minulla on mielestänne ruma nimi
lapsena minua ei koskaan kiusattu nimeni takia. ehkä siksi koska olin söpö pieni tyttö. tai siksi koska lapset ovat aikuisia reilumpia ja miettivät tärkeämpiä asioita kuin toistensa nimiä. vasta aikuisena olen kohdannut ilkeitä kommentteja aikuisilta naisilta, jotka luulevat nimeni olevan minulle jotenkin arka paikka. ei se ole. olen ylpeä nimestäni.
Kommentit (18)
pirkko tulee nimestä birgitta, joka on minusta kaunis ja tarkoittaa ylhäistä, haltioitunutta. mutta nimeni ei ollut aloitukseni pointti vaan se, kuinka lapset eivät arvota nimiä. se on meidän aikuisten ikioma harrastus.
eiköhän naiset sovita, että lakataan mollamasta nimeä. Tavallinen suomalainen perusnimi. Parinkymmenen vuoden päästä voi taas olla hyvinkin suosittu nimi, niinhän nää nimimaut menee.
on myös Pirkko. Hyvä nimi, ehkä omalle sukupolvelleni (-83) hieman vanhanaikainen.
T: toinen vanhanaikainen, eli Ulla
lapset arvottaa nimiä, lapset on paljon pahempia kiusaajia kuin aikuiset.
Hassua, että Pirkollakin voi olla joku "nimidraama", Pirkkohan on Pirkko ja sillä hyvä.
että me aikuiset ollaan paljon pahempia.
että se miten he näkevät nimen tai maailman kertoo vain heistä aikuisista itsestään, ei siitä kohteesta: nimestä tai maailmasta. lapsen ei vielä tarvitsekaan tätä tajuta. rumuudesta kumpuaa rumia ajatuksia ja päinvastoin. t. pirkko
että me aikuiset ollaan paljon pahempia.
aikuiset voivat ajatella toisistaan mitä hyvänsä, mutta eivät sano ajatuksiaan päin naamaa, kuten lapset. Vai oletko monestikin aikuisiällä mennyt sanomaan työkaverille, että mitäs läskipetteri tai sulla on rumat rillit ja isäs on homo?
Itse asuimme aikanaa ulkomailla ja lapsillamme on Suomessa ja Ruotsissa melko "tavalliset" nimet. Lapset ehtivät noiden vuosien aikana käydä muutamaa päiväkotia ja muutamaa koulua ja lisäksi heillä oli paljon muita kavereita.
Kaverit eivät koskaan edes ihmetelleet lasten nimiä, nimi kun nimi, jokaisella on jokin nimi. Mutta entäs aikuiset, olin ihan järkyttynyt kun lähes vieraat tulivat kommentoimaan nimiä, että miten te nyt noi kauheat nimet olette antaneet, ihan kun olisivat jotain monta sataa vuotta sitten eläneitä. Yksikin nainen kommentoi silloin vastasyntyneen vauvamme nimeä, että "ei kyllä ollut kaunis valinta, Sebastian olisi ollut paljon parempi!"
Kamala nimi, oikea mummonimi. Yksi kaverini äiti on Seija, samoin äitini veljen vaimo. Eikä tästä nimestä ole ikinä väännetty edes mitään kivaa lempparia. Huoh.
Kamala nimi vaan ulkomailla, kukaan ei koskaan osaa sanoa nimeä edes sinne päin. Kerran sain bissilipun, jossa luki "Oudia". No, nyt sanon kaikille, että ajattele kirjaimia "O" ja "T" niin kuin englanniksi lausuttuna niin menee aika lähelle...
Kamala nimi vaan ulkomailla, kukaan ei koskaan osaa sanoa nimeä edes sinne päin. Kerran sain bissilipun, jossa luki "Oudia". No, nyt sanon kaikille, että ajattele kirjaimia "O" ja "T" niin kuin englanniksi lausuttuna niin menee aika lähelle...
no totta, sehan menee tosi lahelle oikeeta. Taalla kans ulkomailla vaikea sanoa Sanna...ne ei vaan tajua, vaikka sitten on susannaa ja annaa niin se sanna on vaan niin vaikee,heh.
Yks tallikaverin miehen kanssa juteltiin ja se sano et sanna on vahan niinkuin sauna :P lausuttaessa siis...
Mun mielesta vanhanaikaiset nimet on ihania. Raili on yks mun suosikeista.
Ja Ranskassa asuessani herätti kyllä hilpeyttä.
Heidän mielestään kuulosti ihan käärmeeltä, ransk. serpent (s??.p?).
Pirkko ei ole ruma on vaan siinä 60-vuotiaan nimi.
Ja sen takia vihasin nimeäni, enkä edelleenkään tykkää siitä. Nykyään sitä on kuitenkin ruvettu enemmän antamaan lapsille ja moni on sanonut, että eihän siinä mitään vikaa ole. Että kyllä minun mielestäni lapset osaa olla paljon julmempia.
sinullahan on ihan kiva ja reipas nimi. Kukaan tahdikas ihminen ei hauku kenenkään nimeä ääneen. Jos haukkuu, niin voi lohduttautua, että kyisesellä ihmisellä ei ole ihan kaikki kotona.
ei me oikeesti olla ilkeitä : )