minkäikäisenä vauvanne ovat alkaneet nukkua koko yön heräämättä?
ja siis kokonaan heräämättä, niin ettei teidän ole tarvinnut nousta ylös/herätä koko yönä?
Kommentit (33)
Nyt 4-vuotias esikoinen alkoi nukkua yöt heräämättä n. 1 v 2 kk (heräilee kyllä vieläkin usein öisin)
Vauva (8 kk) nukkui 2 - 5 kk iässä ns. kokonaisia öitä, nyt ne ovat enää sumuinen muisto... Niitä odotellessa.
Nukkuiko lapsesi,molemmat koko yön noin nuorina? Miten ihmeessä ne ei kuollut nälkään?? Vai kuinka monesta tunnista tässä nyt puhutaan kun mun 4kk vauva syö nyt neljän tunnin välein.
täysiä öitä, joka kattoi 9-12 tuntia. Sitä ennen heräsivät korkeintaan kaksi kertaa yössä.
Päivisin molemmat söivät (tai kuopus syö vieläkin kun on vasta 5kk) noin neljän tunnin välein ja hyvin ovat kumpikin kasvaneet =)
2 kuukauden ikäisenä yön yhdellä syötöllä. Ja läpi yön nukkui puolivuotiaana, ehkä jo hieman aiemmin. Meidän lastenlääkärin mielestä yösyömistä ei tarvita puolen vuoden jälkeen, joten miksipä ei nukkuisi? Toki sääntöön oli poikkeuksia, jos kipeä, levottomia unia tms.
Tosin ensimmäiset 6kk syntymän jälkeen poika nukkui yöt lähes kokonaan, sitten puolivuotiaana kun alkoi hampaita tekemään, niin heräili öisin 1v3kk asti
- Esikoinen alkoi nukkua yönsä heräämättä 4kk ikäisenä.
- Toinen lapsi on nukkunut hyvin aina, mutta kipittää edelleen sänkyymme kesken yön. Eli herään siihen kyllä, mutta ei häiritse. Ikää 3 vuotta.
- Kolmas lapsi on 9kk ja herää kerran yössä. Tuuppaan tutin suuhun ja nukkuu aamuun. Alkoi nukkumaan yönsä vasta kaksi viikkoa sitten. Sitä ennen heräili tunnin välein. Pidettiin unikoulu ja yöt alkoi sujua ihanasti jo kahden yön jälkeen!
Samoin meillä lapset nukkuivat ilman syömisiä min.7h. Syntyivät viikoilla 36-38. Päivisin söivät alussa aika usein, mutta eipä ollut siinä mitään ongelmaa, kun sai öisin itse pidemmän unipätkän. Päiväunetkin nukkuivat ihan pitkät. Ja hyvin ovat käyrillä menneet, hurjan nopeasti kasvoivat vauvoina.
Joku satunnainen herääminen on toki ollut senkin jälkeen, mutta ei mitään toimepiteitä vaativia.
Esikoinen alkoi nukkua läpi yön 1,5-vuotiaana. Molempien kanssa mentiin ensimmäinen vuosi herätys tunnin välein -taktiikalla..
1. ja 2. nukkui jo laitoksella ollessaan 8 tunnin unia, toki hoitajat oli pulssia ja lämpöä mittaamassa, mutta eipäs löytynyt mitään "vikaa", hyvä on unenlahjat edelleen näillä lapsosilla...
Mutta meidän pikkuinen kolmonen on reilun vuoden eikä oo ikinä nukkunut 8 tuntia yhteen menoon... tai ehkä kerran... itseasiassa ei nuku vieläkään, heräilee ja pyörii unissaan useita kertoja yössä pitää rauhoitella ja juottaa/kuivittaa.
Parivuotiaana kutakuinkin. En kuitenkaan sanoisi enää vauvaksi senikäistä.
Useimmat taaperoikäiset heräävät vielä yöllä 1-2 kertaa.
Mun vauva herää tosiaan aina viimeistään kun se 4h mennyt etten vain ehdi päästä siihen "parantavaan"univaiheeseen,=(
Mä oon päivä päivältä väsyneempi kun sen päiväunetkin on alle 2h kahdesti päivässä.
Mä en usko, etteikö aikuinen kestäisi siten, että nukkuu yössä vaikka 2x4 tuntia. Mun tietääkseni parantava univaihe alkaa kyllä jo parissa tunnissa. Ja jos vauva nukkuuu yössä vielä enemmänkin kuin 2x4h, niin kyllä sen pitäisi aikuiselle riittää. No, mut mulla onkin kolme alle kouluikäistä, joten on aikamoisen harvassa ne ajat viime vuosina, jolloin on saanut nukkua illasta aamuun heräämättä. Joskus on ollut vaiheita, jolloin on heräilty tunnin välein kuukausikaupalla. Silloin voin kertoa, että väsytti jopa liikaa.
Mun vauva herää tosiaan aina viimeistään kun se 4h mennyt etten vain ehdi päästä siihen "parantavaan"univaiheeseen,=(
Mä oon päivä päivältä väsyneempi kun sen päiväunetkin on alle 2h kahdesti päivässä.