Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minulla on mielestänne ruma nimi

Vierailija
13.11.2010 |

lapsena minua ei koskaan kiusattu nimeni takia. ehkä siksi koska olin söpö pieni tyttö. tai siksi koska lapset ovat aikuisia reilumpia ja miettivät tärkeämpiä asioita kuin toistensa nimiä. vasta aikuisena olen kohdannut ilkeitä kommentteja aikuisilta naisilta, jotka luulevat nimeni olevan minulle jotenkin arka paikka. ei se ole. olen ylpeä nimestäni.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei me oikeesti olla ilkeitä : )

Vierailija
2/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirkko tulee nimestä birgitta, joka on minusta kaunis ja tarkoittaa ylhäistä, haltioitunutta. mutta nimeni ei ollut aloitukseni pointti vaan se, kuinka lapset eivät arvota nimiä. se on meidän aikuisten ikioma harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän naiset sovita, että lakataan mollamasta nimeä. Tavallinen suomalainen perusnimi. Parinkymmenen vuoden päästä voi taas olla hyvinkin suosittu nimi, niinhän nää nimimaut menee.

Vierailija
4/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös Pirkko. Hyvä nimi, ehkä omalle sukupolvelleni (-83) hieman vanhanaikainen.

T: toinen vanhanaikainen, eli Ulla

Vierailija
5/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset arvottaa nimiä, lapset on paljon pahempia kiusaajia kuin aikuiset.

Vierailija
6/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että Pirkollakin voi olla joku "nimidraama", Pirkkohan on Pirkko ja sillä hyvä.

Vierailija
7/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että me aikuiset ollaan paljon pahempia.

Vierailija
8/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se miten he näkevät nimen tai maailman kertoo vain heistä aikuisista itsestään, ei siitä kohteesta: nimestä tai maailmasta. lapsen ei vielä tarvitsekaan tätä tajuta. rumuudesta kumpuaa rumia ajatuksia ja päinvastoin. t. pirkko

Vierailija
9/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pirkko huh huh

Vierailija
10/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että me aikuiset ollaan paljon pahempia.

aikuiset voivat ajatella toisistaan mitä hyvänsä, mutta eivät sano ajatuksiaan päin naamaa, kuten lapset. Vai oletko monestikin aikuisiällä mennyt sanomaan työkaverille, että mitäs läskipetteri tai sulla on rumat rillit ja isäs on homo?

Vierailija
11/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuimme aikanaa ulkomailla ja lapsillamme on Suomessa ja Ruotsissa melko "tavalliset" nimet. Lapset ehtivät noiden vuosien aikana käydä muutamaa päiväkotia ja muutamaa koulua ja lisäksi heillä oli paljon muita kavereita.

Kaverit eivät koskaan edes ihmetelleet lasten nimiä, nimi kun nimi, jokaisella on jokin nimi. Mutta entäs aikuiset, olin ihan järkyttynyt kun lähes vieraat tulivat kommentoimaan nimiä, että miten te nyt noi kauheat nimet olette antaneet, ihan kun olisivat jotain monta sataa vuotta sitten eläneitä. Yksikin nainen kommentoi silloin vastasyntyneen vauvamme nimeä, että "ei kyllä ollut kaunis valinta, Sebastian olisi ollut paljon parempi!"

Vierailija
12/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala nimi, oikea mummonimi. Yksi kaverini äiti on Seija, samoin äitini veljen vaimo. Eikä tästä nimestä ole ikinä väännetty edes mitään kivaa lempparia. Huoh.

Vierailija
13/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala nimi vaan ulkomailla, kukaan ei koskaan osaa sanoa nimeä edes sinne päin. Kerran sain bissilipun, jossa luki "Oudia". No, nyt sanon kaikille, että ajattele kirjaimia "O" ja "T" niin kuin englanniksi lausuttuna niin menee aika lähelle...

14/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala nimi vaan ulkomailla, kukaan ei koskaan osaa sanoa nimeä edes sinne päin. Kerran sain bissilipun, jossa luki "Oudia". No, nyt sanon kaikille, että ajattele kirjaimia "O" ja "T" niin kuin englanniksi lausuttuna niin menee aika lähelle...

no totta, sehan menee tosi lahelle oikeeta. Taalla kans ulkomailla vaikea sanoa Sanna...ne ei vaan tajua, vaikka sitten on susannaa ja annaa niin se sanna on vaan niin vaikee,heh.

Yks tallikaverin miehen kanssa juteltiin ja se sano et sanna on vahan niinkuin sauna :P lausuttaessa siis...

Mun mielesta vanhanaikaiset nimet on ihania. Raili on yks mun suosikeista.

Vierailija
15/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Ranskassa asuessani herätti kyllä hilpeyttä.

Heidän mielestään kuulosti ihan käärmeeltä, ransk. serpent (s??.p?).

Vierailija
16/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkko ei ole ruma on vaan siinä 60-vuotiaan nimi.

Vierailija
17/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen takia vihasin nimeäni, enkä edelleenkään tykkää siitä. Nykyään sitä on kuitenkin ruvettu enemmän antamaan lapsille ja moni on sanonut, että eihän siinä mitään vikaa ole. Että kyllä minun mielestäni lapset osaa olla paljon julmempia.

Vierailija
18/18 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinullahan on ihan kiva ja reipas nimi. Kukaan tahdikas ihminen ei hauku kenenkään nimeä ääneen. Jos haukkuu, niin voi lohduttautua, että kyisesellä ihmisellä ei ole ihan kaikki kotona.