Onko aivan normaalia olla haluamatta seksiä raskaana ollessa?
Minulla on rv 29 ja en halua edes katsoa miestäni alasti. En saa mitään kipinöitä enää miehestäni. Minun ei tee lainkaan mieli seksiä, ei ole tehnyt aikoihin.
Onko tämä raskaudesta johtuvaa, ohimenevää siis? vai onko kyse siitä että olen kyllästynyt mieheeni ja kipinä sen takia kadonnut?
Apua kaipaava..
Kommentit (26)
välillä silti inhottavasti ääneen oikeen kavereiden kuullen mainitsee miten meillä ei enää seksiä harrastetakkaan jnejne... :/
Itsekki toivon että tää synnytyksen jälkeen muuttuu toisenlaiseks. Mies eilen mainitsi minulle kun keskusteltiin tästä että jos ei tilanne muutu niin ei ole kuulemma järkeä suhteessa, suhteen yksi olennainen asia kun on seksi..
Näin meillä "ymmärretään".
AP
ehkä sinun kannattaisi etsiä vähän luettavaa hänelle siitä, kuinka hormonit heittelevät raskauden ja imetyksen aikana. Sitä paitsi, ei koskaan tiedä, vaikka repeäisit pahasti synnytyksessä (toivottavasti et!) niin meinaako mies siinäkin tapauksessa lähteä suhteesta?
Mutta onhan se haluttomuus ihan normaalia synnytyksen jälkeenkin. Vaikka ei seksiä olisi, voit aina hoidella miehen käsin tai suun avulla. Luulen, että sekin pitää miehen tyytyväisenä =)
välillä silti inhottavasti ääneen oikeen kavereiden kuullen mainitsee miten meillä ei enää seksiä harrastetakkaan jnejne... :/
Itsekki toivon että tää synnytyksen jälkeen muuttuu toisenlaiseks. Mies eilen mainitsi minulle kun keskusteltiin tästä että jos ei tilanne muutu niin ei ole kuulemma järkeä suhteessa, suhteen yksi olennainen asia kun on seksi..
AP
Onneksi meillä mies on paljon ymmärtäväisempää sorttia. Ekassa raskaudessa ei paljoa haluttanut silloinkaan mutta vähän enemmän sentään kuin nyt. Tässä toisessa raskaudessa on halut ihan pakkasella. Olen yrittänyt saada itsestä seksi-intoa irti 1krt/1-2 vko:ssa kun tiedän, että mies kuitenkin haluaa. Millään lailla hän ei ole painostanut kylläkään. Mutta joo, hyvin on vähissä halut.
Joo muuten kai "hoitelisin" häntä kädellä tai suulla, muttei edes hänen läheisyytensä tällä hetkellä kiinnosta. Kaikki suukottelu, halailu tms, ahdistaa minua, enkä tahdo, ei huvita, ei tunnu sille että olis hellyydentarvetta...
Toivotaanpa että suunta muuttuu sitte synnytyksen jälkeen, jos ei niin sithän sille ei minkä voi :/
Onko kukaan käynyt tämän asian kanssa jossain keskustelemassa? Mikä olis oikea paikka tällaiselle asialle puhua? Terapia?
Mietin vaan että tahdon kyllä yrittää asialle tehdä jotakin, jos eivät halut itsestään palaa ennenkun mies alkaa erolla uhkailemaan...
AP
keskustelun ensin ihan neuvolassa. Eiköhän ne siellä oo moneen kertaan törmännyt samaan asiaan, ja vielä toistaseksi, ennen kun vauva syntyy, on tulevan äidin hyvinvointi etusijalla :) Meillä on mies ollut neuvolassa mukana nyt alkuun, niin en ole vielä ottanut asiaa siellä puheeksi. Haluaisin kuitenkin puhua asiasta ensin ihan kahden neuvolatädin kanssa. Ehkä sieltä saisi apua/neuvoa mihin kääntyä!
sanoi miehelle kun ekan lapsen laskettu läheni, että "tiätsä, kohta sä saat." Me sillon naurettiin että öö aijaa aika kummaa. (en siis ollut paikalla, mutta mies kertoi myöhemmin)
Mutta kappas vain, lapsi oli pihalla niin aika pian alkoikin haluttaa taas. :)
Siemenethän sulla on jo, seuraavaksi voitkin käydä kinuamaan elatusmaksuja.
Mulla tuota kesti vielä koko imetysajankin. Ei kiinnostanut seksi niin yhtään. Sitten kun lakkasin imettämästä, muutuin jälleen äidistä naiseksi.
ekaa raskautta harrastettiin seksi melkein päivittäin, mulle olisi kelvannut useammankin kerran päivässä mutta silloin tosiaan mies jarrutteli. Ja lähes joka kerta sain. Kunnes tulin raskaaksi. Yhtäkkiä seksi ei yksinkertaisesti tuntunut miltään! Joten eipä sitä juuri tehnyt mieli, silloin tällöin piti miehen mieleiksi "antaa". Sama jatkui imetyksen ajan. Lopulta kun saatiin pinnasänky pois makuuhoneestamme ja hormonitoiminta normaaliksi, alkoi taas seksi maistua. Tosin eipä siitäkään ilosta mies saanut kauaa nauttia, koska hvyin pian olin taas raskaana! Ja eipä taas enää tuntunutkaan miltään... Imetys loppui ja makuuhuone oli taas lapsivapaa, mutta sitten kirotut e-pillerit vei halut! Halut taas ilmantui kun lopetin pillerit mutta lyhyt oli taas sekin ilo, nyt olen taas raskaana. Ja seksi maistuu puulta. Eli viimeisen viiden vuoden orgasmit voi melkeinpä yhdestä kädestä laskea. Mutta pari iltaa sitten tapahtui jotain varsin "kummaa", sain elämäni ensimmäisen suuseksi-orgasmin! Ihan käsittämätöntä! Ja tänään olen tuntenut olevani kauheassa puutteessa, hyökkään varmaan illalla miehen kimppuun! Mikä lie hormoni-myrsky yhtäkkiä iskenyt nyt 30+ viikoilla!
Tämän raskauden jälkeen en kyllä enää huoli hormonaalista ehkäisyä. Toivon kovin että saisimme seksielämän taas normaaliksi, sitten aikanaan.
Monet tuttavani, jotka ovat saaneet tytön, on raskaushalut kadonneet tai vähentyneet, kun taas poikaa odottavat käyvät aika kuumana (kuten minä aikoinani :)). Hormoonitasoista tämänkin on selitetty johtuvan...
harrastettiin koko raskausaika seksiä monia kertoja päivässä.
Tässä raskaudessa ei ole missään vaiheessa ollut sellaisia haluja.
AP
Viikko synnytyksen jälkeen mietin, että koska vois ottaa erän =)
Mulla ihan sama homma... raskaus aikana ei tehnyt mieli ja synnytyksen jälkeen oli malttamaton että koska uskaltaisi..
Ei mikään muu nisäkäsnaaras kuin ihminen päästä urosta pukille kantavana ollessaan.
Minulla seksihalut loppuivat myös suunnilleen tuossa vaiheessa. Ei vain tehnyt yhtään mieli ja joka paikkaa särki muutenkin. Ihan miehen takia kuitenkin suostuin, koska tiesin, että hän halusi seksiä. Ei sillä, että seksi vastenmielistä olisi ollut, minun ei vain tehnyt mieli.
Päivä synnytyksen jälkeen aloinkin jo odottamaan, koska pääsisi harrastamaan seksiä =D
siis tidella yhtään. Miestä rakastain ja rakastan ihan yhtä paljon ja ne halutkin palautuivat mutta ei siis raskausaikana ikinä tai ollenkaan :)
odottaessa ollenkaan panettanut ja nyt kaksosia odottaessa, norsun kokoisena, vieläkin vähemmän jos mahdollista. Kyllä se sitten imetyksen loputtua korjaantuu, ainakin mulla kävi niin.
AP