Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usan kävijät, kauanko siellä "pitää" olla, että selviää aikaerosta/matkarasituksesta?

Vierailija
13.11.2010 |

Minun pitää kesällä siellä käydä (Suomesta) ja haluan mahdollisimman lyhyen matkan tehdä. Jos siellä viidessä päivässä käy (eli pe lähtee suomesta ja seuraavana ke lentää takas), onko liian rasittavaa? Siis aikaeron jne. takia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa se on sinne mentäessä. Vaikeampaa on sitten kun palaat Suomeen.

Vierailija
2/14 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai länteen - ensiksi mainitun aikaero Suomeen 7 tuntia ja esim. Kalifornian 10 h. Keho sopeutuu aikaeroon 1 h/vrk eli periaatteessa viikko pitäisi olla perillä, jotta olisi ok New Yorkin ajan kanssa. Mutta jos haluat tehdä lyhyen matkan, niin sitten teet, tehdäänhän esim. juuri NYCiin kolmen päivän lomareissujakin ja monet joutuvat työn takia viilettämään ees taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa se on sinne mentäessä. Vaikeampaa on sitten kun palaat Suomeen.

vaikka kellohan on 8 edellä suomessa...eli kun lähdet sinne ja olet lentänyt vaikka kuinka kauan, niin siellä on sit päivä, kun Suomessa jo kävisit nukkumaan. En tiedä mikä se salaisuus sitten siinä on.

Onko tuo mainitsemani 5 päivää ehdoton minimi?

ap

Vierailija
4/14 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYC onnistuu kyllä ihan hyvin 5 päivässä, mutta länsirannikolle ei niin hyvin.

Vierailija
5/14 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai länteen - ensiksi mainitun aikaero Suomeen 7 tuntia ja esim. Kalifornian 10 h. Keho sopeutuu aikaeroon 1 h/vrk eli periaatteessa viikko pitäisi olla perillä, jotta olisi ok New Yorkin ajan kanssa. Mutta jos haluat tehdä lyhyen matkan, niin sitten teet, tehdäänhän esim. juuri NYCiin kolmen päivän lomareissujakin ja monet joutuvat työn takia viilettämään ees taas.

ap

Vierailija
6/14 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työni puolesta teen useinkin 3-5pv matkoja mm.usa. Voihan se vähän väsyttää, mutta kyllä niistä selviää.

Vierailija
7/14 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on ihan tasatunteja, mitä USA on Suomea jäljessä.. ;)

Vierailija
8/14 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän 8 h aikaeron yhteen paikkaan ja se on siitä vähän lännemmässä, mutta tuskinpa toisella aikavyöhykkeellä. ap

Vierailija
9/14 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän 8 h aikaeron yhteen paikkaan ja se on siitä vähän lännemmässä, mutta tuskinpa toisella aikavyöhykkeellä. ap

Oletko tosissasi noin avuton netin kaytossa?

Vierailija
10/14 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi noin avuton netin kaytossa?

Mutta jos näen, että paikka on lähellä 8 h aikaeroa, niin se riittää mulle (nyt). ap

Vierailija
11/14 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole koskaan kokenut sitä. Jos olen valvonut lähes koko 11-23 tunnin lennon ajan niin on vähän krapulainen olo mutta vuorokausirytmini on täysin normaali. En siis nukahda päivälla ja valvo yöllä lainkaan vaan menen normaalisti n klo 22 nukkumaan ja seuraavana aamuna olen pystyssa 07.

Kokemusta tosin vain 6h aikaerosta.

Vierailija
12/14 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut on sekasin vuorokausitolkulla, toiset toipuu nopeasti. Mä olen lentänyt länteen päin sekä Jenkkeihin (Texas) että Kuubaan. Molemmilla kerroilla lento oli perillä illalla, vähän aikaa piti sinnitellä hereillä, sit unille ja aamulla ylös ihan normaalisti. Itään päin lentämisestä varoiteltiin, että on vaikeampaa, mutta Vietnamissa ei ollut yhtään sen ongelmallisempaa.

Vierailija
13/14 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole pakko noudattaa paikallista vuorokausirytmiä niin sitä ei kannata yrittää noudattaa. Eli pysyy mahdollisimman lähellä Suomen rytmiä koko ajan. Näin onnistuu 1-3 päivän matkat parhaiten. 2 viikkoa on lyhin matka, jota varten oikeasti kannattaa sopeutua paikalliseen rytmiin. Viikon reissulla ei ole koskaan oikein kummankaan rytmissä, ei lähtö- eikä kohdemaan.

Vierailija
14/14 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla esim Chicagon ja New Yorkin aikaan siirtyminen menee noin päivä, eli ei väsytä sitten toisena aamuna ja en herää liian aikaisin. Toisena päivän on jo suunnilleen normaali olotila. Länsirannikkolla yleensä menee se kolme päivää tottua aikaeroon. Lyhyiltä matkoilta palaaminen Suomeen on rankempaa, kuin pidemmiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan