Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotias poikani ei koskaan ole ollut jäähyllä, eikä häntä ole rangaistu muutenkaan

Vierailija
16.11.2010 |

Tajusin tämän ihan äskettäin. Eikä johdu vapaasta tai löysästä kasvatuksesta. Kaveri vaan on sellainen kuunteleva ja rauhallinen tyyppi, jolle ei ole tarvinnut mesota. Lisäksi olen käyttänyt paljon tilanteiden ennakointia, eli ilmoitan esim. selkeästi, että 10 minuutin päästä sitten tehdään iltatoimet ja mennään nukkumaan jne.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan tarvinnut erityisesti rankaista. Toki joskus joutuu sanomaan asiasta pari kertaa etenkin joskus kun väsymys pukkaa päälle, mutta ei ole koskaan jatkanut mitään väärää toimintaa tahalleen niin, että olisi pitänyt johonkin toimenpiteisiin ryhtyä.

Ei ikinä sotke tahalleen mitään. Ei ole koskaan leikkinyt esim ruoalla (mikä tuntuu oelvan monien mielikiusanteko) tai alkanut riehaantua julkisilla paikoilla tai kieltäytynyt nukkumasta tulemalla pois sängystä tms.

Vierailija
2/2 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmasti asiaan vaikutti myös äitini pitkäpinnaisuus ja rauhallisuus ja ennakointikyky.

MUTTA.. minä sain kehitettyä tästä itselleni minäkuvan, että minun on pakko olla aina kiltti, tottelevainen, kuuliainen. Pelkäsin hirveästi sitä, jos äiti suuttuu, vaikka/koska en ollut koskaan nähnyt häntä suuttuneena! En tiedä kuinka paljon kyse oli minun synnynnäisestä luonteestani ja kuinka paljon äitini tuki tätä kehumalla sukulaisilla ja ystäville, kuinka meidän tyttö on aina niin kiltti jne. Mutta näin jälkeenpäin ajateltuna se ei todellakaan ole pelkästään positiivinen asia.

Eli haluan vain sanoa, että kiinitättehän huomiota siihen, että lapsen itsetunto ei ole kiinni siitä, ovatko he kilttejä vai ei. Että heitä kiitettäisiin (myös) muista asioista. Ja toiseksi, että he eivät alistuisi kynnysmatoiksi silloin jos joku kohtelee heitä väärin. Joskus on osattava myös pitää puoliaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi