Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaunis pieni elämä. Miten perheellä on varaa asua sellaisessa kodissa, kun äiti ei ole töissä?

Vierailija
14.11.2010 |

Kunhan vaan mietiskelen...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisit meidän kodin, 500 neliötä arvotavaraa. Meillä kotiäitiys kertoo siitä, että on varaa. Ja kyllä eläkepäivät on turvattu, ei tule tuottamaan ongelmia.

Vierailija
2/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheestä, mutta jos perheellä on esim tuloja perheyrityksestä, voi tulot olla satoja tuhansia euroja vuodessa. Ei siinä jotkut 40 000 euron vuositulot äidiltä tunnu enää missään. En kyllä ap:n mainitsemasta perheestä tiedä, puhuin ihan yleisellä tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä jo nyt noin paljon lunta, niin ei varmaan mitään kallista pääkaupunkiseutua ole.

Eikös tuo äiti tee jotain sisustusjuttuja työkseen. Oma yritys, niin pystyy olemaan kotona ja tekmään sieltä käsin töitä.

Vierailija
4/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nimenkin saa blogista selville :D

Vierailija
5/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä mällätä. Mut kuitenkin kodista saa yllättävän helposti "rikkaan" näkösen jos on kätevä käsistään ja osaa askarrella kaikennäköistä hommaa itsekin. Eikös tuo blogin kirjoittaja ollutkin joku sisustusalan ihminen.

Täällähän muuten oli vastikään ketju jossa moitittiin et miks köyhillä on aina pirusti roinaa nurkissa. No näillä ei ole..

Vierailija
6/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on meilläkin, mutta käyn silti töissä. Haluan hyödyntää omaa koulutustani ja käyttää aivojani. Lapsetkin ovat jo koulussa, joten mitä minä tekisinkään kotona yksin?

Entinen työkaverini, rikkaan miehen vaimo oli 30 vuotta kotirouvana. Koulutus oli KTM, mutta hänellä ei ollut päivääkään oman alansa työkokemusta. Mies löysi toisen, nuoremman ja kauniimman. Vaimo jäi tyhjän päälle. Tästä tarinasta oppineena en koskaan halua olla toisesta liikaa riippuvainen.

Vierailija
7/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä mällätä. Mut kuitenkin kodista saa yllättävän helposti "rikkaan" näkösen jos on kätevä käsistään ja osaa askarrella kaikennäköistä hommaa itsekin. Eikös tuo blogin kirjoittaja ollutkin joku sisustusalan ihminen.

Täällähän muuten oli vastikään ketju jossa moitittiin et miks köyhillä on aina pirusti roinaa nurkissa. No näillä ei ole..

Köyhillä kun koko koti mahtuisi varakkaamman perheen saliin, tottakai on ahtaampaa ja "roinaa " nurkissa

Vierailija
8/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmalla osalla perheistä ei ole varaa asua noin, vaikka äiti olisi töissä :) Eiköhän ne rahat tule jostain muualta. Tietynlaisesta merkkitietoisuudesta ym. tyylistä päätellen blogin pitäjä ei itsekään (tai mies, tai molemmat) ole alunperin kovin köyhästä perheestä kotoisin.

Vierailija
9/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on meilläkin, mutta käyn silti töissä. Haluan hyödyntää omaa koulutustani ja käyttää aivojani. Lapsetkin ovat jo koulussa, joten mitä minä tekisinkään kotona yksin? Entinen työkaverini, rikkaan miehen vaimo oli 30 vuotta kotirouvana. Koulutus oli KTM, mutta hänellä ei ollut päivääkään oman alansa työkokemusta. Mies löysi toisen, nuoremman ja kauniimman. Vaimo jäi tyhjän päälle. Tästä tarinasta oppineena en koskaan halua olla toisesta liikaa riippuvainen.

enkä jää tyhjän päälle, koska omaisuudesta 50% on minun, miehellä ei siihen avio-oikeutta.

Vierailija
10/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 300 neliötähän se on blogin mukaan.

* Se talo on Seinäjoella * Ei se nyt kovin iso talo ole kun näkee livenä * Tontti on sarjaa postimerkit (siis Seinäjoen tasolla)

Vierailija
11/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapit maalattu vaan valkoisiksi, lattiassa laminaatti jne jne

Vierailija
12/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota blogia juuri lueskellut joten en voi oikein kommentoida asiaa mutta...

Meidän perhekin voi näyttää ulospäin olevan rikkaita, mutta ollaan varmasti köyhyysrajan alapuolella oikeasti.

Mieheni on yrittäjä joka nostaa tosi pientä palkkaa, ihan sen verran että pärjätään.

Minä olen ollut 6v. perhevapailla.

Asumme kaupunkimme tällä hetkellä suosituimmalla alueella, uudessa isossa omakotitalossa, tonttia on ympärillä 4ha. Ajan uudella mersulla ja miehellänikin on omansa. Koti on sisutettu nätisti. Päälle päin rikasta elämää muttei me kuitenkaan yli varojen eletä vaikka pienillä tuloilla eletään.

Tontti on vuokrattu lähisukulaiselta, talo on näyttävä ja isäni meille rakentama.

Rakennusmateriaalien haalimiseen on käytetty paljon aikaa ja vaivaa että saimme hienot materiaalit kohtuu hinnalla.

Huonekalut olen ostanut kirppareilta pilkkahintaan tai haalinut tuttujen ja sukulaisten varastoista, olen ne sitten itse kunnostanut.

Tekstiilit olen itse ommellut.

Jos näen jonkun kivan idean, en riennä sitä ostamaan vaan mietin miten saisin vastaavan toteutettua ja vielä edullisesti.

Vierailija
13/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivu- ja takaseinien pinnoituksessa käytetty halpa minareettilevy...

Ei silti, nätti koti ja perhe, ja rahaa varmasti suvussa:)

Vierailija
14/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin tilailee koko ajan ulkomailta lapsille kalliita vaatteita ja kenkiä, reissaavat kolmen viikon Nizzan matkoja ja nyt taisi olla lähdössä Pariisiin.

Minä olen kuullut että kyseessä on tietyn uskonnollisen ryhmän edustajat joilla on rikkaat vanhemmat.

Kaapit maalattu vaan valkoisiksi, lattiassa laminaatti jne jne

Vierailija
15/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa, MUTTA minun mielestäni blogin pitäjällä on mielikuvitusta ja ammatin antamaa + saatua "silmää" joka ei korvaa sitä että on rahaa, usein pelkästään rahalla sisustettu on rumaa.

blogin pitäjä on mielestäni tosi mukava ihminen, inhottaa tämä hänen elämänsä ruotiminen täällä.

Vierailija
16/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pitävät samantyyppisiä maalaisromanttisia bloge¨japitkin skandinaviaa:) Kaikilla samat tavarat ja tyyli, samantyypiset askartelutehtävät jne.

Vierailija
17/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

éi täälä osata sisustaa kun ne harvat ja muutamat....ja täytyy olla hyvä kun täällä niin aiheuttaa monesti keskustelua ;)

Vierailija
18/44 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silkka kateushan se on mikä saa ihmiset täällä ruotimaan heidän elämäänsä. Itse myönnän kyllä pienen harmin nousevan mieleen kun luen blogia, "miksei mulla ole tuollaista kotia". Mutta toki se ei ole minulta pois jos jollakulla on noin ihana pieni elämä, ja kiitän blogistia, että hän pitää julkista blogia, sillä kaikesta tästä ruotimisesta olisi moni muu jo laittanu bloginsa salasanan taakse, ja silloin olisi meiltä jäänyt näkemättä se kaikki ihanuus mikä tuossa blogissa on.

Vierailija
19/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi, kun en millään saanut kommenttia jätettyä! Olisin halunnut sanoa, että kaunista, kekseliästä ja näppärää kaikki tuo, mitä tekee ja puuhaa! Tuottaa iloa monelle. En ole yhtään kateellinen:-).

Vierailija
20/44 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä etenkin olisin bloggaajaa kiitellyt:-).