Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee psykoterapiaan?

Vierailija
14.11.2010 |

Hommataanko terapeutti itse jostain, tarvitaanko lähete jostain? Maksaako paljon?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkialla muuallakin. Ensin siis menin yleislääkärille, joka pisti YTHS:n omalle psykologille. Kävin muutaman käynnin, jonka jälkeen psykologi kirjoitti lausunnon kelaa varten. Sain kolmen vuoden kuntoutustuen psykiatrikäynneille. Kolmas vuosi on meneillään, ja olen todella kiitollinen siitä, että sain sen kolme vuotta. Kuulemma sitä ei kovin helposti anneta.

Sain samalla käteeni listan kaupunkini yksityisistä psykiatreista. Soittelin listaa läpi, kunnes tärppäsi. Tähän kannattaa varautua: moniin paikkoihin kun soittaa, jo puhelinvastaaja kertoo, ettei yhtään vapaita aikoja ole. Soitin itse lähemmäs 20 paikkaan, ennen kuin sain vapaan terapeutin. Onneksi hän oli sopiva, sillä usein suositellaan paria tutustumiskäyntiä, jonka aikana selviää kuinka hyvin teillä synkkaa.

Mun ymmärtääkseni kuka tahansa voi soittaa kelle vaan yksityiselle terapeutille ilman lähetettäkin. Tosin se on melko tyyristä. Mulla 45 minsaa maksaa 90 euroa, josta saan noin 2/3 kelalta takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi