Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on ilmeisesti "tension neck", millaiselle lääkärille

Vierailija
12.11.2010 |

kannattaisi mennä? On ihan hirvee olo, olenkin ihmetellyt mikä mua vaivaa, kun välillä ei meinaa nähdä kunnolla, ja pari kertaa autolla ajaessa tullut huimauskohtaus.

Tuo viimeksimainittu pelottaa, kun ajan päivittäin lähes 200km.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fysioterapeutilta. antoi jumppaohjeet ja kertoi mikä niskassa pielessä. nyt tämä vuosi ollut hyvä, jumppaan niskani joka aamu 10min ja olen saanut ainaisen päänsäryn katoamaan.

Vierailija
2/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitat siihen julkiseen / yksityiseen laitokseen johon olet menossa, hoitsut ohjaa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaksethan ne siellä on mitkä prakaa. on olemassa ihan erikseen pään ja niskan alueen hierojia, ainakin isoimmissa kaupungeissa. kulkevat voice massage-hierojien nimellä.

Vierailija
4/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pyydät lääkäriltä lähetettä fysioterapiaan, suosittelen OMT-fysioterapeuttia. Tavallinen hieronta tuntuu mukavalta, mutta ei siitä pitemmällä tähtäimellä apua ole. Pyydä myös fyssarilta jumppaliikkeitä, ja pyri kanssa sitten tekemään niitä! Vaikka harrastaisitkin paljon liikuntaa, niin fyssari osaa neuvoa semmoisia liikkeitä, jotka aktivoivat syviä lihaksia, jotka saattavat olla jotenkin "epäkunnossa".

Ja toinen juttu on sitten se liikunta. Jos et harrasta, niin suosittelen. Mä joudun tekemään aika paljon töitä, että saan pidettyä niska-hartiaseudun ja selän kivuttomana. Tension neck on yksi niistä monista diagnooseista, jonka olen saanut.

Mulle on muuten auttanut seuraavat liikuntalajit: uinti, vesijuoksu (näissä molemmissa pitää olla oikea tekniikka), sulkapallo, pilates, jooga, astangajooga ja circuit. Esim. lenkkeily ei yksinään riitä pitämään niskaani kivuttomana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä