Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmisillä oo muka aikaa kuntoilla?

Vierailija
17.11.2010 |

Kun se vie vain 5-6h viikossa sun elämästä. Mulla on kolme lasta ja ehdin silti ihan hyvin kuntoilla 1-1,5h/päivässä 4-5 krt viikossa. Ihmiset jotka väittää että laihduttaminen on vaikeaa eivät ole tainneet ikinä oikeasti edes yrittää. En näe nälkää enkä karsi nautinnoista ja silti olen aina alle kk synnytyksen jälkeen jo ollut iohan normaalimitoissa. Ja ikinä ei ole ollut jenkkakahvoja tai etureppua. Synnytysten jälkeenkin on ollut vain se "tyhjä" maha turvotus muutaman päivän mutta iho ollut aina kiinteä.

Joten miten muka ihmisillä ei ole aikaa kuntoilla? Mie ei ummarra... :(

Kommentit (203)

Vierailija
1/203 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka välissä väännetään keppijumppaa, ja lasketaan, että jos päivässä jää 25 min ihan ylimääräistä aikaa, niin eikun Zumbat päälle. Tosi kiva teille, jotka saatte siitä hyvinvointia, mutta koittakaa nyt kaikki jumppakärpäset ymmärtää, että me ei vaan yksinkertaisesti kaikki haluta heilua kuminauhojen ja jumppapallojen kanssa. Viikot on tosi rankkoja työmatkoineen ja kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa, ja jos sinne johonkin väliin saa jotain "luppoaikaa" mahtumaan, niin kyllä mun henkinen hyvinvointi vaatii, että mä vähintääkin haaveilen tai kuuntelen musiikkia tai pelaan lasten kanssa tai luen niille. Liikunnaksi lasken tässä elämänvaiheessa lumisodat ja kiipeilykisat lasten kanssa. Ja välillä vaan ihan laiskotellaan. Löhötään porukalla sängyllä, eikä tehdä yhtään mitään muuta kuin kikatetaan toistemme hölmöille jutuille. Parin vuoden päästä ehkä tilanne on jo toinen, mutta nyt nautin lapsistani joka ikisen minuutin, minkä irti saan. Keppijumpat jää nyt väliin.

Vierailija
2/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan konkreettisesti, milloin kuntoilet ja mitä? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömällä huomattavan paljon vähemmän.

Pääsin vielä kolmannen lapsen jälkeen litteävatsaiseksi ja kiinteäksi mitoilla 164/62kg. Repsahdin vasta kolmevitosena tosiassaan ja lapsia onkin nyt 5.

Huono itsekuri ja vanhuus tuli. T:40v

Vierailija
4/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä jo sananakin. Ihmisen tulee liikkua luonnostaan paljon, kävellen ja touhuten, ns. hyötyliikuntaa. Kaikkein naurettavinta on mennä omalla autolla kuntosalille tai vastaavaan, siis ensin istua perseellään että pääsee kuntoilemaan.

Vierailija
5/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on pieniä, ei voi jättää yksin ja olen kiinni heidän hoidossaan 24/7, paitsi joka toinen vkl. SILLOIN kyllä käyn lenkillä, mutta niin harvoin kun menee, se ei laihduta eikä kohota oikein kuntoakaan.

Väliaikoina olen yrittänyt joskus jumpata kotona, mutta tilaa on vähän ja kun jumppaohjelman panee pyörimään, jompi kumpi lapsista yleensä herää siihen.

Vierailija
6/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille pyörät tai rattaat

Vierailija
7/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä jo sananakin. Ihmisen tulee liikkua luonnostaan paljon, kävellen ja touhuten, ns. hyötyliikuntaa. Kaikkein naurettavinta on mennä omalla autolla kuntosalille tai vastaavaan, siis ensin istua perseellään että pääsee kuntoilemaan.

Itse en tykkää liikkua kävellen ja touhuten, vaan menen mielummin salille liikkumaan/fillaroin/laskettelen tms. Kävely on aivan sairaan tylsää.

Vierailija
8/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi en saa aikaiseksi kuntoilla. Se etten ehdi on ainoastaan tekosyy.

Vierailija
9/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3-vuorotyö, miehellä iltapainotteinen 2-vuorotyö. Alle kouluikäinen lapsi, vuoropäiväkodissa, jossa saa pitää hoidossa ainoastaan työvuorojen aikaan. 200 kilometrin säteellä ei mummoja, pappoja, tätejä, setiä, enoja, kummeja jne.

No joo, mä voisin kuntoilla klo 22-06 välisenä aikana, mutta mä oon ajatellu nukkuakin jossain välissä.

Vierailija
10/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on pieniä, ei voi jättää yksin ja olen kiinni heidän hoidossaan 24/7, paitsi joka toinen vkl. SILLOIN kyllä käyn lenkillä, mutta niin harvoin kun menee, se ei laihduta eikä kohota oikein kuntoakaan.

Väliaikoina olen yrittänyt joskus jumpata kotona, mutta tilaa on vähän ja kun jumppaohjelman panee pyörimään, jompi kumpi lapsista yleensä herää siihen.

Onko isommat lapset päiväkodissa? Itse kuntoilen päivällä ku vauva päiväunilla. Mulla on kotona kaikki kuntolaitteet (pyörä, juoksumatto, crosstr., stepperi, vatsalihaslaite, reisiojentaja, pallo, painot yms.) ku en itsekään oikein näe mieltä lähteä salille niin helpompaa kuntoilla kotona. Tai sit teen zumbaa tai pilatesta. Ja tietenkin vauvulenkit siihen päälle. Ja jos lapset kotona niin laitat ne omaan huoneeseen ja leffa pyörimään tms. ja sanot että äiti kuntoilee nyt. Sekin toimii välillä. :)

t. n27+ lapset 5, 3 ja 2kk

Vierailija
11/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen töistä kotiin kuudeksi ja sitten on iltaruuat ja pyykinpesut ja nukkumaan klo 21.00. ei ehdi mitään muuta arki-iltoina. satunnaisesti käyn viikonloppuna lenkillä, lähinnä kesäaikaan

Vierailija
12/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen niin hemmetin mukavuuden haluinen, että märkään keliin ja kylmään en millään kehtaisi lähteä. Ratsastamassa käyn 1 x vko/60min, mutta se ei oikein riitä.

Vierailija
13/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ehkä ole noita kaikkia laitteita kotona. Tottakai se olis helppoa kuntoilla jos olis oma kuntosali kotona!

Onko isommat lapset päiväkodissa? Itse kuntoilen päivällä ku vauva päiväunilla. Mulla on kotona kaikki kuntolaitteet (pyörä, juoksumatto, crosstr., stepperi, vatsalihaslaite, reisiojentaja, pallo, painot yms.) ku en itsekään oikein näe mieltä lähteä salille niin helpompaa kuntoilla kotona. Tai sit teen zumbaa tai pilatesta. Ja tietenkin vauvulenkit siihen päälle. Ja jos lapset kotona niin laitat ne omaan huoneeseen ja leffa pyörimään tms. ja sanot että äiti kuntoilee nyt. Sekin toimii välillä. :)

t. n27+ lapset 5, 3 ja 2kk

Vierailija
14/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen töistä kotiin kuudeksi ja sitten on iltaruuat ja pyykinpesut ja nukkumaan klo 21.00. ei ehdi mitään muuta arki-iltoina. satunnaisesti käyn viikonloppuna lenkillä, lähinnä kesäaikaan

Kunt 21-22 välisenä aikana. Pikainen suihku ja nukkumaan. :)

Vierailija
15/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kymmenen tuntia vuorokaudessa. Sitten pitää mahdollisesti käydä kaupassa ja TODELLAKIN haluan viettää aikaa myös lapseni kanssa illalla, enkä sanoa, että äiti lähtee nyt jumppaan. Lapsesta huomaa jos ei olla ehditty olla rauhassa yhdessä. Lenkkeillä en lapsen kanssa voi kun vauhti on lapsen kävellessä etanamainen ja rattaissa tuo ei viihdy vaan kiipeää sieltä koko ajan pois. Viikonloppuna sitten ehtii kyllä kuntoilla, mutta viikolla en todellakaan.

Vierailija
16/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kuntoiluni rajottuu koiran kanssa metsässä rämpimiseen. Kiipeän tarkoituksella isoja ylämäkiä ja kuljen vaikeassa maastossa. Juoksen lähinnä vain leikkiessäni koiran kanssa.

Siihen päälle arkiliikunta. Kaupassa käyn aina pyörällä tai kävellen ja pitäähän tuo koira ulkoilutta 3 kertaa päivässä. Asutaan kolmannessa kerroksessa ja hissiä en käytä ikinä. Lasten kanssa tietenkin käydään uimassa ynm.

Oma kuntoiluni on siis lähinnä pakollista liikkumista. Kuntosaleilla en käy, enkä jumpissa. Niihin ei ole aikaa.

Niin ja olen lihava.

Vierailija
17/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi putsplank kämppä on tärkeämpi kuin hyvä kunto? Mä olen opetllut sietämään epäjärjestystä ja menen mielummin salille kuin nysvään illan jonkun pölyrätin kanssa. Ja silti meillä ei eletä liassa vaan ihan kivassa kodissa.

Vierailija
18/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen niin hemmetin mukavuuden haluinen, että märkään keliin ja kylmään en millään kehtaisi lähteä. Ratsastamassa käyn 1 x vko/60min, mutta se ei oikein riitä.

No hae pilates ja zumba koneelle ja tee vaikka ihan lattialla. Ei tarvi laitteita silloin eikä tarvi mennä pihalle kylmään. Tai käy uimassa vaikka kerran viikossa, kerran zumbaa, kerran pilatesta ja sit se ratsastus. Siinä tulis jo 4krt/vko liikuntaa. :)

Vierailija
19/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunt 21-22 välisenä aikana. Pikainen suihku ja nukkumaan. :)

ja sitä paitsi etkö lukenut että menen nukkumaan klo. 21.00

Vierailija
20/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi putsplank kämppä on tärkeämpi kuin hyvä kunto? Mä olen opetllut sietämään epäjärjestystä ja menen mielummin salille kuin nysvään illan jonkun pölyrätin kanssa. Ja silti meillä ei eletä liassa vaan ihan kivassa kodissa.

ja kun on lemmikeitäkin, imurointi useamman kerran viikossa on tarpeen, silti meillä ei ole ylisiistiä, siitinpääkin saisi olla jos vaan ehtisi!