Miten muualla Suomessa sanotaan kun mennään "keskustaan"?
Shoppailemaan tai baareihin tms. Täällä Turussa ihmiset menevät aina "kaupunkiin" ei edes "kaupungille", mihin mun oli vaikea tottua tänne muutettuani.
Kommentit (98)
Anopin luona mennään kirkolle tai kylille
Tai sitten keskustaan.
Eli ei me mennä kyllä kaupunkiin, eikä kaupungillekaan :)
Me mennään Turkuun. Tai sitten keskustaan. Eli ei me mennä kyllä kaupunkiin, eikä kaupungillekaan :)
ap
Mutta olen asunut ja silloinkin mentiin Turkuun tai keskustaan :)
Ihan samalla tapaa sanon, että mennäänkö illalla Naantaliin, jos haluan sinne bilettämään, vaikka asunkin Naantalissa :) Naantalista sen sijaan en koskaan puhu vain "keskustana".
"Kaupunkiin". Joskus kuski oli "hauska" ja kysyi että mihin kaupunkiin haluaisin mennä, vakiovastaus teinihämmennyksen jälkeen oli "ihan mihin vaan viet". Kyseessä oli linja 65 Paloheinästä. :)
Siis jos olen menossa Turun keskustaan. ;-)
...on liepeillä joku hassu paikka jonne voi ottaa bussin ja sanoa "kakskertaa ykskertaan". Oho, tuliko se siinä, ihan selkäytimestä? Onko siellä joku Ykskerta?
menimme aina kaupungille.
Täällä Espoossa menemme Tapiolaan/Selloon/espoon keskukseen/lippulaivaan tms. riippuen ihan siitä minne olemme menossa. Jos lähdemme Helsingin keskustaan, menemme keskustaan tai Helsinkiin.
Lahdessa. Mutta saatan mä kyllä mennä keskustaankin...
Olen nimittäin nimenomaan heidän suusta kuullut tuon "kaupunkiin", en välttämättä niinkään muualta tulleilta tai lähikunnissa asuvilta. ap
...on liepeillä joku hassu paikka jonne voi ottaa bussin ja sanoa "kakskertaa ykskertaan". Oho, tuliko se siinä, ihan selkäytimestä? Onko siellä joku Ykskerta?
ap, enkä siis ole paljasjalkainen turkulainen
Ei, kun ykskertaa Kakskertaan.
Eli Turussa on Kakskerta :)
Tosin tää nyt onkin tämmönen kyläpahanen. Shoppailemaan lähetään (naapuri) kaupunkiin.
Teininä Hyvinkäällä mentiin aina kylille.
minä sanon että mennään kaupungille jos lähen shoppaileen. jos lähen baariin niin sano et mennään baariin tai sitten ihan tietyn baarin nimi
Eli Turussa syntynyt ja siellä 25 vuotta asunut :)
Eli Turussa syntynyt ja siellä 25 vuotta asunut :)
ap
Mentiin Porvoossa kapeen vielä joskus viisi vuotta sitten. Itse menen kaupungille jos menen sinne kiertelemään ilman sen tarkempaa päämäärää ja kaupunkiin/käymään kaupungissa jos menen vain käväisemään kaupungilla jostain ennalta suunnitellusta syystä. Jos menen Porvoosta Helsinkiin sanon meneväni Helsinkiin ja jos olen jo valmiiksi siellä sanon meneväni keskustaan.