Pöyristyin kun olin seuraamassa koulussa opetusta
Onko opettajien taso laskenut vai oppilaat huonontuneet?
alkeellisempia taitoja ei luokalla ole, koko ajan pölistään ja vaelletaan luokassa.Opettaja yritti piipittää jotain, kamalaa.
Onko rehtori johon otan yhetyden vai kehen, asiaan on saatava muutos.
Kommentit (58)
Vaikka meidän nykyinen lasten alakoulu on tuikitavallinen pikkukaupungin opinahjo, järjestys ja käytös on kuin jostain brittiylhäisöpiireistä suomimeininkiin verrattuna. Silti lapset ovat vapautuneen ja tyytyväisen oloisia eikä mitään pulpettiinsa alistettuja marionettinukkeja.
Ja rajat voi panna ilman lapsen henkistä nutistamista!
Siellä opetettiin että opella on muutama minutti aikaa antaa ohjeet joilla oppilaat saadaan töihin ja sitten oppilaat tekevät itsenäisesti töitä lopun tuntia. Mulla se siellä ainakin toimi.
niillä lukutaidottomuusprosenteilla...
niillä lukutaidottomuusprosenteilla...
Voisit minuutissa tarkastaa netissa etta USA:n ja Suomen lukutaitoisuusprosentti on se sama 99%.
asiakaspalvelusta ja korrekteista käytöstavoista.
T. Tavallisen tylsä suomalainen naisihminen pääkaupunkiseudun kupeesta
Amerikasta nyt mallia ei kannata ottaa niillä lukutaidottomuusprosenteilla...
Suomi 100% , Yhdysvallat 97% ja PISA tutkimuksissa sitten enemmän eroja...
"Lukutaidottomuus on ongelma koko Yhdysvaltain alueella, sillä koko maassa joka viides asukas ei osaa lukea.
Lisäksi noin kolmannes amerikkalaisista on tieteellisesti lukutaidottomia, Yhdysvaltain tiedeakatemian kokouksessa San Franciscossa vastikään julkistettu selvitys toteaa. Se tarkoittaa, että he eivät ymmärrä helppotajuistakaan tieteellistä tekstiä, kuten vaikkapa sanomalehtiartikkelia.
Tutkimuksen tehneen Michigan State University -yliopiston politiikan tutkijan Jon D. Millerin mukaan tämä on mahdollisesti syynä siihen, että valtaosa amerikkalaisista ei ymmärrä muun muassa ilmaston lämpenemistä, evoluutioteoriaa tai dna:ta
Tutkimusta kommentoineen Technology Review -lehden mukaan kaksikymmentä prosenttia amerikkalaisista uskoo yhä, että Aurinko kiertää Maapalloa.
Tutkimuksen mukaan amerikkalaisten tieteellinen ymmärrys on itse asiassa kohentunut viime aikoina, sillä 80-luvulla tieteellistä tekstiä ymmärsi vain 20 prosenttia väestöstä.
Syynä nousuun ovat luultavasti television helppotajuiset tieteelliset ohjelmat." HS
Jos nyt jarjella ajattelee niin ei voi olla 100% jos kaikki mamutkin lasketaan mukaan. Jos tutkittiin vain pellavapaita niin sitten uskon sen olevan lahella 100%.
ja jo siirtolaiset laskee lukua. Suomessa kaikki, mummotkin osaa lukea ja kirjoittaa. Maahanmuuttajia on niin vähän, että voitettiin Ruotsikin.
että Suomessa huonoimmatkin osaa "lukea". Se ei kerro siitä, että kuinka hyviä täällä on. Tasapaksuus on juuri se Pisan esilletuoma asia jota suomalainen perusopetus tarjoaa. Ihan hyvä niin, mutta mihin häviää kaikki älykköaines, mitä niille kaikille tapahtuu Suomessa?
ja jo siirtolaiset laskee lukua. Suomessa kaikki, mummotkin osaa lukea ja kirjoittaa. Maahanmuuttajia on niin vähän, että voitettiin Ruotsikin.
suurin osa myös kuuntelee opetusta ja osallistuu oppimiseen omalla panoksellaan. Olen innostunut opettamastani aineesta, pidän nuorista ihmisistä noin ylipäätään ja pidän opettamisesta, mutta EN SIEDÄ
- opetuksen ja oppimisen minkäänlaista häirintää
- tehtävien tahallista laiminlyöntiä
- toisten ihmisten halveksuntaa, mistä yksi osoitus on piittaamattomuus ja häiriköinti
Teen tämän selväksi kaikille luokille, joita opetan. Painokkaasti ensimmäisellä kerralla, kun luokka tulee mulle uutena mutta kertaus on opintojen äiti, joten siihen joutuu joskus turvautumaan.
Suustani olen tarvittaessa paha, useimmiten mukava ja nuoret tietävät sen. Rikkomuksista seuraa rangaistus ja senkin nuoret tietävät. Tunneillani ei mölistä eikä vaellella. Toki joukossa on aina tietyin väliajoin joka luokassa muutamia, jotka eivät yrityksistäni huolimatta halua oppia, joten he saavat olla, kunhan pitävät suunsa kiinni eivätkä häiriköi muita. Heitäkin koitan kaikin tavoin kuitenkin auttaa.
Niin ja mähän olen se palstalla suuresti halveksittu "natsimainen tanttahissanope" (luovuutta osoittava nimitys, kuka tämän sitten keksikään). Siitä kuitenkin paskat välitän, koska opettamieni nuorten oppimistulokset ovat hyviä ja luokassani säilyy opiskelurauha niille jotka tosiaan haluavat opiskella.
terv. nuorten kunnioittama ope (sellaisiakin on, mutta sitä on varmaan vaikea ymmärtää)
Minulla on 2 kilttiä lasta ja yksi villikko.
Kiltit lapset sai olla rauhassa. Ei koskaan kiitelty eikä mitään. Nämä kiltit lapset auttoivat pienempiä ja olivat kohteliaita. Luokan stipendit meni aina kannustukseksi kiusaajille ja rähinöitsijöille. Kiltteihin ei kiinnitetty huomiota, koska he olivat helppoja oppilaita.
Tämä villikko saa huomiota ja jos sattuu tekemään joskus jotain positiivista niin kylläpäs sitä kehutaan ja suitsutetaan kun kerrankin sattui olemaan kiltti ja huomaavainen.
Eli kyllä se niin on, että häiritsemällä saa sen huomion ja palkinnon jos joskus harvoin satut käyttäytymään kunnolla.
positiivista palkitsemista, joten lasten työmotivaatio on mitä on. Kauniista käytöksestä ei saa muuta kuin ihmettelyä osakseen, joten onhan se aivan järkeenkäypää, että sitten käyttäydytään huonosti. Silti moni näistä koulussa häröilevistä lapsista voi olla kotona hyvin käyttäytyvä ja avulias parhaaseen amerikkalaistyyliin. Suomalaiset eivät vaan osaa käyttäytyä isoissa ryhmissä.
olet konkreettisesti todennut, että koulussa saa hyvästä käytöksestä ihmettelyä opettajan taholta osakseen? Eikö sen pitäisi olla perusedellytys, että ollaan hiljaa muita häiritsemättä silloin kun pitää?
"mihin häviää kaikki älykköaines, mitä niille kaikille tapahtuu Suomessa?"
Menee Nokialle, Hankeniin tai opsikelevat ilmaiseksi ja sitten ulkomaille kansainvälistä uraa tekemään kunnes lapset kasvaa kouluikäisiksi ja paluu Suomeen?
suurin osa myös kuuntelee opetusta ja osallistuu oppimiseen omalla panoksellaan. Olen innostunut opettamastani aineesta, pidän nuorista ihmisistä noin ylipäätään ja pidän opettamisesta, mutta EN SIEDÄ
- opetuksen ja oppimisen minkäänlaista häirintää
- tehtävien tahallista laiminlyöntiä
- toisten ihmisten halveksuntaa, mistä yksi osoitus on piittaamattomuus ja häiriköinti
Teen tämän selväksi kaikille luokille, joita opetan. Painokkaasti ensimmäisellä kerralla, kun luokka tulee mulle uutena mutta kertaus on opintojen äiti, joten siihen joutuu joskus turvautumaan.
Suustani olen tarvittaessa paha, useimmiten mukava ja nuoret tietävät sen. Rikkomuksista seuraa rangaistus ja senkin nuoret tietävät. Tunneillani ei mölistä eikä vaellella. Toki joukossa on aina tietyin väliajoin joka luokassa muutamia, jotka eivät yrityksistäni huolimatta halua oppia, joten he saavat olla, kunhan pitävät suunsa kiinni eivätkä häiriköi muita. Heitäkin koitan kaikin tavoin kuitenkin auttaa.
Niin ja mähän olen se palstalla suuresti halveksittu "natsimainen tanttahissanope" (luovuutta osoittava nimitys, kuka tämän sitten keksikään). Siitä kuitenkin paskat välitän, koska opettamieni nuorten oppimistulokset ovat hyviä ja luokassani säilyy opiskelurauha niille jotka tosiaan haluavat opiskella.
terv. nuorten kunnioittama ope (sellaisiakin on, mutta sitä on varmaan vaikea ymmärtää)
miten kuvailisit omaa olemustasi tunnilla, sillä vaikka esim. minä, joka olen ujonpuoleinen ja hiljainen, sanoisin ekalla tunnilla että teidän pitää sitten olla kunnolla, niin se tuskin tehoaisi. Joten millä lailla viestit verbaalisesti ja ei- verbaalisesti?
suurin osa myös kuuntelee opetusta ja osallistuu oppimiseen omalla panoksellaan. Olen innostunut opettamastani aineesta, pidän nuorista ihmisistä noin ylipäätään ja pidän opettamisesta, mutta EN SIEDÄ - opetuksen ja oppimisen minkäänlaista häirintää - tehtävien tahallista laiminlyöntiä - toisten ihmisten halveksuntaa, mistä yksi osoitus on piittaamattomuus ja häiriköinti Teen tämän selväksi kaikille luokille, joita opetan. Painokkaasti ensimmäisellä kerralla, kun luokka tulee mulle uutena mutta kertaus on opintojen äiti, joten siihen joutuu joskus turvautumaan. Suustani olen tarvittaessa paha, useimmiten mukava ja nuoret tietävät sen. Rikkomuksista seuraa rangaistus ja senkin nuoret tietävät. Tunneillani ei mölistä eikä vaellella. Toki joukossa on aina tietyin väliajoin joka luokassa muutamia, jotka eivät yrityksistäni huolimatta halua oppia, joten he saavat olla, kunhan pitävät suunsa kiinni eivätkä häiriköi muita. Heitäkin koitan kaikin tavoin kuitenkin auttaa. Niin ja mähän olen se palstalla suuresti halveksittu "natsimainen tanttahissanope" (luovuutta osoittava nimitys, kuka tämän sitten keksikään). Siitä kuitenkin paskat välitän, koska opettamieni nuorten oppimistulokset ovat hyviä ja luokassani säilyy opiskelurauha niille jotka tosiaan haluavat opiskella. terv. nuorten kunnioittama ope (sellaisiakin on, mutta sitä on varmaan vaikea ymmärtää)
miten kuvailisit omaa olemustasi tunnilla, sillä vaikka esim. minä, joka olen ujonpuoleinen ja hiljainen, sanoisin ekalla tunnilla että teidän pitää sitten olla kunnolla, niin se tuskin tehoaisi. Joten millä lailla viestit verbaalisesti ja ei- verbaalisesti?
Mitä väliä oikein kirjotuksella ?
vaellelleet ympäriinsä kuin eksyneet lampaat tavaratalossa, mutta muuten meno oli just samanlaista, eli pölinä oli jatkuvaa, eivätkä kaikki keskittyneet olennaisimpaan eli opetuksen seuraamiseen. Tavisperuskoulua minäkin kävin.