TOUKOiset uuteen viikkoon.. =)
Moi kaikille, en löytänyt uutta viikkopinoa joten ajattelin aloittaa..
Eli täällä yökötys jatkuu, mutta nyt on jo ollut helpompiakin päiviä eli toiveissa olis että pian helpottaa.
Keskiviikkona on toka neuvola, jokohan ne sydänäänet kuuluu, kohtu on ainakin ison omenan kokoinen ja tuntuu selvästi alamahalla.
Seuraavalla viikolla sit vasta ultraan pääsee, mies odottaa innoissaan.
Viikonloppu meni mukavasti, alkaa täällä savossa jo olla selkeästi viileämpää niin oli mukava takkaa lämmitellä iltaisin.
Mutta, joko olette kertoneet monelle?
Meillä tietää nyt jo lähes kaikki lähipiiristä, noh nyt on se alkiokausikin loppunut tuon kymppiviikon myötä. =)
Iloista päivää!
Pidelipom 10+2 (eteneehän se!)
Kommentit (73)
Varasin sitten kuitenkin ultra-ajan yksityiseltä, vaikka suunnittelin sinnitteleväni kunnalliseen. Yksi turhamainen syy on se, että lauantaina on kaverin tuparit ja pelkään joutuvani paljastamaan uuden raskauden siellä ja haluan varmuuden, ettei ole tuulimuna. Niitä takana kaksi ennen esikoista. Laskurin mukaan la olisi 31.5., mutta epäilen siirtyväni kesäkuun puolelle, kun kierto raskauden jälkeen on ollut yli 30 päivää. No huomenna sitten nähdään miten on asiain laita.
Tällä viikolla tuli hakuun loistava työpaikka ihan oman kunnan alueella. Harmittaa vähän, kun sitä ei voi hakea, mutta niinhän tämä elämä menee; kaikkea ei voi saada. Tosin olen kyllä noiden työasioiden kanssa huomannut, että aina tulee parempaa vastaan ja haluankin olla nyt useamman vuoden kotona, eli pitäisi vain lopettaa työpaikkailmoitusten lukeminen.
Mitään oireita en ole ollut huomaavinani tässä raskaudessa. Väsyttää jonkun verran, mutta niin taitaa syksyllä muutenkin väsyttää, kun päivät lyhenevät. Imetän vielä esikoista ja rinnan päät tuntuvat aroilta, mutta saattaa johtua myös tytön puremisinnosta. Rintojen arkuutta ei muutoin ole ollenkaan. Ihanaa kuulasta syyspäivää teille kaikille. Syksy on ihanaa!
Ollut varsin energinen aamu, vaikka väsymys vaivaa ja yökötyskin aina välistä. Tuo esikoistermiitti ei varmana nuku seiskaa pitempään, niin siinä jää unet vähille - eihän sitä malta olla valvomatta iltaisin miehen kans.
Tein lasagnea tuonne leivinuuniin kypsymään, täällä Savossa on nimittäin maa jäässä ja vieläkin taitaa olla pari astetta miinuksen puolella niin lämmitystä jo kaipaa.
(HR) Minulla on ihan sama tunne tätä toista odottaessa, " pelkää" että jotain tulee ja on jotenkin varuillaan koko ajan. Johtunee tästäkin pahoinvoinnista että pitää varpaillaan.
Noh, tänään kolmelta se neuvola, jospa mies ehtis mukaan kun on tämän viikon kauppiaan tuuraajana niin hommaa on triplasti normaaliin verrattuna. =)
Mukavaa päivää teille
pid 10+4 =)
Tulin vain kiittämään seurasta ja toivottamaan kaikille hyvää loppuraskautta, itse poistun seurastanne sain keskenmenon rv 7+6 joten nyt vain yrittämään uutta raskautta.T.Tari rv 0
Moi! Kysäisen vielä täälläkin ketjussa, kun edellisessä ei tullut vastauksi: oletteko te muut kyennyt urheilemaan normaalisti alkuraskaudessa? Oloni on kovin epäreipas, kun en ole jaksanut käydä edes jumpassa kuukauteen. Onko teillä jotka olette saaneet itsenne raahattua salille virkeämpi olo??
Pahoitteluni Tari, voimia sinulle!!!!!!!!!!!!
Hrr, onpas ollut kylmä aamu. Saa kyllä laittaa jo rutkasti vaatetta päälle kun ulos lähtee.
Eilen tuli käytyä oikein kunnon shoppailukierros. Nyt on tytsyllä vaatteet talveksi, ei tarvitse enää niitä huolehtia =)
Ei ole huonoa oloa ollut yhtään, väsymys vaan senkuin jatkuu...
Hommat kutsuu..... Syksyistä päivänjatkoa!
Kristiina rv 9+5
Tari: Pahoittelen, että jouduit kokemaan keskenmenon, toivon sinulle jaksamista!
Enpä ole minäkään monien muiden tavoin kovasti tänne kirjoitellut, vaikkakin olen lukenut muiden viestejä lähes päivittäin. Tänään minulla on np-ultra ja sinne meno vähän jännittää. Piti tulla purkamaan jännitystä tänne. Olin kyllä alkuraskauden ultrassa ja kaikki oli silloin (n. 6 rv) ok, mutta siitä on kulunut jo useita viikkoja. Saattaa olla vähän turhan aikainen vaihe tälle ultralle, mutta halusin sen tähän kun joudun viikonloppuna firman koulutuspäivillä todennäköisesti paljastamaan raskauden työkavereille. Ja ilmeisesti viikkoja on kuitenkin riittävästi, että niskapoimun turvotus voidaan jo mitata jne.
Huomasin tänään suihkun jälkeen kun rasvailin itseäni, että mulle on tullut navasta alaspäin sellainen ruskea viiru. Jostain moisesta luinkin, mutta jotenkin kuvittelin että se tulisi vasta myöhemmin. Lisäksi mulle on tullut yläkroppaan paljon finnejä, joita ei koskaan ennen ollut (muuta kuin kasvoissa). Ja vielä kolmanneksi, ärsyttävää kyllä, mutta karvoitus rehoittaa entistä pahemmin. Mulla on aina ollut paljon karvoitusta muutenkin, en olisi enää lisää tarvinnut.
Kertoilen ultrakuulumisia myöhemmin!
Soile + papu rv n. 11+3
Genoveffa kyseli urheilusta ja minä en ole ainakaan saanut itseäni liikkeelle juuri laisinkaan, kun paha olo vaivaa ympäri vuorokauden.
Yhden kerran päätin kokeilla pahoinvoinnista huolimatta salia ja minun kohdalla ei ainakaan kannattanut..pahoinvointia potenssiin kaksi ja jouduin yökkimään tien varressa kotiin kävellessä..tuosta jäi kyllä sellanen kammo, että ei mieli tee uudestaan tällä ololla kokeilla..
Nyt täytyy kiirehtiä ensimmäiseen neuvolaan, kivaa.
sara-neiti 8+3
Mä en myöskään ole saanut itseäni liikkeelle viimeiseen pariin kuukauteen, mutta nyt lenkki iltaisin tekee tosi hyvää!!
Mä en todellakaan ole mikään jumppaaja/aerobikkaaja-tyyppi, mutta tykkään kyllä pyöräilrmisestä ja kävelystä ja niitä voi jatkaa niin pitkälle raskautta kun vaan pystyy, eikä tule suppareita.
Tarille paljon voimahaleja!!! On aina yhtä ikävää ja surullista kuulla, että jonkun raskaus päättyy keskenmenoon.
Voi vitsi ku on nälkä!!! Nyt syömään!!
...Ensinnä ultra kuulumisia. Eilen siis käytiin ultrassa tarkistamassa tilanne. Siellä se köllötteli ihmisen alku. Kaikki hyvin ja pituuttakin oli jo huimat 2,4cm. Joten nyt sitä ollaan virallisesti raskaana.
Tänään sitten soitin neuvola-ajan, joka lopsahti jo ensi viikolle. Kohta sitä alkaakin sadella neuvola kuulumisia joka puolelta. Luulen. Taisi meninaan olla aika monella neuvola tällä viikolla.
No, enpä taidä enempää ehtiä kirjoittaa.
Esikoinen roikku puntissa ja ...
Pitänee varmaan lähteä hieman ulkoilemaa syksyiseen säähän.
Joten palailen myöhemmin...
typy ja pähkinä rv.8+6
Ihan ensin, pahoitteluni Tarin keskenmenolle=( Voimia sinulle ja onnea uuteen yritykseen!!!
Voih, siellä hän oli, pienen pieni, mutta jo niin paljon kasvanut=) Aivan selkeesti erotti jo pään, sekä kädet ja jalat. Kiirusta siellä näytti olevan, kun niin liikkui=) Mittaa oli kertynyt 25,5mm.
Vaan edelleen on pelko selkäytimessä, sillä aina vain siellä näkyy tiivis 3x2cm kokoinen verihyytymä ja nyt tämä lääkäri (sijainen) sanoi, että jos lähtee sieltä vuotamaan, lisää se entisestään keskenmenon riskiä=(
Mutta....odotellaan ja toivotaan parasta. Seuraava ultra onkin sitten jo vajaa 2 viikon päästä ja on np ultra, joten sinne kun taas sinnitellään=)
Kuinkas muiden neuvola käynnit?? Kuuluiko jo sydämen äänet? Itse varasin juuri äsken ekan neuvolan ja menen sinne sitten 14.11.
H-R rv 9+2
[b]Tari[/b] paljon voimahaleja! Toivottavasti onnistutte pian uudestaan!
[b]typy72[/b] onnea mukavista ultrakuulumisista :)
ja omaa napaa... täällä podetaan flunssaa nyt oikein tosissaan. Oon nyt sitten loppuviikon kotona, että saisin itseni kuntoon. Ja nyt kun ei enää riitä, että on ihan tukossa ja palelee koko ajan. Aamusta kun olin lähdössä lääkäriin ja aivastin kotona, kyljestä kuului hillitön pamaus ja nyt se on aivan tuskaisen kipeä. Todennäköisesti siellä revähti lihas kun itse ainakin koitin tunnustella, ettei luissa mitään tapahtunut. Oon 3-4 kertaa aikaisemminkin reväyttänyt kylkeni pitkän yskän takia, mutta nyt se sitten meni yhdestä aivastuksesta. Ja kerran aikaisemmin se on vaan ollut yhtä kipeä kuin nyt. Täytyy katsoa josko huomenna täytyy käydä lääkärissä näyttämässä. Kävin tänään gynellä ihan raskauteen liittymättömissä asioissa ja hän sitten ultrasi samalla... mutta tuo terkkarin tönkkö gynen puolen ylilääkäri kun oli niin ei edes näyttänyt mulle koko vauvaa!!! Tosin enpä sitten pyytänytkään kun meillä on np-ultra viikon päästä. Sanoi vaan, että kaikki on hyvin ja kaveri liikkuu niin vilkkaasti, ettei meinaa mittoja saada :) Vähän vaan jäi harmittamaan kun en tajunnut pyytää, että näyttää... mutta näkeepä sitten viikon päästä ja silloin on mieskin mukana. Pääasia, että tiedän vauvalla kaiken olevan hyvin.
Ai niin... ja tänään tuli postissa ekat mammahousut =D Huusin tuolta huuto.netistä kerran käytetyt Hennesin äippälappuhaalarit. Tosi hyväkuntoiset ja aivan ihanat. Vaikka vähän sokkona tuo osto tulikin kun ei päässyt sovittamaan, mutta olivat aivan sopivat. Ja nuo lapparit on hyvät kun niissä säätövara on niin hyvä, että pystyy käyttämään alusta loppuun asti. Kun nyt jo meinaa housut alkaa kiristämään.
Jopas tuli omaa napaa paljon... ai sen verran vielä, että pahoinvointi on hävinnyt!!! Hip hei.
Nytpä jään sitten odottelemaan teidän muiden ultra- ja neuvolakuulumisia :)
Sohvalle parantelemaan...
[color=red]pikku-milli & paco 12+2[/color]
juuh, eka neuvola oli siis tänään. Eipä siellä mitään kummempaa..hirvee liuta kysymyksiä esitettiin ja otettiin taas tavalliset pissa- ja hb:t. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella:( No eipä niitä vielä olisi varmasti kuulunutkaan, joten sitten seuraavalla kerralla..
Onneksi neuvolatäti on ihana, eikä huomautellut edes painosta (niin kuin edellinen), kun on jo muutenkin paha mieli, kun on 10kg enemmän, ku viime raskauden alussa! Imetyskö muka laihduttaa???
En ole jaksanut paljoa liikuntaa harrastaa, kun on niin väsy olo. Lenkillä ja ulkoilemassa käydään esikoisen kanssa ja mammajumppaa olen ihan kotosalla yritellyt.
Nyt tekis ihan kauheasti mieli varata ultra yksityiseltä, mutta kun ei taida olla varaa, niin täytyy kai odotella vielä muutama viikko np-ultraa!
pricilla 8+4
H-R: Muakin pelottaa ja jännittää tosi paljon enemmän, kun esikoista odottaessa. Tuntuu, että jo ihan neuvola-rutiinitkin on kauhean jännittäviä!
Tarille voimia!
Soile05: Sun oireet kuulostaa ihan samoilta kun mitä itselläni on. Yök, mulla ei ole ollut koko elämäni aikana näin paljon finnejä, kun nyt selässä ja otsassa! Ja voi luoja, ne karvat! No, sama ongelma oli jo esikoisen kanssa. Jopa vatsakarvat ovat villiintyneet ja tummuneet!
edelleen pricilla:)
Tarille lohtuhalaus keskenmenon takia. Toivottavasti pääset pian takaisin tänne odottajien puolelle, sitten kun olet siihen valmis.
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niissä käyneille, ainakin H-R ja typy 72, olikohan muitakin. Toivotaan ettei se verihyytymä ole mitään vakavaa. Yhdessä toisessa keskustelussa ainakin jollain oli tuollainen hyytymä ollut ja lääkäri oli todennut, että istukan muotoutuessa on saattanut olla pientä vuotoa, joka ei kuitenkaan ole vaarallista.
Itse odottelen ekaa neuvolaa, joka on vasta 31.10. eli rv 10+2. Myös np-ultra meni ainakin esikoisen kanssa tosi myöhään, lähemmäs rv 14:ää. Ihmettelin sitä, sillä mahdollinen niskaturvotushan saattaa silloin jo alkaa hävitä. No, kaipa ne sairaalassa tietävät mitä tekevät...
Meillä ei yksi flunssa edes ehtinyt kunnolla parantua kun toinen jo pukkasi. Mies oli alkuviikon vastoin tapojaan pari päivää jopa saikkarilla (muuten aina änkeää töihin vaikka ns. pää kainalossa). Minä ja esikoinen pysyttelemme sisätiloissa ja yritämme parannella oloamme. " Kiva" kun jatkuvasti aivastuttaa, ja aivastusten myötä tuntuu kovia repäisykipuja tuolla kohdun sivuissa.
Nyt lepäilemään...
pampula 8+4
...pinoudun minäkin. En ole jaksanut kirjoitella mitään, jonkin verran olen kuulumisia käynyt lukemassa. Väsymystä on edelleen jonkin verran, pahoinvointi ehkä alkaa hiljalleen helpottamaan - onneksi!! Nyt on pari päivää ruoka maistunut paremmin ja olen saanut syötyä enemmän.
Eka neuvola oli pari viikkoa sitten, kaksi ultraakin (yksityisellä alkuraskauden uä & päivystyksessä toinen uä) on jo takana ja kaikki näyttää olevan niin kuin pitääkin. Viikkoja neuvolantädin mukaan olisi jo vajaat 12, mutta ultran mukaan vajaat 11 - hassua mielestäni, ettei neuvolassa huomioitu lasketun ajan ja viikkojen määrityksessä lainkaan yksityisellä tehdyn ultran viikkoarviota, joka luonnollisesti on tarkempi... No: parin viikon päästä on jo eka " virallinen" eli neuvolakäynteihin liittyvä ultra, silloin siis viikot tarkentuvat!
Toivottavasti pahoinvointi on jo loppumassa ja voimatkin alkaisivat palautua!!!
Voimia ja ihanaa syksyä kaikille :o)
- Emelia rv noin 11 -
Hyvää huomenta!!! Mä en voi uskoa, että nyt se hetki on käsillä, elikkä JO huomenna pääsen enuvolaan, muistan hyvin, kun mietin, että siihen on vielä NIIN pitkä aika. Menen heti 8:alta aamulla.
Olo on todella hyvä, eikä enää ole tietoakaan pahoinvoinnista...eilen illalla jopa " jumppasimme" isännän kanssa. Vielä pari kolme viikkoa sitten ei olisi voinut kuvitellakaan harrastavansa seksiä....mutta nyt sekin alkaa maistua ; ) Hih hih...
Kyllä heti tuli paljon parempi mieli, kun kerroit kuulleesi, jollain muulla samanlaisesta hyytymästä. Nimittäin jotenkin se vielä pelottaa enemmän, kun ei keneltäkään ole kuullut vastaavaa ja mitä heille on sanottu tai raskaus edennyt. KIITOS!=:)
Kyllähän toi sellainen tieto on, että joka tapauksessa se vaivaa mieltä ja odottaa seuraavaa ultraa, jospa se olis häipynyt sieltä ihan itekseen.
Koittakaas jaksaa siellä flunssan kourissa, kun tuntui että niin monella sitä jälleen on. Ottakaa levon kannalta, jos vaan pystytte=)
H-R rv 9+3
Eilen sitten käytiin miehen kanssa niskapoimu-ultrassa. Siellä köllötteli pienen pieni ihmisen alku, joka jo ihan oikeesti alkaa näyttää ihmiseltä. Onhan sillä jo kaikki elimet kohdallaan ja sydän pompotteli vimmatusti. Oli aika herkkä tilanne, hyvä kun en pillahtanut itkuun. Miehellekin näytti olevan aika iso juttu. Kokoa papulla oli 3,8 cm, rv:t 10+5 (= tänään) ja laskettu aika sitten 13.5. Viikon oli siis jäljessä aikataulusta, kun mä luulin, että viikot olis ollut jo 11+5. Epäsäännölliset kierrot on kyllä hankala juttu, kun pitää arvioida laskettua aikaa, onneksi on moiset ultrat, jotka kertoo lasketun ajan tarkemmin.
Täällä sitä taas ollaan, ja nyt neuvolakuulumisia eiliseltä..
Eli tämä oli jo toka neuvolakäynti, hb oli pikkuisen tippunut mutta paino onneksi pysynyt samana, vaikka tätä kamalaa pahoinvointia on ollutkin. Mies ja tyttö oli neuvolassa mukana ja tyttö halusi että kaikki käy vaa' alla.
Sydänäänet saatiin hienosti kuulumaan pienen etsinnän jälkeen, Minttu (tyttö) piti mua kädestä kiinni kun olin siinä pöydällä ja vähän meinas ruveta naurattamaan kun sanoi minulle kuunnellessa että
" Ei oo äitillä hätää!" :D
Että tällaista, nyt odotetaan mummoa hakemaan tyttöä sinne yöksi ja mennään sit huomen illalla perässä. Tänään siis tiedossa yhteinen leffa ja hemmottelu ilta miehen kans! Ja aamulla ehkä nukuntaa pidempään!
Mutta, mukavaa syyspäivää ja jaksamista kaikille!
pidelipom 10+5
kävin viime viikolla lääkärissä ja tällä viikolla ekan kerran neuvolassa. lääkäri katsoi ultralla, että siellä pikkuinen makaili. tuli vähän varmempi olo siitä, että siellä todella on joku. neuvolassa oli vaan sitä yleistä lätinää. ei edes yritetty kuunnella sydänääniä kun ne ei kumminkaan olisi kuuluneet. nyt sitten odottelen ultrakutsua, että isäkin uskoo, että siellä massussa joku asustaa. ihan totta muuten, että pikkukakkosen saamiseen liittyy paljon enemmän " rimakauhua" kuin esikoisen. eihän silloin edes tiennyt mikä kaikki voi mennä pieleen...
tokivai vk 10+5