Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaunis pieni elämä. Miten perheellä on varaa asua sellaisessa kodissa, kun äiti ei ole töissä?

Vierailija
14.11.2010 |

Kunhan vaan mietiskelen...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että heidän yksityisasioitaan julkaistaan netissä. Blogisti on kirjoittanut blogissaan asioista, jotka hänen puolestaan voi olla julkisia. Sen sijaan asuinpaikkaa, perheen tai vanhempien pankkisaldoa hän ei ole tähän asti maininnut.

Pliis, vaikka tietäisittekin yksityisasioita, älkää ruotiko niitä kaiken kansan kesken.

Mitä sitten, jos heillä on rahaa. Mitä se kuuluu kenellekään. Tai miten se raha on tilille ja sukuun tullut.

Olen muuttamassa Suomeen ja ahdistaa jo etukäteen kyräily ja toisten elämän kyttääminen.

Vierailija
22/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy päivätöissä ja eikös heillä ole yhteinen yritys (jotain sisustukseen/remontointiin/suunnitteluun liittyvää)? Molemmat taitavat olla yrittäjäperheistä alun perinkin. Takana on siis rahaa molemmilta puolilta. Oman yrityksen avulla monet ostokset saa lisäksi osatessaan mulkattua muitta mutkitta yrityksen kirjanpitoon, esim. talon remontointitarpeet, lasten vaatetusjutut jne. on varmaan osittain menneet firman piikkiin. Molempien vanhemmat ovat varsin varakkaita, myös siis blogistin, eikä vain hänen miehensä.

Monesti kyse on myös siitäkin, miten tulonsa, rahansa ja aikansa käyttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on myos taitoa ja hyva maku. Olkoon vaan pappa betalar ja talo seinajoella (sielta saa talon samalla hinnalla kun pk-seudulta kaksion), mutta perhe on tehnyt talosta todella kivan ja oman nakoisensa. .Mukavaa etta blogisti haluaa jakaa kauniita kuvia ja kasin tekemisen iloa vaikka saa kritiikkiakin. Blogi on kaunis, rauhallinen ja inspiroiva.

Vierailija
24/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kelpais mulle tuo talo

Vierailija
25/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mässäilette täällä asioilla joita kyseinen blogisti ei ole itse kertonut joten on todella naurettavaa ruokkia palstamammojen kateutta kertomalla asioista jotka eivät heille kuulu. Toivottavasti poistavat ketjun kokonaan.

Vierailija
26/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin just tätä AV-palstaa :( Itselleni ei tulisi mieleenkään pohtia toisten varallisuutta tai asumistyyliä.

Vierailija
27/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosisadan puolivälin rapatut talot eivät ole kovin suuressa huudossa olleet ja Seinäjoella hintataso on ylipäätään varsin alhainen.

Vierailija
28/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kenellekkään kuulu mistä rahansa saa.

Olen ollut kotona 10v. ja täällä naapurit miettii millä rahalla olen kotona.

No meillä ei ole rahaa paljoa, mutta saan omaishoidontukea ja korotettua hoitotukea ja nää ääliöt ei sitä edes tajua, vaikka perheessä on kehitysvammainen lapsi.

Lapsi tosin käy koulua, mutta minä olen kotona.

Tänään poika kotona, kun sai raivarit ja kuski ei suostunut kuljettamaan lasta.

Oispa ollut ongelma, jos olisi ollut töissä.

Joku on kotona koska siihen on varaa, kun rahan takia ei tarvitse käydä töissä.

Kyllä lapset hyötyy kotona olevasta äidistä.

Toisten ratkaisut ei kuulu kenellekkään.

Vierailija
29/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan saanut luvan?

Ne kuvat on siis hänen itsensä ottamia, ei mistään myyntiesitteestä.

Vierailija
30/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyllä älykkyydestä, kun pitää toisten raha-asioita pohtia, vain tyhmä ja kateellinen niin tekee.

Vierailija
31/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun mielestä jo kallis talo! Meillä maksoi 4h+k 85 000 euroa ja siinä on jo remppa ja laajennuskin mukana noissa kustannuksisa. Meillä ei ikinä olisi varaa maksaa 300 neliön talosta edes sähkölaskuja...

Vierailija
32/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee siis ihan kelpo tulot. Ja asuvat pienemmässä kaupungissa -> asuntojen hinnat ei lähelläkään esim. ok-seudun hintoja.

Vierailija
33/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nämä meidän asioita miettivät saavat kelasta kaikki omat rahansa. Asumistuen ja t. korvauksen, niin eikö olisi syytä miettiä niitä omia rahojansa.

Meitä ei voi kadehtia, paitsi puutarhaani, koska harrastan puutarhanhoitoa.

Muutama on tunnustanut kadehtivansa puutarhaani, mutta he ovat ystävällisiä ja kivoja ihmisiä.

Niin paljon kaunista saa aikaiseksi, jos osaa tehdä ja raha ei ole se merkittävä pointti.

Mulle puutarhanhoito on intohimoni ja mua todellakin rasittaa se, että joku miettii millä rahalla sekin puutarha on saatu aikaan.

Toki perennoihin mennyt muutama tonni, mutta lapio ja raavas työ on se avainkysymys.

T.32

Vierailija
34/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustuksen sinne? Eikö ne viedä mukana kun muutetaan pois? (En ole aimmin lukenut enkä katsonut ko. blogia).

Vierailija
35/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustuksen sinne? Eikö ne viedä mukana kun muutetaan pois? (En ole aimmin lukenut enkä katsonut ko. blogia).

Vierailija
36/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan saanut luvan? Ne kuvat on siis hänen itsensä ottamia, ei mistään myyntiesitteestä.

Vierailija
37/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoitatko nyt kuvia keittiöstä yms. ennen remonttia? Nehän voi olla otettu muuton jälkeen omilla tavaroilla, tai sitten luvan kanssa esim. asuntoesittelyssä. Tiedän useampiakin blogeja joissa on luvan kanssa kuvattu asuntoja joita on käyty katsomassa kun on etsitty uutta.

Onkohan saanut luvan?

Vierailija
39/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogi on ihana ja seuraan sitä tiiviisti. Ihania ideoita ja toteutuksia. Kyllä tällainen vähävarainen kotiäitikin saa kodin näyttämään yhtä kauniilta kun käyttää vähän älliä ja luovuutta.

Silmää pitää olla kauniille asioille, ei pelkällä rahalla sisusteta. Olette vaan kateellisia kun joku osaa.

Vierailija
40/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja julkaisee sitten vuosia myöhemmin omien remonttiensa jälkeen.

Kuka haluaa että omat tavarat ja oma sisustus näytetään julkisesti netissä varsin epäedullisessa valossa?

Vai tarkoitatko nyt kuvia keittiöstä yms. ennen remonttia? Nehän voi olla otettu muuton jälkeen omilla tavaroilla, tai sitten luvan kanssa esim. asuntoesittelyssä. Tiedän useampiakin blogeja joissa on luvan kanssa kuvattu asuntoja joita on käyty katsomassa kun on etsitty uutta.

Onkohan saanut luvan?