Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuun teet jauhelihakeittoa,

Vierailija
15.11.2010 |

käytätkö pakastekasviksia? Vai teetkö kaiken alusta asti itse?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niissä ole kunnon makua

Vierailija
2/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma sellaisiakin pakastevihanneksia on olemassa, joissa on perunatkin mukana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä laitan "tuoreet" perunat ja vihannekset pakasteesta. Se on totta, että tuoreet ovat paremman makuisia.

Vierailija
4/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne muut vihannekset pakasteena (kotimaisina).

Ja keitossani on kyllä makua :)

Vierailija
5/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä perunat, porkkanat ja sipulit ihan tuoreina, jolloin ei tuu muita rehuja.

Vierailija
6/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huutaa ja älämölöttää*

Vierailija
7/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän aikataluistamme, vuoden ajastakin, esim. kun tarjolla ihania, tuoreita kotimaisia kasviksia jne. Molemmat käy, toki maussa pikku ero, mutta hyvin on molemmat vaihtohdot meidän pesueelle uponneet.

Vierailija
8/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mauttomia ja värittömiä. Eipä tuo pitkin vie aikaa, kun kuorii perunat ,porkkanat, sellerin, purjon ym. kiehumaan.

Vierailija
9/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten yleensä pakasteesta. Perunat kyllä kuorin itse.

Yleensä tykkään kyllä tuoreista raaka-aineista, mutta pakastevihannekset saa niin näppärästi yhdestä pussista sen sijaan, että ostaisi ja kuorisi pienen nökäreen purjoa, lanttua, selleriä, palsternakkaa... Jos sellaisia sattuu jääkaapissa olemaan, käytän kyllä tuoreita.

Vierailija
10/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mauttomia ja värittömiä. Eipä tuo pitkin vie aikaa, kun kuorii perunat ,porkkanat, sellerin, purjon ym. kiehumaan.

Vierailija
11/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään aika usein tätä mun herkkuruokaani,. nam!

Vierailija
12/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakasteet ovat itse asiassa usein parempilaatuisia kuin "tuoreet". Ne on jäädytetty nopeasti heti tuoreeltaan, jolloin vitamiinit säilyvät hyvin. Joku kevättalven selleri taas voi olla aika nahistunut.

Vierailija
13/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussillinen pakastekeittojuureksia sekaan.

Vierailija
14/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut juurekset pakastepussista. Paitsi jos porkkanaa sattuu olemaan kaapissa, sen saatan kuoria ja paloitella joukkoon.

Vierailija
15/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vitamiineja muttei makua. Minun jauhelihakeitossani on vain perunaa ja porkkanaa, koska en jaksa mitään palsternakka-lanttu-pilkkomisia enkä myöskään mauttomia vihanneksia.

Vierailija
16/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sen näin:

paistan jauhelihan kattilassa, kaadan joukkoon kuoritut ja silputut porkkanat, kuoritut ja silputut perunat, silputun sellerin, pakasteherneet. Kaadan päälle vettä ja lihaliemi tai kasvisliemikuution.

Keitän kypsäksi.

Oliko tuo nyt itse tehty vai eines? :D

Vierailija
17/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän vihannesosaston valmiiksi koottua keittojuures -pakettia, josta sitten vain pilkon.

Vierailija
18/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä paan joskus paprikaa, joskus villinä päivänä maissia. Joskus tomaattimurskaa. Ajatella, aivan hulvatonta.

Hassua, että joku jaksaa ihmetellä, että keittoon laitetaan jotain muuta kuin pakasteen keittovihanneksia.. =0) Ihana oot sinä ihmettelijä, pusi pusi. Toivottavasti maailmasi avartuu kun kasvat isoksi.

Vierailija
19/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nyt hyvä ihminen oikeista vihanneksista/juureksista!!!

Niille, jotka käyttävät pakastevihanneksia?

Jos et tiennyt, ne pakastevihannekset OVAT ihan oikeita vihanneksia/juureksia...

Perunat (jos jauhelihakeittoon sitä ylipäänsä laitan, yleensä laitan täysjyväpastaa) kuorin itse ja sipulin ja valkosipulin myös, koska paistan ne jauhelihan kanssa.

Mutta tomaatit ja vihannekset otan purkista/pakasteesta, ei todellakaan maksa vaivaa alkaa pilkkoa jotain sellerinnysää. Ja vitamiinit painavat minulla enemmän kuin maku (sitä tulee mausteista aivan tarpeeksi).

Vierailija
20/20 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös juurekset laitan tuoreena, mutta ostan sellaisen valmiin paketin yhtä keittoa varten.

Löytyy vihannesosastolta ja päällä lukee keittojuurekset. Siinä on valmiina kuorittuna n. 2 porkkanaa, pala lanttua, selleriä, persiljaa ja purjoa. Eli kaikki mitä tarvitset keittoa varten.

Pakastevihanneksissa ei ole mitään makua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä