Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sinua ärsyttää jos jollain on selkärankaa olla olematta fb:ssa?

Vierailija
12.11.2010 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan kokenut että ketään ärsyttäisi se ettei minulla ole fb-tiliä. Kutsuja tipahtelee aina välillä, mutta omassa ystäväpiirissä taitaa naamakirjailijat olla kuitenkin vähemmistössä. Jokaisen oma valinta. Jos joku joskus on kysynyt, että miksi en halua liittyä, ovat aina ymmärtäneet syyt. Eipä siinä mitään selkärankaa ole tarvittu. :D Kaikki vain eivät halua jakaa asioitaan (edes pienelle piirille) netissä.

Vierailija
22/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse joudun selittämään, miksi en siellä ole. En minäkään tenttaa keneltäkään että miksi ihmeessä siellä olet.

Miksi sinua ärsyttää, jos joku on fb:ssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköposti ajaa aivan saman asian, koska en ole kiinnostunut lueskelemaan puolituttujen päivityksiä (ystävien kuulumiset kuulen muutenkin).

No, yksi kaveri kyllä on minulle siitä hiukan hermostunut ja jaksaa joka kerta piikitellä asiasta. Minusta koko kouhotus on jonninjoutavaa, koska ei siinä a) ole kyse mistään teknologisesta innovaatiosta, jossa "pitäisi" olla mukana ollakseen moderni (kuten joku hassu tässäkin ketjussa väitti) ja b) kuulumiset tosiaan voi vaihtaa aivan yhtä hyvin sähköpostilla tai puhelimitsekin, jos ei IRL näe toista.

Vierailija
24/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monet jotka ei ole pitää FB:n käyttäjiä jotenkin aivan urpoina jotka ei ymmärrä esim. tietoturvallisuudesta mitään.

Vierailija
25/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäisi paitsi muutaman yhdistyksen tiedottamisesta. Aika moni yhdistys, urheiluseura yms. on siirtänyt tiedottamisen vain facebookiin. Monesta työhöni liittyvästä asiasta jäisin myös paitsi tai saisin tiedon paljon myöhemmin kuin toiset.

Olisin jäänyt paitsi muutaman vanhan ystävän elämästä. Löysimme toisemme uudestaan fb:kautta.

Jäisin paitsi monen muun kaverin elämästä. Nämä kaverit ovat sellaisia, joihin ei ehkä muuten tulisi pidettyä tiiviisti yhteyttä, fb:ssä näin tapahtuu usein.

Olen saanut paljon uusia ystäviä, koska fb:n kautta on tullut kutsuja eri tapahtumiin, joihin en olisi osallistunut ilman fb:tä. Näissä tapahtumissa siis olen tutustunut ja näemme myös fb:n ulkopuolella.

Jos joku ei koe jäävänsä mistään paitsi, en näe että toisilla olisi siihen oiketta alkaa siitä vänkäämään. Kaikkien ratkaisua tulisi kunnioittaa, oli sitten fb:ssä tai ei.

Vierailija
26/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko kouhotus on jonninjoutavaa, koska ei siinä a) ole kyse mistään teknologisesta innovaatiosta, jossa "pitäisi" olla mukana ollakseen moderni (kuten joku hassu tässäkin ketjussa väitti) ja b) kuulumiset tosiaan voi vaihtaa aivan yhtä hyvin sähköpostilla tai puhelimitsekin, jos ei IRL näe toista.

ei pelkästään siis facebook, vaan yleensä koko sosiaalinen media. Tuota se tulee olemaan, ei ehkä edes välttämättä fb:n muodossa, mutta noin yleensä. Ja siksi en uskaltaisi jättäytyä fb:stä pois, koska se tulee vaan kehittymään ja kehittymään (siis sosiaalinen media, mitä facebook hyvin ilmentää). Eli kyllä siinä "pitää" olla mukana, JOS siis haluaa nykykehityksestä mitään tajuta. Toki ei ole pakko olla, sehän on jokaisen oma päätös.

Vierailija
27/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työni takia joutunut perehtymään sen toimintaan ja tekniikkaan ja joudun välillä käymään siellä työpaikkani yleisillä tunnistetiedoilla jotain tarkistamassa, mutta omaa tiliä minulla ei ole enkä sellaista tarvitse.

Mutta onnittelut ap:lle hyvästä avauksesta :)

Ok, silti monessa työssä, edes asiantuntijatehtävissä, ei

FB:ta tarvitse, ainakaan henkilökohtaisessa käytössä. Minä olen käyttänyt sitä työpaikan "nimissä", mutten omalla nimelläni. Myöskään it-alalla työskentelevä mieheni ei ole kokenut mitään ammatillista tarvetta ko. yhteisöön kuulua.

Mitä kuvien ja kuulumisten jakamiseen sukulaisille ja tuttavaille tulee, siihen on olemassa monia muitakin ratkaisuja kuin FB, myös ratkaisuja, jotka eivät vaadi kuvien käyttöooikeuden luovuttamista isolle kaupalliselle yritykselle. Meillä esim. on omalla serverillä suojatut kotisivut ja albumit, josta sukulaiset ja ystävät voiva käydä lasten kuvia katsomassa ja lukemassa juttuja. Tosin suosimme enemmän ihan perinteistä, ei-virtuaalista kommunikaatiota, tai sitten Skypeä.

Kivahan se on, että FB on monille hyödyllinen palvelu, mutta älkää nyt ihmeessä väittäkö, että se on elämänlaadun kannalta jotenkin pakollinen :)

Vierailija
28/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luin tässä vähän aikaa sitten että Englannin kuningatar on liittynyt FB:n :) Kunnittaren kaveriksi ei voi ruveta, mutta häntä voi fanittaa ja saada päivityksiä esim. julkisista esiintymisistä yms.

Vierailija
29/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vain ne perustelut siitä miksei liity fb:iin ovat huvittavia :). Tiedän monia, jotka ovat liittyneet sen jälkeen, kun on kerrottu faktoja (esim että saa ihan itse päättää mitä tietoja pitää julkisena...kun ihan senkin voi "peittää", että edes fb:n hauilla löytää :D. En nyt mitenkään käsitä miten joku selkäranka liittyy tähän yhtään mitenkään...

Vierailija
30/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan näe tarpeelliseksi olla mukana juuri FB:ssä, vaikka tunnen jo työni puolesta sosiaalista mediaa hyvin.

Nimenomaan se on sitä. Facebook ilmentää sitä, mitä tulevaisuus tulee olemaan.

Minusta koko kouhotus on jonninjoutavaa, koska ei siinä a) ole kyse mistään teknologisesta innovaatiosta, jossa "pitäisi" olla mukana ollakseen moderni (kuten joku hassu tässäkin ketjussa väitti) ja b) kuulumiset tosiaan voi vaihtaa aivan yhtä hyvin sähköpostilla tai puhelimitsekin, jos ei IRL näe toista.

ei pelkästään siis facebook, vaan yleensä koko sosiaalinen media. Tuota se tulee olemaan, ei ehkä edes välttämättä fb:n muodossa, mutta noin yleensä. Ja siksi en uskaltaisi jättäytyä fb:stä pois, koska se tulee vaan kehittymään ja kehittymään (siis sosiaalinen media, mitä facebook hyvin ilmentää). Eli kyllä siinä "pitää" olla mukana, JOS siis haluaa nykykehityksestä mitään tajuta. Toki ei ole pakko olla, sehän on jokaisen oma päätös.

Vierailija
31/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työni takia joutunut perehtymään sen toimintaan ja tekniikkaan ja joudun välillä käymään siellä työpaikkani yleisillä tunnistetiedoilla jotain tarkistamassa, mutta omaa tiliä minulla ei ole enkä sellaista tarvitse.

FB:ta tarvitse, ainakaan henkilökohtaisessa käytössä. Minä olen käyttänyt sitä työpaikan "nimissä", mutten omalla nimelläni. Myöskään it-alalla työskentelevä mieheni ei ole kokenut mitään ammatillista tarvetta ko. yhteisöön kuulua.

Mitä kuvien ja kuulumisten jakamiseen sukulaisille ja tuttavaille tulee, siihen on olemassa monia muitakin ratkaisuja kuin FB, myös ratkaisuja, jotka eivät vaadi kuvien käyttöooikeuden luovuttamista isolle kaupalliselle yritykselle. Meillä esim. on omalla serverillä suojatut kotisivut ja albumit, josta sukulaiset ja ystävät voiva käydä lasten kuvia katsomassa ja lukemassa juttuja. Tosin suosimme enemmän ihan perinteistä, ei-virtuaalista kommunikaatiota, tai sitten Skypeä.

Kivahan se on, että FB on monille hyödyllinen palvelu, mutta älkää nyt ihmeessä väittäkö, että se on elämänlaadun kannalta jotenkin pakollinen :)

eli ei ns. tipu kärryiltä. Yleensähän kuitenkin on niin, että ne vastustajat on niitä, jotka ei ole eläissään facebookissa käyneet, vaan puhuvat mutu-fiiliksillä.

Mutta, tuo on totta, että yhä useampi ja useampi koulu, urheiluseura, yritys on facebookissa ja toimii/tiedottaa sen kautta. Eli sen puolesta voi kyllä jäädä asioista paitsioon, jos siellä ei omaa profiilia ole.

Vierailija
32/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että siellä näkee kaikkien itselle tärkeiden tahojen tiedotukset kätevästi samassa paikassa ja vaivattomasti.

Esim. lähikirjasto ilmoittelee siellä mitä uutuuksia on tullut, kunta, yhdistykset ym. ilmoittelee tulevista tapahtumista.

Siitä tulee jatkuvasti yhä tärkeämpi tiedotuskanava myös muuten kuin yksityisten henkilöiden kesken.

Minä jäisi paitsi muutaman yhdistyksen tiedottamisesta. Aika moni yhdistys, urheiluseura yms. on siirtänyt tiedottamisen vain facebookiin. Monesta työhöni liittyvästä asiasta jäisin myös paitsi tai saisin tiedon paljon myöhemmin kuin toiset.

Vierailija
33/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en kyllä liity ja se on ihan lapsellista yms.

No erään jutun takia oli pakko tehdä tili. Huomasin sen tosi kivaksi jutuksi. Minua ei löydy haulla. Kavereina on sukulaisia ja muutama tuttu. Pari sellaista olen joutunut ottamaan, joita en niin olisi välittänyt, mutta en kehdannut kieltäytyä. Heille ei kuitenkaan päivitykseni näy.

Eli kavereita on vain 38 ja niistä 16 aktiivista, joille laitan päivityksiä enemmän. Kaksi ei näe lainkaan ja lopuille laitan jotain ei-henkilökohtaista näkymään joskus.

Ei ole mikään tarpeellinen varsinaisesti, mutta toisaalta tätä kautta olen lähentynyt ulkomailla asuvan siskoni kanssa, koska pysyn hänen arjessaan ja elämässään nyt lähellä.

Vierailija
34/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekään väittäkö että se jotenkin huonontaisi elämänlaatua tai muuten olisi pahasta. Eikös se kuitenkin ole jokaisen oma asia. Se on osa elämää ja jos joku kokee sen parantavan elämänlaatua niin miten se on pois teiltä, jotka ette sitä käytä?

Sinä kun olet facebookissa käynyt ja tiedät mitä se on, niin ethän myöskään väitä että se on vain kuvien jakamista.

Sillä on miljoonia käyttäjiä, joukkoon mahtuu ihan vaikka mitä, joten yleistys on pahinta mitä voi tehdä.

Minua ärsyttää vain se, että fb:n käyttäjät niputetaan yhteen ryhmään, ryhmään jotka esittelee koko elämänsä siellä.

Vierailija
35/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten fb tai muun vastaavan, luo sellaisen tyhjästä ja saa ihmiset menemään siihen. Se on sitä kehittämistä, kehityksessä mukana olemista. Seurailijat (fb:n käyttäjät) eivät ole muuta kuin seuraajia, he eivät kehitä mitään vaan käyttävät sitä mitä joku keksii / on keksinyt kehittää.

Edelläkävijät poikkeavat seuraajista ja toimivat toisin, siis jollain muulla vaihtoehtoisella tavalla, heissä on potentiaalia uuden kehittämiselle. Ei seuraajissa. Seuraajat ovat massaa. Volyymia tarvitaan tuottoon, mutta se ei ole kehitystä.

Vierailija
36/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:n kehittäjä loi vaan välineen, se suuri käyttäjäjoukko luo sisällön. Ilman sisältöä fb ei ole yhtään mitään.

kuten fb tai muun vastaavan, luo sellaisen tyhjästä ja saa ihmiset menemään siihen. Se on sitä kehittämistä, kehityksessä mukana olemista. Seurailijat (fb:n käyttäjät) eivät ole muuta kuin seuraajia, he eivät kehitä mitään vaan käyttävät sitä mitä joku keksii / on keksinyt kehittää.

Edelläkävijät poikkeavat seuraajista ja toimivat toisin, siis jollain muulla vaihtoehtoisella tavalla, heissä on potentiaalia uuden kehittämiselle. Ei seuraajissa. Seuraajat ovat massaa. Volyymia tarvitaan tuottoon, mutta se ei ole kehitystä.

Vierailija
37/37 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasittaa kertoa samat kuulumiset kuukausia jäljessä niille sukulaisille jotka olisivat voineet lukea ne Fb:stä ajallaan jos eivät uppiniskaisuuttaan kieltäytyisi liittymästä.

FB on kätevä tapa päivittää levällään asuvan porukan kuulumiset kaikille kerralla.

Eräät juntit sitten laittelevat tekstiviestejä ja ihmettelevät että en ole kertonut uudesta vauvasta tai työpaikan vaihdosta.

Ihan kun mulla olisi aikaa jokaiselle erikseen näpytellä viestejä.