TOUKOiset uuteen viikkoon.. =)
Moi kaikille, en löytänyt uutta viikkopinoa joten ajattelin aloittaa..
Eli täällä yökötys jatkuu, mutta nyt on jo ollut helpompiakin päiviä eli toiveissa olis että pian helpottaa.
Keskiviikkona on toka neuvola, jokohan ne sydänäänet kuuluu, kohtu on ainakin ison omenan kokoinen ja tuntuu selvästi alamahalla.
Seuraavalla viikolla sit vasta ultraan pääsee, mies odottaa innoissaan.
Viikonloppu meni mukavasti, alkaa täällä savossa jo olla selkeästi viileämpää niin oli mukava takkaa lämmitellä iltaisin.
Mutta, joko olette kertoneet monelle?
Meillä tietää nyt jo lähes kaikki lähipiiristä, noh nyt on se alkiokausikin loppunut tuon kymppiviikon myötä. =)
Iloista päivää!
Pidelipom 10+2 (eteneehän se!)
Kommentit (73)
Olin viime viikon ke-pe saikulla, kun tuntui, ettei millään jaksa enää mitään...en nukkunut ollenkaan ma-ti, ti-ke välisinä öinä ja pyörin hiestä märkänä sängyssä ja sitten ajattelin, että nyt mun on pakko käydä neuvolassa ja keskustella mahdollisesta saikusta ja sitten terkka kirjoitti koko loppuviikon vapaata. Kyllä tuli tarpeeseen. Mä vein esikoisen hoitoon joka päivä ja makasin vaan peittojen alla koko päivän ja kyllä oli hyvä veto. Nyt tuntuu olevan " virtaa vanttuissa"
Tämän viikon perjantaina olis VIHDOIN se eka neuvola...päästään kuuntelemaan sydänääniä...JIPPII!!
Laura rv 12+1
Tämä viikonloppu meni kavereita tavatessa ja muuten vaan lepäilemässä. nyt on ihan törkee väsymys iskeny vaikka nukun paljon ja hyvin. onneks väsymys hävii melkein kokonaan kun pääsee kämpästä ulos. uusi viikkokin alkoi tänään ja keskiviikkona on eka neuvola. yökötys pahenee koko ajan mut se yökötyksen huippu iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta. ja sit juostaan vessaan. ihan kummallista tämmöstä kun ei edellisissä odotuksissa ole ollut. mietin vielä sitä et oisko mahollisesti poika tulossa.
keksittiin hyvä " leikki" miehen kaa ja alettiin keksiä puol hauskoja nimiä. leikki muuttui sit realityksi kun keksin koko ajan ihan hyviä nimiä. okei, myönnän olevani aika hyvissä ajoin mut nimiä olen miettiny ennen kuin tulin raskaaksi. väestörekisterikeskuksesta vi sit aina kattoo et onko mahollista kans, löytyykö muita.
Hyvää viikon alkua mamit ja masut! =)
mietteliäs my_selene rv 8+0
Viikonloppu meni ihan ok, nälkä oli kova mutta mikään ruoka ei silti maistunut. Nyt on taas paljon parempi ja energisempi olo. Talokin on ihan kamalan näköinen, aamulla ensitöikseni raivasin tiskipöydän puhtaaksi, ja nyt pitäisi häätää villakoirat lattialta. Ei vaan viikonloppuna jaksanut tehdä yhtään mitään!!
Enää tasan viikko ekaan neuvolaan..Jännittää. En kyllä usko että sydänäänet silloin vielä kuuluu, ei esikoiseltakaan kuulunu kun kävin rv 10+. Vasta sitten viikolla 14 kuuluivat.
Lähdenpäs jatkamaan hommia.. Syksyistä päivän jatkoa!
Kristiina rv 9+3
Täällä mennään tasaista tahtia kohti ensimmäistä neuvolaa. Jotenkin ihmettelen että se on vasta rv 10 täälläpäin. Onneksi kävin siinä alkuraskauden ultrassa, joten tiedän että pikkuinen mahassa sydän sykkien köllöttää.
Paha olo ei ole helpottanut. Lisäksi nikottelen/röyhtäilen paljon, ja monesti oksu nousee suuhun, mutta vielä en ole antanut periksi ja mennyt pönttöä halaamaan. Jospa sitä jotenkin selviäisi ilman.
Edelleenkään kukaan ei tiedä pikkuisesta. Ensi viikolla varmaankin kerrotaan vanhemmille. Ja vähän myöhemmin kavereille. Jännittää jo nyt tuo kertominen. :)
Red_Cat rv 8+1
Kävin juuri ultrassa jossa todettiin että kohdussa on yksi sikiö jonka sydän sykki hienosti. Mieheni oli mukana, on ollut viimeksi yhdeksän vuotta sitten kun odotimme esikoista. On se aina jännää kun ei voi olla varma että siellä todellakin on joku kasvamassa.
Olo on jo parempi,viikonloppuna jaksoin jopa siivota!
Väsyttää kun nuorimmainen valvotti viime yönä, flunssa tulossa..
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Jas 8+0
Eteneehän ne viikot, vaikka välillä tuntuu että aivan liian hitaasti=) Eli kun on odotettava sitä ultraa. Vaikka eipä mulla pitäs olla valittelemista sillä meillä keskiviikkona jo toinen ultra:) Mutta näyttää olevan paljon ensimmäisiä neuvola käyntejä tälle viikolle. Käykää sitten kuulumiset kertomassa.
Mutta täällä siis ei ihmeempiä, pahaolo taisi sitten tosiaan jäädä viime viikkoon ja nyt enää " vaivana" hurja väsymys. Mutta kaikki siis kohdallaan ja keskiviikkoa odotellen.
H-R rv9+0...tuleehan niitä viikkoja ;)
Täällä bileeeeet... viikkoja tänään tasan 12!!!! Hip hei! Tulihan se odotettu luku sieltä... Ens viikolla sitten np-ultra. Tänään on ollut ainakin tähän asti hyvä olo. Pahoinvointia ei oo näkynyt ja väsykin on pysynyt aisoissa. Josko tää nyt tästä sitten olis helpottanut kun eilenkin oli hyvä päivä. Nyt pakko mennä syömään...
[color=red]pikku-milli & paco 12+0!!!!!!!!![/color]
Oon kyllä käynyt lukemassa viestejä, mutta en ole vain itse tullut kirjoitelleeksi mitään. Kaksi viikkoa sitten olleen ultran jälkeen on ollut itsellä parempi ja varmempi olo, joku siellä kohdussa tosiaan asustelee.
Mulla on pahoinvointi ollut helpottamaan päin viikonlopun aikana ja tänään, tosi ihanaa. Väsyttää kyllä edelleen samalla tavalla, nukun päikkärit joka päivä.
Eka neuvola on meilläkin sitten perjantaina, jännittää millaisen neuvolantätin saan. Toivottavasti synkkaa hyvin, kuitenkin aika monta kertaa raskauden aikana neuvolassa käydään. En usko että kuunnellaan vielä sydänääniä, mulla ois perjantaina viikot 10+1, ja kohtu on kuulemma taakse päin kallistunut eli tuskin ne vielä kuuluisikaan. Tietysti olisi mahtavaa, jos sattuisivat kuulumaan... Np-ultra on ilmeisesti parin viikon päästä, neuvolantäti varaa mulle sinne ajan. Kovasti odotan tuota 12 viikon rajapyykkiä, sen jälkeen aion uskaltaa kertoa kaikille kavereillekin, nyt vain vanhemmat ja yksi ystäväpariskunta tietää.
Mukavaa alkuviikkoa toukokuisille!
Terveisin Minttuli79 9+4
Huominen neuvola jännittää jo, saadaanko pikkuisen sydänäänet kuulumaan!
Kohdun kasvukivut tuntuu repivän välillä alavatsaa aika voimakkaasti, onko teillä muilla samanlaisia oloja?
Yöllä oli jo pakkasen puolella ja nyt pitää miettiä että mitä ihmettä tässä pukee päälleen kun ulos lähtee. Tuntuu että paleltaa ihan koko ajan, vaikka olisi takan edesssä viltti korvissa, liekö näitä raskauteen liittyiä tämäkin..?
Mutta mukavaa päivää kaikille!
Pid 10+3
PS: Katsoitteko ihanan aamun imetysjutun, nyt jo rupeaa jostain syystä miettimään noita asioita kun edellinen imetys tyssäsi 3,5kk.n
Aivan ihan aurinkoinen sää täällä Kaakkois-Suomessa, mites muualla?
Vietän tän viikon kesä(!)lomaa ja kiva on olla pojan kanssa kotona ihan kaikessa rauhassa. Eilenkin ulkoiltiin paljon ja illalla kyläiltiin serkkujen luona.
Paha olo yllättää usein illalla ja väsykin on aika kova. Viime viikolla neuvolassa (10+0) ei vielä sydänääniä saatu dopplerilla kuulumaan, mikä ei ollut ylläri, koska kohtu on taaksepäin kallellaan. Huomenna koitetaan sitten uudemman kerran!
Yksi vähän outo juttu ilmeni neuvolassa; hb oli laskenut hirveesti ja oli vain 118. Kolme viikkoa aikaisemmin oli vielä 140! katoin just vanhoista neuvolakorteista että edellisissä raskauksissa oli laskenu vasta vk 20 jälkeen.
Joku mainitsi vatsakivut. Mulla on parin viikon aikana ollu välillä koviakin, menkkamaisia kipuja alavatsalla. Oon tulkinnu ne kasvukivuiksi. Itse jos kokeilee niin kohdun yläreuna tuntuu jo lähempänä napaa kuin häpyluuta, eli on se kasvanukin =)
Jos on istuvat vaatteet päällä, niin massu näkyy jo ihan selvästi =) Kuis muilla??
Iisamaari 10+6
Huh, onneksi sain tytön jo päikkäreille, niin pääsen itsekin kohta nukkumaan. Väsymys jyllää edelleenkin, vaikka ulkona on noin kaunis sää! No, täytynee vääntäytyä iltapäivästä sitten raikkaasta ilmasta nauttimaan.
Mulla on huomenna neuvola (niin, ku taisi jollain muullakin olla?) Innolla odotan, vaikka tuskin vielä sydänääniä edes kuunnellaan. Onneksi tulee sama tuttu neuvola-täti, joka on esikoisellakin, tiedän ainakin etukäteen, että hän on mukava ja ammattitaitoinen.
Onko täällä ketää muuta, jolla ei o ollut yhtään paha olo?
Meillä lähimmät sukulaiset tietävät vauvasta (vähän vahingossa saivat tietää!) ja mun rakkaimmat ystävät, joille kerron kaikki heti:) Loput kaverit ja sukulaiset saavat tietää vasta ultran jälkeen.
Nyt, pakko mennä nukkumaan, kun on siihen kerrankin tilaisuus!
pricilla 8+3
Aurinkoista tiistaita täältäkin! Aivan ihana ilma. Harmi vaan että poikien kanssa ollaan hurjassa flunssassa niin ei ulos tänään lähdetä... Johtunee eilisestäkin kun vein esikoisen kävellen kerhoon ja siinä välissä tuotiin koira kotiin ja taas kävellen hakemaan, niin matkaa kertyi melkein 12km. Eikä oo kauheasti tullut lenkkeiltyäniin jalat on aika kipeät... Eilen kuului ekan kerran pikkuisen sydänäänet ja väkisin nousi kyyneleet silmiin! Ultra ois ens maanantaina. Se kyllä vähän jänskättää. Aikaisemmissa raskauksissa käytiin vasta 18 viikolla mutta nyt ajattelin että mennään tähän aikaisempaan. Muuhun ei sitten kuulema pääsekään. Oli pieni pettymys kun senkuulin mutta onnkes edes nyt yhteen pääsee. Hauskaa viikkoa kaikille! Ai niin, kaikki huonot olot hävinneet, väsymys vaan vieläpainaa. Viikkoja nyt 11+4.
Eli laskettu aika on n. 19.5 ja rv 10 nyt menossa. Neuvolassa kävin viime viikolla ensimmäisen kerran ja ensi viikolla olisi eka lääkäri. Olo on ollut kohtuullisen hyvä, pari viikkoa sitten oli kauheaa kuvotusta, mutta se on jo laantunut. Muuten vaivaa vain mieletön väsymys. Vähän huolestuttaa välillä kun ei ole mitään nippailuja tms. vatsassa. Täällä kun aika monella tuntuu niitä olevan.
Onpas vierähtänyt aikaa, kun viimeksi kirjottelin tänne mitään. Kuitenkin melkestä päivittäin tullut " sepustuksia" luettua.
Puolustukseksi se, et duunissa ollu hiukka kiirusta ja kotona taas on niiiiiiin kuollu, ettei jaksa kun pakollisen:perheelle ruokaa ja illalla muksut nukkumaan.
Pahoinvointi edelleen piinaa. Alkaa välillä tuntua jo, et tästä ei selviä. Onneni on se etten oksenna mut muuten on tosi helvetillistä tämä 24/7 paha olo!!!!
Ens viikolla olis np-ultra Hyvinkäällä. Aattelin ottaa myös siihen yhdistetyn seerumiseulan. Ja marraskuun alussa sitten neuvolaan ja lääkärin vo:lle.
Massua nipistelee ajoittain, mut ne taitaa olla niitä venymis- ja kasvukipuja. Alavatsasta jo tuntee, et se hiukan kasvanu. Muuten kyllä näytän tosi raskaana olevalta, varsinkin iltaisin, mut vissiinkin turvoksissa vaan...
Ja tissit kasvaa hirveetä vauhtia - oon jo kerran kokoa isontanu ja kohta varmaan taas kasvetaan yhellä...
Yritän jatkossa olla aktiivisempi, mutta aina hengessä mukana.
Angelina 10+6
Eipä minullakaan ole hirvesäti tullu kirjoiteltua, vaikka luenkin juttuja päivittäin..
Paha olo vaivaa ja kyllästyttää suuresti. Koko ajan mietin mitä tekis mieli syödä ja millon söisin, vai söisinkö, vaikka ei tuo syöminen tätä oloa tunnu heilauttavan suuntaan eikä toiseen. Kauhulla ajattelen, jos tällainen olo jatkuu vielä monta kuukautta, en kyllä jaksa! Ärsyttää kun ei saa mitään aikaseks, urheilusta voi vaan haaveilla. Sitten tulee huono omatunto kun ei pysty/jaksa tehdä mitään. Huh, huh.
Muutenkin mielialat vaihtelee aika paljon. Paljon myös mietityttää tuleva äitiys näin esikoista kun odottelen. Joka toinen tunti olen aivan positiivisella mielellä ja sitten tulee taas epätoivo, että mitä olen mennyt tekemään ja onkohan minusta tähän nyt ollenkaan. No huomenna on ensimmäinen neuvola, niin saa purkaa näitä tuntemuksiaan siellä.
Tänään sitten tällainen valitus päivä vissiin..
Sara-Neiti, 8+3 (vasta)
Tänne iski sitten flunssa... :( Tää päivä on mennyt puolestapäivästä eteenpäin sohvalla maaten eikä mitään oikein jaksa muuta ajatellakaan. Onpa ollut tuo big brother seurana kun ukkokulta oli ostanut yllätyksenä mulle big brother -kanavan telkkaan =D Minäkö tosi-tv -addikti...? Onpa ollut mukavaa seuraa siitä tänään ainakin. Ja illaksikin riittää kun mies lähtee poikien kanssa kiekkopeliin ja pubiin. Saan sairastaa rauhassa =)
Taidanpa raahautua keittiön kautta takaisin sohvalle...
[color=red]pikku-milli & paco 12+1[/color]
Jee huomenna eka neuvola. jännittää minkälainen neuvolatäti on. ja yrittääköhän ne kuunnella sydänääniä..noh, kaikki selviää huomenna. onnea pricillallekin huomiseen neuvolaan!
jännittynyt my_selene rv8+1
Huomenia vaan. Olin TAAS pois töistä eilisen, kun esikoinen tuli yöllä kuumeeseen (39,6!!). Mitään muuta vaivaa ei ollu ku se kuume, joka sitten täksi aamuksi laski, ihem juttu. Pirpana jäi nyt sitten mummin ja iskän kanssa kotiin viä täx päiväx ku hoitoon ei viä voinu viedä.
Mulla olo tosi hyvä ja täällä lasketaan jo tunteja kun eka neuvola häämöttää perjantaina!!!!
Mitens muilla? Neuvolakuulumisia....???
Täällä todella lasketaan tunteja ja hitsi miten hitaasti aamu on mennyt!!=/ Sillä toinen ultra on tänään klo 13.30 enkä millään malta odottaa sinne asti....Olen tässä kahtena yönä nähnyt unta keskenmenosta ja olo on ollut tosi kurja siitä herätessä. Kumma miten sitä nyt pikkukakkosta odotellessa on paljon herkempi ja " pelokkaampi" , kuin esikoista odotellessa. Mutta niinhän sitä sanotaan, että tieto lisää tuskaa...
Mutta siis, ultraa odotellen, olo mainio=)
H-R rv 9+2
Tultiin juuri esikoisen kanssa leikkipuistosta ja pitäisi ruveta ruokaa laittamaan. ei vaan jaksais millään! Väsy siis on vieläkin suuren suuri, mutta onneksi se kuitenkin jossain vaiheessa helpottaa:)
Myöhemmin lisää, nyt on saatava ruokaa!
pricilla 8+2