TOUKOiset uuteen viikkoon.. =)
Moi kaikille, en löytänyt uutta viikkopinoa joten ajattelin aloittaa..
Eli täällä yökötys jatkuu, mutta nyt on jo ollut helpompiakin päiviä eli toiveissa olis että pian helpottaa.
Keskiviikkona on toka neuvola, jokohan ne sydänäänet kuuluu, kohtu on ainakin ison omenan kokoinen ja tuntuu selvästi alamahalla.
Seuraavalla viikolla sit vasta ultraan pääsee, mies odottaa innoissaan.
Viikonloppu meni mukavasti, alkaa täällä savossa jo olla selkeästi viileämpää niin oli mukava takkaa lämmitellä iltaisin.
Mutta, joko olette kertoneet monelle?
Meillä tietää nyt jo lähes kaikki lähipiiristä, noh nyt on se alkiokausikin loppunut tuon kymppiviikon myötä. =)
Iloista päivää!
Pidelipom 10+2 (eteneehän se!)
Kommentit (73)
[b](H-R)[/b] mäkin muistelisin, että täällä joku kirjoitteli jossain vaiheessa tuollaisesta hyytymästä mikä kuitenkaan ei vaikuttanut raskauteen millään tavalla
Olipas paljon hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia. :) Kiva lukea, että väellä menee hyvin. Tuntuu jotenkin hurjalta lukea, että joillain eka neuvola on vasta edessäpäin kun ite on käyny jo syyskuun ekalla viikolla =D Tosin meillähän siinä vaiheessa oli vielä luulo, että laskettu aika on huhtikuun puolessa välissä. Meillä on nyt sit np-ultra ens tiistaina ja mulla kolmas neuvola sitten seuraavalla viikolla. Kun ehti tuo lääkärineuvolakin olla tuossa jo pari viikkoa sitten.
Tänään on olo vähän parempi tämän flunssan kanssa. Ihan hyvä, että saa lepäillä nyt vielä viikonlopun yli niin saa itsensä kunnolla kuntoon. Tuo kylki nyt vaan on ihan tuskaisen kipeä edelleen... hirvittää vähän kun edellisen kerran kun pitkän yskän kanssa reväytin kylkeni näin kipeäksi, meni siihen paranemiseen puoli vuotta!!! Täytyy varmaan huomenna raahautua omalle lääkärille. Ja kyllä se nyt vaan täytyy uskoa, että kun tää maaginen 12 viikkoa tuli täyteen hävisi pahoinvointi kokonaan!
Aurinkoista torstaita!
[color=red]pikku-milli & paco 12+3[/color]
Ei jälleenkään huonoa oloa, uskottava se on että se loppui =D
Eilen illalla satoi jo ihanasti lunta,mut tänä aamuna ne olikin jo sulaneet pois. Tyttö oli tosi pettynyt, onhan se ensilumi joka syksy niin iso juttu lapsille.
Jihuu, taas huomenna viikko vaihtuu... Ja maanantaina sitten neuvolaan.
Huomenna vaan pitäisi enon hautajaiset kahlata läpi..Olisivatpa jo ohitse.
Kristiina rv 9+6
Joskus ihan alussa yhden viestin kirjoitin ja sitten alkoikin taas tuttu vuoto... Vieläkin vuotelee, mutta ei enää kovin paljoa onneksi. Ultrassa olen ehtinyt käydä jo kolmeen otteeseen, kun kontrolloivat hematoomaa. Tälläkertaa oli onneksi aika pieni kuunsirpin mallinen ja viime ultrassa näytti jo siltä, että olisi vuotanut kokonaan pois:)
Edellisessä raskaudessa oli todella iso hyytymä, 6cm x 4cm, ja se meni kesken viime huhtiluussa. Sitä ennen oli yksi tuulimuna. Nyt todellakin toivoa tämän onnistuvan!! Tulossa olisi neljäs lapsi.
Tänään soitin neuvolaankin ja varasin ajan, joka on 3.11, eli parin viikon päästä. Silloin viikkoja pitäis olla vissiinkin jo 11+. Ja siellä sitten varataan np-ultra, eli aika myöhään menee.
Mutta nyt lähden laittamaan kuopuksen pihalle päikkäreille!
Nalluri 9+6
Hei kuinka iso hyytymäsi oli, kun se todettiin? Ja pitkäänkö olet nyt vuotanut? Sanoit että huhtikuussa meni kesken ison hyytymän vuoksi, millä rv:lla silloin olit? Tiedätkö onko mitään turvallista " rajapyykkiä" , vai pitääkö pelätä loppuun asti, mikäli hyytymä ei häviä/vuoda pois?
En tiedä, lienen hieman hermo heikkona, mutta tosiaan tuntuu että nyt kun odottaa pikkukakkosta sitä on paljon herkempi. Ja ainahan sitä varpaillaan saa olla, mutta jotenkin tuntuisi nyt niin väärältä, että tämä otettais meiltä pois, kun vihdoinkin viimeinen hoitokerta otti ja onnistui...=/ Mutta toivottavasti murehdin nyt turhia...
H-R rv 9+3
Musta tuntuu, että pahin väsymys on jo menossa pois. En oo kahteen päivään nukkunut päikkäreitä ja jaksan jopa ajatella siivoamista! Kyllä talo onkin ehtinyt hurjaan kuntoon viikon siivoamattomuuden takia!!!
my-selene, kuulostaa tutulta nuo mielihalut. Eilen mun oli IHAN PAKKO saada mäkkärin juustohampurilainen. En todella yleensä niistä välitä, mutta nyt ei kelvannut mikään muu. Ja meilläkin odotellaan miehen tilipäivää, kuin kuuta nousevaa. Oon tässä kolmen päivän ajan syönyt ruuaksi pelkkää kaurapuuroa:(
Nalluri, toivotaan, että olisi nyt parempi onni ja pysyt loppuun asti mukana!
Voimia kaikille flunssaisille!
pricilla 8+5
mun hermot ei kestä jos mä en saa sitä mitä mä haluan!!!
nyt haluaisin maustamatonta jugurttia ja mustikoita ja banaanipaloja sekaan. mä haluaisin myös bounty-jätskiä (äsken en löytäny kaupasta =( )hampurilaisia, makkaraa ja ranskalaisia, suklaata...mut tavallaan en mitään koska en halua lihoa. =(
äijä on jo ihan rikki, et miten raskaana oleva nainen voi olla niin vaikee..
my_selene rv8+
Tänään alkoi hirveä räkätauti ihan yllättäen. Ja rupesin heti miettimään että onko tosiaan niin että äidin sairastama flunssa tietyillä alkuajan raskausviikoilla voi vahingoittaa vauvaa...?
Genoveffa viikolla 9
Mulla oli flunssaa 3 kk putkeen alkaen rv 5 ja ei mun mielestä tytöllä on muuta vikaa kuin asennevamma joskus..
my_selene rv 8+
Tässä nykyisessä raskaudessa hematooma oli noin ½cm leveä ja kolmisen senttiä pitkä. Kulki sikiöpussin ympärillä. Ultrassa näytti aivan kuunsirpiltä. Lääkäri sanoi, että jos ympäröi sikiöpussin kokonaan, niin silloin on jo suuri riski, että menee kesken. Vuoto alko 5+0 ja viimeksi vuos tiistaina, eli 9+4. Ja koko ajan on vuotanut, välillä on pari päivää väliä ja taas vuotaa.
Siinä raskaudessa, mikä meni kesken huhtikuussa, todettiin myös hematooma viikolla 6+4 ja se oli tosiaankin paljon suurempi kuin koko alkio pussukoineen. Viikolla 8+0 kävin ultrassa, kun vuoto vaan ylty ja silloin näkyi vielä syke, mutta kohtu oli täynnä verta. Kamala paine tuntu mahassa. Kaikki raskausoireet loppu sillon 8+, eli luulen, että sillon on mennyt kesken. Pois alko vuotamaan 9+.
Kaverilla oli kanssa hematooma, kun odotti kuopustaan. Suunnilleen 3cm x 3cm. Se ei vuotanut missään vaiheessa ja kesti paikallaan synnytykseen asti. Periaatteessa voi vuotaa pois missä vaiheessa raskautta tahansa. Mitään haittaa siitä ei ole vaikka ei mihinkään lähtiskään.
Viimeksi ultrassa lääkäri sanoi, että mitä suuremmaksi sikiö kasvaa, sitä paremmat on mahdollisuudet. Ja niin kauan kun vuoto on ruskeeta ns. vanhaa verta, eikä ole kipuja, niin voi olettaa, että kaikki on hyvin.
Se on kyllä totta, että mitä useampi raskaus, sitä hysteerisemmäks tässä ittensä tuntee! Ja vielä kun takana kaksi keskenmenoa ja tääkin vuotaa enemmän kuin normaalit menkat, niin meinaa olla yöunet koetuksella!! Ja pitäis jaksaa päivät järjissään noitten kolmen tenavan kanssa kuitenkin...
(H-R) toivottavasti sulla kaikki menee hyvin :)
Nalluri, hetken vielä 9+6, puolentunnin päästä " jo" 10+0 :D
Sain eilen kirjeen neuvolasta. Mun ensimmäinen neuvola aika viikon päästä perjantaina on peruttu. Että mua harmittaa. Oon odottanut sitä kuin kuuta nousevaa ja nyt se on peruttu. Pitää nyt aamulla soittaa sinne uusi aika. Toivottavasti saan sen pian.
Eilen oli kaikista pahin pahoinvointi päivä kokoaikana. Koko päivän sellainen oksetus olo. Väsymyskään ei ole yhtään helpottanut.
Joku puhui niistä mielihaluista. Mulla on kans niitä mutta ne kestää vain pari päivää ja sitten alkaa kyseinen ruoka-aine ällöttää. Esim. mandariinit oli alussa, sitten ne alkoi ällöttää. Lisäksi suolakurkku on ollut suosiossa, sekä tomaatti. Yks ilta teki niin kovasti mieli kotipitsaa että se oli pakko hakea. Toisaalta olen ajatellut että vaikka rahaa vähän enemmän meneekin toteuttaessa näitä mielihaluja, niin hyvä että jotain saa syötyä. :)
Red_Cat rv 8+5
Kiitokset ihan alkuun NALLURILLE!!=) Kyllä taas hieman helpotti ja todellakin odotellaan ajan kuluvan. Ja mulla kun ei ole pienintäkään vuotoa ollut, valkovuotoa lukuunottamatta.
Juu, noista mielihaluista, niin ovat kyllä aika kamalia....siis siinä mielessä, että kun tekee mieli Kismettiä, ei mikään muu suklaa kaapista kelpaa=) Eilen mun oli pakko saada ruisleipää ja sitten mies oli sitä myös aamupala pöytään laittanut ja kun ilmoitin, että haluan karjalanpiirakkaa, mies vain totes ja huokaisi, että:" ai, ja eilen oli pakko saada tummaa leipää" . Nii-i mutta se olikin jo eilen=)
Ja huvittavinta on juuri se että mitä ihmeellisempiä mielitekoja tulee, vaikka ei normaalisti juuri sitä söisikään=) On tämä raskaus niiiiin ihmeellisen outoa aikaa=)
Kivaa viikonloppua teille kaikille ja duhanenät, koittakaas lepäillä ja paljon lämmintä juomaa, hellyyden kera=)
Hieman jo mieleltään rauhoittunut H-R rv 9+4
Heippistä vaan kaikille.
En ole kirjoitellut " sitten alun" , koska olen koko ajan odottanut keskenmenoa. Selkää ja mahaa särkee koko ajan enemmän, kuin keskivertomenkoissa. Ihan samanlaista juilimista oli edellisen km:n aikana. :(
Tää on tosiaan meidän YLLÄRI-raskaus ja yritän sopeutua kuopuksen " melko" hankalan vauvavuoden jälkeen ajatukseen seuraavasta, jopa pahemmasta vuodesta.
Rakennetaan taloa, ts. mies rakentaa ja minä hoidan kodin ja lapset. Varmaan olis rankaa muutenkin tämä raksa-aika, muta raskaus antaa sille kyllä entistä rankemman säväyksen. V ä sy t t ä ä niin, että teksi mieli vaan itkeä. Odotan innolla sitä energistä keskiraskautta.
Mielitekoja ei täällä ole. Paitsi ehkä kaikki tuore ja raikas kylmänä. Salaatit, hedelmät jne. Rasva aiheuttaa välittömän yökötyksen ja olenkin sitä oppinut välttämään tehokkaasti. Söin nimittäin kerran possun kasslerpaistia pahimpaan kuvotukseeni. Vetelin oikein urakalla ihanan suolaista lihaa ja HYI h*lvetti mikä olo sen jälkeen... :(((
Siksi mäkkärin herkut jää mulla aikaan jälkeen pahoinvoinnin.
Toivottavasti pahoinvointi EI kestä kauhean kauaa, kun taas 20 viikolla alkaa sokeri/rasva diettaus vauvan maxi-koon minimoimiseksi. (haudon helposti isoja vauvoja, mutta niiden synnyttäminen onkin jo toinen juttu) Olis kiva siinä välissä mättää jotain hyvää ja lihottavaa! ;)
Paleltaa iltaisin edelleen, mitä en muista yhdestäkään aikaisemmasta raskaudesta. Kohdun kasvukipuja, niitä repäisyjä, on alkanut myös tulla. Rinnat ei ole edelleenkään yhtään kipeät. Outoa...
Neuvola on vajaan 2 viikon päästä, koska halusin mennä vasta sydänääniä kuuntelemaan. Ja vasta sitten laitan Toukokuisten LA ja esittelypinoon tietoni. :)
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Ripsukka, viikkoja 9+1
Täällä nukuttiin miehen kans ruhtinaallisesti yhdeksään kun tyttö on siellä mummolassa yötä ja J.llä iltavuoro. Tyttö soitti illalla ihan innoissaan että olivat olleet makkaranpaistoretkellä, kiva mennä sinne illalla perässä.
Aloitin eilen tekemään siskon lapsille lorupussia joululahjaksi ja pyysin ystävääni säästämään minulle isompia pilttipurkkeja niin saadaan tehdä valkopispuleita öljyyn joululahjaksi tutuille.
Vaikka huono olo vaivaakin niin onneksi näillä puuhasteluilla saa ajatuksia muualle! =)
Mutta toivotan teille ihanaa viikonloppua ja mun osalta tavataan taas maanantaina.
Pid 10+6 (Huomenna alkaa sikiökausi eikä olekaan enää alkio..)
PS: Pikku-Milli meillä on molemmilla tiistaina ultra, miten malttaa odottaa siihen asti..? =)
Tänään on flunssan suhteen jo paljon parempi olo. Kylki vaan ikävästi jomottelee, mutta toiveikkaana odottelen josko se siitä tokenisi.
[b]pidelipom[/b] kyllä sitä melko malttamattomana odotellaan tiistain ultraa... mutta mullahan on tässä se hyvä ainakin, että kävin tiistaina ihan muissa asioissa gynellä ja hän sitten samalla kurkkasi ultrallakin, vaikkakaan ei mulle näyttänyt... mutta kaikki kuulemma oli hyvin ja kaveri kovasti liikkui
Nyt miehen kanssa tukkuun...
[color=red]pikku-milli & paco 12+4[/color]
Voi itkun itku....kävin neuvolassa ja kaikki muuten ok, kohtu oli jo kasvanu, rv oli nyt 11+4 elikkä vähän mentiin takapakkia la olisi 8.5.2006, mutta mutta...sydänääniä ei saatu kuulumaan!!!!! Onko normaalia tässä vaiheessa????Taivas että mä pelkään, että siellä ei olekaan ketään...mitä teen???
Tässä nyt täytyy varmaankin ihan ensimmäisenä kysäistä, että sopiihan teille, että jatkossakin kirjoittelisin tähän toukokuisten pinoon sillä kävin reilu viikko sitten uudessa ultrassa ja siellä se la nyt aikaistui kuudella päivällä ja jatkossa eletään sen mukaan, että la on jo 26.4.06. Olen vakaasti itse sitä mieltä, että ei se la niin aikaisin voi olla, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että sen mukaan eletään. Ja jos yhtään menee saman kaavan mukaan kuin edellinen niin käynnistellään sitten siinä vaiheessa kun viikkoja on 42 eli eiköhän meitä ole sitten yksi enemmän äitienpäiväksi viimeistään. Kun nyt olen niin aktiivisesti lueskellut näitä toukokuisten kuulumisia ja en oikeestaan enää haluaisi huhtikuisinkaan siirtyä.
Eka neuvolla oli viime viikolla kun viikkoja oli 12. " Neuvolatäti" (siis nuori tyttö) oli kyllä ihan supermukava vastavalmistunut terkkari ja meillä synkkasi niin hvyin, että ei siinä tunnin käynnillä ehditty äitiyskorttiakaan täyttää kun ihan pakolliset. Jatketaan kuulemma sit seuraavalla kerralla. Olin tavannut hänet vuosi sitten kun odotin poitsua ja hän oli vielä opiskelijana ja jo silloin meillä oli oikein miellyttävä tapaaminen.
Ens tiistaina olis sitten Kättärillä se np-ultra. Mulla menee nyt sitten aika viime tippaan kun niitä viikkoja silloin olis muka jo 13+6. No ei kai tuo haittaa. Rakenneulrta-aika on jo saatu ja se on sitten viikolla 18+1.
Pahoinvointi on suurimmaksi osaksi jo hellittänyt, mutta vielä sellaisia etomispäiviä on silloin tällöin. Olen kyllä aika hyvin huolehtinut siitä, ettei nälkä vaan pääse yllättämään joten ei sit paha olokaan yllätä. Pari kiloa oli tullut plussauspäivän painoon lisää.
Tälläistä tänne tällä kertaa. Jos ei vastaväitteitä tule niin koitan tähän pinoon jatkossa pinoutua hieman useammin. Viikonlopun alkua kaikille!!!
Vaahtis ja " masu-Iines" rv 13+2
12+1, maanantaina oli toka neuvola ja toiseen kertaan kuulu sydämen äänet P 158 edelliset kuulu sillon ekakäynnillä joka oli 9+4 kohdilla.väsy jatkuu edelleen, mielialatkin hiukka heilahtelee...uutta asuntoa ollaan miehen kans metsästetty, saas nähä ens kuus pitäisi muuttaa, toivottavasti saa muuttoapuja.Muuten sujuu hyvin, enää ei oikeastaan pahoinvontia ole, ainoastaan kissanruoka ja sen haju saa voimaan pahoin. töissäkin on ollut aika rankkaa, toivois et ois jo jonkinlaista lomaa. rakenneultra on marraskuun lopulla, en tiedä et pitäiskö käydä yksityisellä, kun haluttais saaha se 3d ultra...mut en tiedä raskiiko, rahaakin pitäisi säästää.mut ihanaa on olla raskaana,kun tätä on niin kauan toivottu.masusta en muuta osaa sanoa kun et turvonneen oloinen alamaha on, ja housut alkaa kirirstää, joten verkkarit ja coolegepöksyt rulettaa.
Jaksamista kaikille teillekin!!
Laitoin viestiä muualle mutta ajattelin nyt kysellä täälläkin listalla tosta np-ultrasta. Maanantaina olisi aika sinne, mutta ei hajuakaan mitä siellä tapahtuu! Aikaisemmissa raskauksissa kävin vain rakenneultrassa. Lapussaminkä sain, luki että tehdään alapään kautta, muttamitä muuta? Onko neulojamukana tässä ultrassa, tökitäänkö johonkin? Hermostunut olo kun ei itedä mitä tapahtuu. Ja entänämä turvotusrajat? Oon kyllälukenu että 2,5 ollut joillakin ja että se olisi raja.
Kauhea räkätauti jatkuu vieläkin. Onneksi oon ite vaa täl hetkel kipee, kuopus alkaa olla suht terve jo ja esikoisella ei ole tullutmitään sittenkään, vaikka alkuviikosta luulin ettäalkaa nenän vuoto hänelläkin. Menis vaan nyt nopeesti ohi ettei tarvii niiskuttaa ultrassa.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Uusi neuvola aika on sitten 3.11. silloin on jo rv 11 menossa. Kauhean myöhään sitä ensimmäiseen neuvolaan pääsee.
Ei auta kuin odottaa taas.
Eilen oli siis eka neuvola ja kolmen viikon päästä np-ultra. kääk! siihen on vielä niiiiiiin kauan. jos ois rahaa niin mentäis yksityisel. noh, täällä ps:ssa tehdään np-ultraa rv 11-12 niin toivon et pääsen ennen isänpäivää. ois ihan kiva sit vaikka ilmoittaa miehen vanhemmille tai jotain ja näyttää kuvia muille! sen jälkeen voin vasta rentoutua kun olen nähny. =)
pahoinvointi tulee ja menee ja nälkää on ihan koko ajan. himoja tulee heti kun mä näen jotain. aamulla iski ihan törkee himo bounty-jätskiin vaikka en edes tykkää kookoksesta. =)
heti kun on tilipäivää niin ryntään kauppaan ja ostan kaikenlaista joka sit jää syömättä kun sit tekee mieli jotain muuta.
Vielä yks päivä niin on sit viikonloppu..perjantai on niin hyvä päivä..
onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta! =)
my_selene rv 8+