Tutta vauvanvaatteet - heti hajalla! Onko teilläkin?
Tosi ärsyttävää! Jo kolmas kerta puolen vuoden aikana, kun Tutan vaatteesta sauma ratkennut parin viikon käytön aikana. Kalliita ovat ostettaessa eivätkä kestä enää niin kuin ennenvanhaan. Ei liene enää pelkkää sattumaa, että vain meillä hajoaa...
Kommentit (35)
Pari kuukautta käytössä olleesta potkupuvusta purkautuu olkasauma kaula-aukon vierestä. Juuri samasta kohtaa lähti parin pesun jälkeen purkautumaan myös esikoisen Vendi-muumipyjama. Pyjamaa olen viemässä liikkeeseen takaisin, oli niin kallis että todella odottaisi parempaa!
Useampi mennyt rikki, saumat siis, muutaman pesun jälkeen. Tutalle kun olen valittanut niin tulee nyrpeää vastausta, en siis osta enää Tuttaa meille. Anoppi soitteli eilen ja kehui suureen ääneen miten hän on ostanut muutaman bodyn lapsellemme, oikein TUTTAA! Meinasin tikahtua nauruun ja sanoa että paskan kaupan teit, olisit ennemmin ostanut H&M:ltä... Ne nimittäin kestävät pesut, kuivurit ja käytön ilman että värit häviää, kangas nyppyyntyy tai menettää muotoaan toisin kun eräs Tutta-merkki...
tuttan laatu vai mikä on?Itse olen ostanut vain tuttan vaatetta ja pessyt ohjeen mukaan 60asteessa.Mitään valittamista en löydä.Pesen allergiselle soveltuvalla pesunesteellä eikä värit ole muuttuneet.Saumat eivät ole ratkeilleet eivätkä aukeilleet.Olen tyytyväinen.
mulla niitä kaappi täys esikoista odottamassa. Eikä tietty haittaa, aion käyttää, mutta oli kyllä ihan uus asia, että ne ei oliskaan enää validi vauvanvaate.
kun muut oli niin rumia. Luin itsekin sen taannoin täällä olleen ketjun niitten huonosta laadusta ja pelkäsin pahinta kun laitoin koneeseen. Nyt kyllä ihmettelen, että mikä vika niissä muka on... Ehjänä ovat pysyneet toistaiseksi ja kangas on TOSI pehmeää. Ei myöskään ole noin neljän pesun jälkeen tullut mitään nukkaa. Sain vauvalahjaksi aikoinaan esim. niitä Disney-bodyja ja paljon huonompi laatu oli niissä! Nukkaa tuli heti muutaman pesun jälkeen.
Ja olkainpotkarit on mielestäni epäkäytännölliset ja hankalat kun vertaa puolipotkareihin. Olkainpotkarit oli silloin aikana hyvät kun ei bodyja oltu viel keksitty. (peitti selän)
että eikö tosiaan nykyään saa käyttää vauvalla enää olkainpotkareita.!Vissiin sitten lappuhaalaritkin on out... Että vain vyötäröfarkkuja saa lapsellaan pitää..... Ja aina tietysti parempi jos varsinkin tyttövauvoilla hipsters -vyötärö ja bootcut -lahkeet. :DDDDDD
Kainalosauma hajosi, laitoin palautetta, käskivät lähettää sinne. Sain saman bodyn takaisin niin huonosti korjattuna että joudunín korjaamaan uudelleen. Ja puhelimeen vastannut muijakin oli _tosi_ veemäisen kuulonen. Ihankun olisin ratkonut sauman auki.. on taineet saada enemmänkin huonoa palautetta.
puolipotkarit. Saumat ei kestäneet. Lähettivät takaisin vain samanlaisen (ehjän) tuotteen, olisivat kyllä vähän saaneet hyvitellä...
Ainoa hyvä puoli Tutassa on se, että vaatteet on niitä haitta-aineettomia. Siksi olen edelleen uskaltanut ostaa ko. merkkiä.
Sama juttu meilläkin. Pesussa nyppyyntyvät ihan heti (ekassa pesussa) eivätkä pysy hyvinä. Aika pettynyt olen, sillä eivät nuo todellakaan vastaa enää mainettaan kestävinä suomalaisina lastenvaatteina. (Ovatko enää edes suomalaisia?) Eivätkä ne erityisen nättejäkään ole (pikemminkin päinvastoin), joten ei ole oikeastaan edes mitään syytä ostaa enää Tuttaa...
Vierailija:
Tosi ärsyttävää! Jo kolmas kerta puolen vuoden aikana, kun Tutan vaatteesta sauma ratkennut parin viikon käytön aikana. Kalliita ovat ostettaessa eivätkä kestä enää niin kuin ennenvanhaan. Ei liene enää pelkkää sattumaa, että vain meillä hajoaa...
Täällä yksi olkainpotkareitten ehdoton kannattaja. Tosin tykkään käyttää niitäkin nimenomaan bodyn kanssa, niin koko paketti pysyy hyvin kasassa. Puolipotkareissa on tupannut olemaan meidän lapsille liian kireät kuminauhat, tuntuu pahalta, kun vauvalla painaumaraita mahanahassa.
Ne kesteivät ja kestivät, vielä pikkusisaruksellakin. Ovat vieläkin ehyitä. Toisin kuin v. -04 ostetut, ovat jo aikaa sitten revenneet, kutistuneet ja nyppyyntyneet.
löytää vielä joskus vanhaa kotimaista tuttaa ja eivät ole menneet miksikään vaikka ikää toisaan jo paljon. Kestäneet jo äidiltä lapselle.
Vain kerran yksistä puolipotkareista aukesi kuminauha. Lähetin potkarit takaisin ja sain uudet. Kaikki muut tutan vaatteet ovat kestäneet. Meillä on äitiyspakkauksen vaatteiden lisäksi ostettua monia bodeja ja puolipotkareita.