Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käy sääliksi noita, jotka vaihtavat itse auton renkaita surkean näköisinä.

Vierailija
12.11.2010 |

Miksi eivät mene johonkin liikkeeseen ja anna ammattilaisten vaihtaa?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä hyvät vehkeet. Hallitunkki ja kompura. Toissailtana vaihtoi omiin autoihimme renkaat kätevästi. Lisäksi 4 perheestä on isit käyneet lainaamassa .iheni kaluja kumiensa vaihtoon. Tarjosivat rahaakin mutta eiköhän tuo maksupolitiikka hoidu edellisvuosien tapaan taas luonnonmukaisesti ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton renkaiden vaihtohan on ihan pikkupuuha. Traktorin renkaiden vaihto on vähän haastavampaa, mutta vain siksi, että ne renkaat on aika painavia. Molemmat vaihdot hallitsen. En tarvitse sellaiseen ketään "ammattilaista". Ja joo, nainen olen.

Vierailija
4/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:10"]

Auton renkaiden vaihtohan on ihan pikkupuuha. Traktorin renkaiden vaihto on vähän haastavampaa, mutta vain siksi, että ne renkaat on aika painavia. Molemmat vaihdot hallitsen. En tarvitse sellaiseen ketään "ammattilaista". Ja joo, nainen olen.

[/quote]

Sama täällä! Nyt kyllä sovittiin, että mies vaihtaa traktoriin rattaat ja minä sitten hoidan auton talvirenkaiden vaihdon :)

Vaihdettu on!

Vierailija
5/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri vaihtoi minulle kolme rengasta ja pulttiongelman takia vaihdoin itse sen neljännen. Näin eron kynnyksellä, stressasin paljon tuosta renkaiden vaihdosta (kun mies ei niitä vaihda). Miten hyvä olo tulikaan siitä yhden ainoan renkaan vaihdosta, joka olikin helppoa! Nyt vaihdan periaatteesta itse omat renkaani, vaikka rahaa olisi ja naama norsunveellä...

Vierailija
6/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainenhan ei palveluita osta, säästyy siinäkin se 25-30 e perjantaikaljoihin.

Vierailija
7/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2010 klo 12:35"]

kun vaan etsii semmoisen katetun version, ja ehkä hitusen lämmitetynkin :D

Minä maksan mielelläni sen 30€ kun ei tarvitse jossain cittarin parkkipaikalla könytä renkaita vaihtamassa.

No varmaan johonkin Ladaan vaihtaa mutta vaihdapa X6:seen kun rengas painaa 100 kg

Vierailija
8/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taas käy sääliksi noita aloittajan kaltaisia. Ovat niin jähmettyneitä koneelleen ja liikuntakyky jo niin heikko ja niin riippuvaisia av-mammailusta etteivät kykene persettään hetkeksi nostamaan ja tekemään yhtä helpoimpia maailman töitä itse, renkaiden vaihtoa. Täytyy olla todella laiska jos ei jaksa edes yhdestä itse vaihtaa. Tai sitten ei toki osaa, mikä kuulostaa vielä urpommalle jos autoilee itse kuitenkin.

Vierailija
9/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän on pakko tehdä itse. Eikä sitä tarvi tehdä naama mutterilla.

Meillä kun ajetaan kitkarenkailla niin vaihdon ajankohta ei ole niin tarkkaa ja renkaat voi vaihtaa aurinkoisena syyspäivänä, eikä tarvi odottaa räntäsadetta.

Valitettavasti autotalliimme ei mahdu autoa, muiden romujen sekaan ja vaikka mahtuisikin, niin se olisi vähän ahdas renkaan vaihtoon, joten vaihdon joutuu kuitenkin tekemään pihalla, mutta ei siin hallitunkin ja pulttipyssyn kanssa kauon nokka tuhise.

Vierailija
10/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:15"]

Mun taas käy sääliksi noita aloittajan kaltaisia. Ovat niin jähmettyneitä koneelleen ja liikuntakyky jo niin heikko ja niin riippuvaisia av-mammailusta etteivät kykene persettään hetkeksi nostamaan ja tekemään yhtä helpoimpia maailman töitä itse, renkaiden vaihtoa. Täytyy olla todella laiska jos ei jaksa edes yhdestä itse vaihtaa. Tai sitten ei toki osaa, mikä kuulostaa vielä urpommalle jos autoilee itse kuitenkin.

[/quote]

Ja tarkennetaan nyt vielä ennenkuin joku tulee pilkkua nussimaan, eli vaihtaa edes yhdestä autosta.

Meillä on huomenna kolmen auton renkaidenvaihdot edessä (siskoni, minun ja vanhempieni). Sisko ja minä asutaan kerrostalossa joten mennään tuonen vanhempien omakotitalolle vaihtamaan, aikataulullisista syistä vanhemmat vaihdattaa tällä kertaa oman auton renkaat liikkeessä ja nuo kaksi muuta autoa hoidellaan siinä omalla pihalla sitten nopsaa yhdessä.

Vierailija
11/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkään hommasta, minusta se on kivaa. Mutta ei sitä silti hymy perseessä tule tehtyä

Vierailija
12/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole aivan sama, kunhan renkaat tulee vaihdetuksi. Hullua, jos joku säälisi minua renkaiden vaihdon takia...tai pitäisi rikkaana jumalana, kun vaihdatin renkaat ihan liikkeessä.

Vierailija
13/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa niitä iloisia renkaanvaihtajia nähty, jotka innolla jopa ne vaihtavat. Ajattelin itsekkin renkaani vaihtaa, otan vain jonkun miespuolisen kaverin siihen viereen seisoskelemaan ettei tule naapurin miehet neuvomaan :D

Vierailija
14/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:37"]

Onpa niitä iloisia renkaanvaihtajia nähty, jotka innolla jopa ne vaihtavat. Ajattelin itsekkin renkaani vaihtaa, otan vain jonkun miespuolisen kaverin siihen viereen seisoskelemaan ettei tule naapurin miehet neuvomaan :D

[/quote]

Itse puuhailin yksin renkaanvaihdon parissa, tuolla räntäsateessa. Kiroilin yksikseni, kun tunkki jumittui ja se rengasavain meni poikki  jne. Ei kyllä tullut ainoatakaan naapurinmiestä tätä showta katsomaan :-)

Vierailija
15/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:47"]

[/quote]

Itse puuhailin yksin renkaanvaihdon parissa, tuolla räntäsateessa. Kiroilin yksikseni, kun tunkki jumittui ja se rengasavain meni poikki  jne. Ei kyllä tullut ainoatakaan naapurinmiestä tätä showta katsomaan :-)

[/quote]

Täällä onkin uteliaita ihmisiä, jos ei tuu ulos saakka niin tuijottavat ikkunoista :D

Vierailija
16/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:47"]

[/quote]

[/quote]

Täällä onkin uteliaita ihmisiä, jos ei tuu ulos saakka niin tuijottavat ikkunoista :D

[/quote]

Joo, tunsin kuinka sälekaihtimet vaan "helisi" ikkunoissa :-) No renkaat on nyt vaihdettu.

Vierailija
17/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2010 klo 10:00"]

Onneksi mun mies ei ole saamaton.

[/quote]

Onneksi minä itse en ole saamaton.

Vierailija
18/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, rengasliikkeessä vaihdatettiin renkaat ja kappas vaan, toinen eturengas oli laitettu väärin päin!

Vierailija
19/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään vaihtaa renkaat itse. Kerrankin saa tehdä jotain konkreettista hommaa eikä vaan näpelöidä tietokonetta! Oon vaihtanut kerrostalon parkkipaikallakin, kai siellä joku aloittajan tapainen on ajanut ohi ja säälinyt mua. Ehkä siitä tuli hänelle parempi olo :-). 

Vierailija
20/102 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän autonrassaajapojalle ja sen kavereille renkaidenvaihto on SEREMONIA! Siinä viihdytään ja sitä puuhastellaan melkein koko päivä. Menee meidän muidenkin autot ja lähipiirin autot siinä sivussa. :=))

Eivät ole ollenkaan surkean näköisiä, vaan keskustelevat jostain kulma-avaimista velmuina ja naureskelevat.