Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaissa reikiä ja olen raskaana!

Vierailija
17.11.2010 |

olin hammaslääkärissä ja selvisi, että minulla on yksi varma reikä ja toinen saattaa olla. Hammaslääkäri sanoi että tarvitsee röntgenkuvia varmistaakseen asian ja kyseli onko minulla vielä vanhoja röntgenkuvia. Uusia ei voi ottaa kun olen raskaana. Ei minulla ole mitään kuvia mutta eräällä toisella hammaslääkärillä on ne vanhat.

Minulla ei ole ollut koskaan reikiä ja nyt sitten :( Lääkäri sanoi että niihin voi laittaa väliaikaiset paikat. Sanoi että vaikka tammikuussa voidaan keskustella aiheesta kunnolla.

Eli ei mitään kiirettä.

Minulla ei ole särkyjä enkä olisi tiennyt että on reikiä jos en olisi käynyt tarkastuksessa.

Mutta miten se paikkaus menee? Sattuuko se hirveästi? :(

Mitä tapahtuu jos teen sen vasta vauvan synnyttyä eli kesällä?

Paheneeko reiät vai mitä käy?

Pelottaa kauheasti ja inhottaa, olen yrittänyt pitää hampaista hyvää huolta mutta epäonnistuin :(

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän röntgenkuvia tavallisen reijän paikkaamiseen tarvita. Jos on reikä, se paikataan. Jos tarvitaan röntgenkuvia esim hampaiden välien tilanteen arviointiin, ne suositellaan ottamaan vasta raskauden jälkeen. Toki voidaan kuvia ottaa raskaanakin jos on oikeasti tarve, mutta tässä tilanteessa ei liene tosiaankaan mikään kiire niitä ottaa.

Pieni reikä voi olla hampaassa vaikka vuosia ilman, että edes kasvaa tai vaatii mitään hoitoa. Selvät reijät toki kannatta paikata, mitä pienempi reikä, sitä helpompi toimenpide.

Vierailija
22/24 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota kesään :( En usko että hirveästi sattuu. Sekä vauvan että itsesi terveyden kannalta kannattaa pian paikata reiät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamoilet hammaslääkärillä käyntiä

mutta uskalsit hankkiutua raskaaksi.

Kuinkahan selviydyt synnytyksestä?

Vierailija
24/24 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään puudutusta ei tarvittu,homma oli äkkiä selvä.

Oli vaan ihan hirveää maata selällään niin kauan,tuli tosi huono olo.

Suosittelen hoitamaan ne hampaat ennen loppuraskautta siis,harvemmin noissa mitään röntgenkuvia kyllä tarttee ottaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi