Miksi sinua ärsyttää jos jollain on selkärankaa olla olematta fb:ssa?
Kommentit (37)
en kyllä noin asiaa näe, näen sen tyhmyytenä lähinnä. Mutta ei se mua ärsytä, ihmetyttää vaan, miten joku ei halua olla nykypäivän kehityksessä mukana. Niitä ihmisiä kyllä arvostan todella paljon, joilla on selkärankaa olla olematta tällä palstalla :-).
Vain se ärsyttää, kun siellä olemattomat ihmiset laukovat siitä ns. "totuuksia"
Ihan sama kuuluuko joku vai ei. Samoin toivon että muille on ihan sama kuulunko minä vai en.
Se mikä minua alkaa pikku hiljaa ärsyttämään, on nämä kymmenet fb-aiheiset aloitukset.
Eli kysynpä minäkin että miksi ihmeessä teitä facebookiin kuulumattomia ihmisiä fb puhuttaa niin paljon, että siitä on tehtävä jatkuvasti aloituksia?? Ette ole siellä ja kuitenkin se kiinnostaa vai?? Siitä puhe mistä puute? Selittäkää minulle!
Yleensä vaatii enemmän selkärankaa käyttää jotain viisaasti/kohtuudella kuin pysytellä kokonaan erossa. Ja pätee muuhunkin kuin naamakirjaan.
Miksi tarvitaan selkärankaa jos ei ole yhteydessä irlannnissa asuvaan siskoon tai Zwazimaassa opiskelevaan kaveriin? Tai pois muuttaneeseen lapseen?
Sinä olet tehnyt FB:sat jonkun mörön itsellesi. Käypä katsomassa kuin sujuva tapa se kommunikoida kaikkien tuttavien kanssa.
laukovat ns. "totuuksia" niistä, jotka eivät sitä käytä :D
sielä olematon jää nykypäivän kehityksestä jälkeen????
laukovat ns. "totuuksia" niistä, jotka eivät sitä käytä :D
Facebookista. Moni ei selvästikään edes tiedä millainen se on ja miten erilaisiin tarkoituksiin sitä voi käyttää. Tai miten sen voi omilla valinnoilla tehdä vaikka kuinka yksityiseksi.
Minulla on kavereita, jotka eivät ole Facebookissa ja se on heidän valintansa. Ei se minua haittaa. Eikä sekään, onko joku tuntematon palstalainen siellä vai ei.
Mutta ihan turha julistaa että fb on perseestä jne ja siellä kerrotaan kaikki vessassakäynnit, jos ei ole palvelua koskaan käyttänyt. Fb:n käyttäjät tai käyttämättä jättävät eivät ole automaattisesti parempia ihmisiä valintansa takia.
Itse en käytä esim hierojan palveluita, mutta en julista kovaan ääneen että paskaa on. Jokainen käyttää niitä välineitä ja palveluita mitä tarvitsee.
Se kyllä naurattaa, että kaikkiin tämänkin palstan FB-aiheisiin ketjuihin on aina kommentoitava jonkun, joka ei itse ole FB:ssa.
"Onneksi en ole moiseen hulluuteen liittynyt!"
"Onpa lapsellista!" etc.
Miksi sitten kommentoivat? Ovatko he olevinaan parempia ihmisiä yhden vaivaisen nettisivun käyttämättömyyden vuoksi?
En minäkään ole esim. Twitterissä, ja siksi en sitä ikinä kommentoikaan millään tavalla.
minä fb:hen kuulumattomana joudun hyvin usein sitä muille selittämään. Enemmän tuntuu muita vaivaavan se, etten minä siellä ole. Ihan sama minulle mitä muut tekevät.
Luulenpa, että aika monella on samanlaisia kokemuksia.
Ihan sama kuuluuko joku vai ei. Samoin toivon että muille on ihan sama kuulunko minä vai en.
Se mikä minua alkaa pikku hiljaa ärsyttämään, on nämä kymmenet fb-aiheiset aloitukset.
Eli kysynpä minäkin että miksi ihmeessä teitä facebookiin kuulumattomia ihmisiä fb puhuttaa niin paljon, että siitä on tehtävä jatkuvasti aloituksia?? Ette ole siellä ja kuitenkin se kiinnostaa vai?? Siitä puhe mistä puute? Selittäkää minulle!
En minäkään ole esim. Twitterissä, ja siksi en sitä ikinä kommentoikaan millään tavalla.
Miksi se ei ärsytä samalla tavalla?
en kyllä noin asiaa näe, näen sen tyhmyytenä lähinnä. Mutta ei se mua ärsytä, ihmetyttää vaan, miten joku ei halua olla nykypäivän kehityksessä mukana.
Oho.
Miten niin Facebookin käyttäminen ilmentää nykypäivän kehityksessä mukanaoloa? Täsmennä hieman.
Minulla oli fb-tili fb:n alkuaikoina, mutta koin sen täysin tarpeettomaksi, joten poistin sen. Mistä nykypäivän kehityksestä olen jäänyt paitsi?
Se ärsyttää jos joku sylki roiskuen aina tuo esille tätä "selkärankaista" ratkaisuaan ikään kuin se olisi jotenkin hienoa.
en kyllä noin asiaa näe, näen sen tyhmyytenä lähinnä. Mutta ei se mua ärsytä, ihmetyttää vaan, miten joku ei halua olla nykypäivän kehityksessä mukana.
Oho. Miten niin Facebookin käyttäminen ilmentää nykypäivän kehityksessä mukanaoloa? Täsmennä hieman. Minulla oli fb-tili fb:n alkuaikoina, mutta koin sen täysin tarpeettomaksi, joten poistin sen. Mistä nykypäivän kehityksestä olen jäänyt paitsi?
Varsin monissa yhteisöissä FB on tällä hetkellä todellatärkeä kommunikaation väline. Esim. omassa työyhteisössäni se on todella tärkeä väline jo itse työssäkin, saati sitten työyhteisön välien syventämisessä.
Ja jos on kavereita ulkomailla/ muuten kaukana, on FB loistava tapa pysyä kuitenkin toisen arjessa edes vähän mukana. Tai vaikka ihan läheistenkin. Siellä on kummien ja mummien helppo käydä katselemassa esim. uusia kuvia sukulaislapsista, ja ei, niitä ei pääse kuka vaan sitten pällistelemään.
Mä en itse yleensä tykkää vastaavista jutuista, mutta FB:n kanssa olen tullut sinuiksi ja koen sen elämää rikastuttavana, hyvänä palveluna.
on täti, jolla on ollut "selkärankaa" olla hankimatta vielä kännykkää. Häntä vasta kunnioitankin.
Jospa vielä löytyisi joku, joka kommunikoisi morsettamalla lennättimen välityksellä. Tai savumerkein! Tai hoitaisi työmatkat auton sijaan hevospelillä. Voi sitä kunnioituksen määrää! Kumarran maahan asti!!!!
Oho.
Miten niin Facebookin käyttäminen ilmentää nykypäivän kehityksessä mukanaoloa? Täsmennä hieman.
Minulla oli fb-tili fb:n alkuaikoina, mutta koin sen täysin tarpeettomaksi, joten poistin sen. Mistä nykypäivän kehityksestä olen jäänyt paitsi?
Halusi sitä tai ei. Yrityksissä, netissä, ystävien kanssa, nuorten maailmassa... Se ON tätä nykypäivää, samalla tavoin kuin kännykät tai netti ylipäätään. Kyse ei olekaan siitä, että onko se tarpeellinen vai ei, vaan siitä, että tietää missä mennään. Itse en uskaltaisi jäädä fb:stä pois, koska silloin tippuisin koko sosiaalisesta mediasta kärryiltä aika pahasti. Sitä riskiä en voi ottaa, ihan jo työn takia.
FB:ta tarvitse, ainakaan henkilökohtaisessa käytössä. Minä olen käyttänyt sitä työpaikan "nimissä", mutten omalla nimelläni. Myöskään it-alalla työskentelevä mieheni ei ole kokenut mitään ammatillista tarvetta ko. yhteisöön kuulua.
Mitä kuvien ja kuulumisten jakamiseen sukulaisille ja tuttavaille tulee, siihen on olemassa monia muitakin ratkaisuja kuin FB, myös ratkaisuja, jotka eivät vaadi kuvien käyttöooikeuden luovuttamista isolle kaupalliselle yritykselle. Meillä esim. on omalla serverillä suojatut kotisivut ja albumit, josta sukulaiset ja ystävät voiva käydä lasten kuvia katsomassa ja lukemassa juttuja. Tosin suosimme enemmän ihan perinteistä, ei-virtuaalista kommunikaatiota, tai sitten Skypeä.
Kivahan se on, että FB on monille hyödyllinen palvelu, mutta älkää nyt ihmeessä väittäkö, että se on elämänlaadun kannalta jotenkin pakollinen :)
Oho. Miten niin Facebookin käyttäminen ilmentää nykypäivän kehityksessä mukanaoloa? Täsmennä hieman. Minulla oli fb-tili fb:n alkuaikoina, mutta koin sen täysin tarpeettomaksi, joten poistin sen. Mistä nykypäivän kehityksestä olen jäänyt paitsi?
Varsin monissa yhteisöissä FB on tällä hetkellä todellatärkeä kommunikaation väline. Esim. omassa työyhteisössäni se on todella tärkeä väline jo itse työssäkin, saati sitten työyhteisön välien syventämisessä.
Ja jos on kavereita ulkomailla/ muuten kaukana, on FB loistava tapa pysyä kuitenkin toisen arjessa edes vähän mukana. Tai vaikka ihan läheistenkin. Siellä on kummien ja mummien helppo käydä katselemassa esim. uusia kuvia sukulaislapsista, ja ei, niitä ei pääse kuka vaan sitten pällistelemään.
Mä en itse yleensä tykkää vastaavista jutuista, mutta FB:n kanssa olen tullut sinuiksi ja koen sen elämää rikastuttavana, hyvänä palveluna.
Vapaa ehtoistahan se on :)