestään naimisiin. Toki en ole kuulemassa mitä ihmiset kahdenkesken tekevät.

Vierailija
6/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä mitä he mankuvat miehiltään. En ole koko asiaa tullut edes ajatelleeksi.

Vierailija
7/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se merkitsee sitoutumista toiseen, perheen perustamista ja rakkauden lupaamista.

Mä en koskaan vaan muuttaisi yhteen kenenkään kanssa ilman avioliittoa. Tahdon selvät sävelet heti alusta asti. Joko ollaan pari tai sitten ei. Niin kauan asuin yksin kunnes mentiin naimisiin.

Ei ole tarvinnut mennä kuin kerran naimisiin.

Vierailija
8/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voisi olla.

Meillä on talo puoliksi ja lapsia. Minun tulot ovat sen verran isot, että en tule leskeneläkettä saamaan. Talo on kummankin nimissä.

Jos olisimme avoliitossa, puolet talosta olisi miehen kuoleman jälkeen edelleen minun. Toinen puoli lasten.

Eli voittaisin vain sen, että saisin jäädä taloon asumaan kuolemaani asti jos lapset haluaisi heittää minut ulos ja panisivat myymään talon.

Ihan oikeasti. Olen hoitanut näin naimisissa ollessakin talouteni niin, että en ole miehen tulojen varassa. Mammat hei, menkää töihin niin ei tarvitse mennä naimisiin siksi, että saa miehen elättäjäksi ja miehen kuoleman jälkeen hänen omaisuuttaan.

Aviopuoliso ei muuten peri edes miestään.

Eli itse asiassa taloudellisesti en koe mitään järkeä mennä naimisiin. Tai ainakaan älykkäällä ihmislleä. Ei kai kukaan ole niin hullu, että antaa talon miehen nimiin ja maksaa sitä. Totta helvetissä lainat otetaan puoliksi ja talon omistajatksi tulevat kummatkin.

Vierailija
9/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariskunta, jossa mies mankuu naimisiin. Nainen ei innostu ajatuksesta, koska tietää, että parisuhteessa voi olla ilman naimisiinmenoakin.

Vierailija
10/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuttavapiirissäni ei ole kuin 1 avioitunut pari, muuten löytyy muutama avopari lapsilla ja myös naapurin miehen kanssa lapsia tehnyt nainen (eivät siis edes asu yhdessä) ja yksinasuvia (lapsilla tai ilman) naisia.

Kai tuollainen mankuminen olisi rasittavaa kaikkien kannalta, jos kaikki tuttavat siis vielä tietäisivät asiasta.

Vierailija
11/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010111712719435_uu.shtml

Ehkä tääkin taustalla... Tai itse ainakin aattelen avioliiton nimenomaan juridisena sopimuksena enkä minään rakkauden lisääjänä.

Vierailija
12/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miehillä ei ole niin kovaa hinkua suojella enää omaisuuttaan muijalta ja lapsilta olemalla avoliitossa. Parhaimmaksi vaihtoehdoksi pitää palkkatienestit ja omaisuus omassa suojeluksessa on jatkossa avioliitto avioehdolla. Joten alkaa mankujat saada tahtoaan läpi. Se syy miksi äijä avioon suostuu, voikin olla sitten pettymys. :)

Ongelma tosin tuossa laissa on, miten erottaa avoliitto, seurustelusuhde ja kämppisasuminen toisistaan.

Vierailija
13/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä mitä siellä kotona tapahtuu :)

Ainakin vaikuttaisi että mukavasti ovat avoliitossa, harva on mennyt naimisiin :)

Vierailija
14/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki tuttuni ovat naimisissa tai sitten eronneet ja menneet uusiin naimisiin.

Vierailija
15/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avopari, joissa se hyvin palkattu _mies_ mankuu kehnommin palkattua naista naimisiin kanssaan. Avioehtokaan ei näillä miehillä ole mielessä ja naisten perinnöt on jo turvattu näiden naisten vanhempien tekemällä testamentilla, joissa vanhemmat määräävät puolisot pois edunsaajista.

Näitä syitä on mainittu: haluavat perustaa perheen, varmistaa puolison asemaa kuoleman varalta, haluavat että lapset syntyvät avioliitossa ja myös että työnantajat pitävät luotettavampana, jos on he ovat aviopuolisoita eivätkä avopuolisoita.

Vierailija
16/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitkiä jonoja ja resurssipulaa. Suomi saanut monta sakkoa liian pitkistä oikeudenkäynneistä!

Avioero, mahdollinen avoero ja asuntokauppariidat pois heti käräjiltä jonnein muualle. Typeriä riitoja, joista järkevien ihmisten pitäisi osata sopia muutoinkin. Tai laki niin selkeäksi ettei tulkinnanvaraa ole, jolloin homma hoituu viranomaisten virastotyönä printtaamalla atk-päätöksiä! Mutta varsinkin tämä hallitus tekee tosi leväperäisiä lakeja liian nopeasti ja laaduttomasti miettimättä sen viranomaistyön määrää, jonka sillä aiheuttavat! Ja me sitten maksetaan nämä kustannukset veroina!

Kiitos kun sain purkautua. :D

Ohis

Ongelma tosin tuossa laissa on, miten erottaa avoliitto, seurustelusuhde ja kämppisasuminen toisistaan.

Vierailija
17/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.oikeus.fi/41244.htm

Lyhyesti:

1. Avoliitossa ei saa leskeneläkettä puolison kuollessa. Tämä on aika suuri etu, jos puoliso kuolee esim. lasten ollessa pieniä.

2. Avoliitossa olevat eivät ole sukua keskenään. Jos siis toinen kuolee, lähiomaiset (EI siis avopuoliso) päättävät mm. hautajaisista ja perivät vainajan. Avopuoliso on ulkopuolinen henkilö, jolla ei ole sananvaltaa mihinkään.

3. Avopuolisoilla ei ole keskinäistä elatusvelvollisuutta. Jos siis äiti hoitaa kotona vaikkapa 10 vuotta yhteisiä lapsia, niin tätä ei huomioida mahdollisen avoeron sattuessa, kuten avioliitossa tehtäisiin.

4. Perintövero on kaiken kovimman prosentin mukaan, jos kyse on avopuolisoista. Oletetaan siis, että pariskunnalla on keskinäinen testamentti, jolloin jotain perittävää ylipäätään tulisi. Aviopuolisoilla taas perintövero on merkittävästi alhaisempi. Tietysti jonkun mielestä voi olla kivaa maksaa veroja.

5. Avopuolisolla myöskään ole oikeutta jäädä asumaan perheen yhteisen kotiin, jos se on ollut edes osin kuolleen puolison omaisuutta. Avioleskellä sen sijaan tämä suoja on.

Avioliitto ei ole ainoastaan merkki rakkaudesta, vaan kyllähän se on molemminpuolinen turva siltä varalta, että toinen puolisoista kuolee. Se myös turvaa lasten elämää avoliittoa paremmin, kun eloon jäänyt aviopuoliso ei jää puille paljaille.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka tekevät lapsia avoliitossa. Tässä jo tuli lueteltua monta hyvää syytä, miksi naimisiin kannattaa mennä ENNEN lasten tekemistä. Olen itse eronnut kerran, mutta ei se muuta käsitystäni siitä, että avioliitto on aivan ehdoton. Omaisuuden voi aina suojata avioehdolla niin ettei puolisolla ole mahdollisuutta päästä käsiksi ennen yhteiseloa kertyneeseen omaisuuteen, jos tämä on joillekin se pahin pelko?

Vierailija
18/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista listan kohdista vain nro 1 jää jäljelle. :D

Ja se ei ole riittävän suuri kannustin saamaa minua naimisiin.

Vierailija
19/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/30 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi syntyy avoliittoon, niin sen jälkeen noista listan kohdista vain nro 1 jää jäljelle. :D Ja se ei ole riittävän suuri kannustin saamaa minua naimisiin.

Yhteinen lapsi ei muuta sitä, että avopuolisoa verotetaan ankarasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän