TOUKOiset uuteen viikkoon.. =)
Moi kaikille, en löytänyt uutta viikkopinoa joten ajattelin aloittaa..
Eli täällä yökötys jatkuu, mutta nyt on jo ollut helpompiakin päiviä eli toiveissa olis että pian helpottaa.
Keskiviikkona on toka neuvola, jokohan ne sydänäänet kuuluu, kohtu on ainakin ison omenan kokoinen ja tuntuu selvästi alamahalla.
Seuraavalla viikolla sit vasta ultraan pääsee, mies odottaa innoissaan.
Viikonloppu meni mukavasti, alkaa täällä savossa jo olla selkeästi viileämpää niin oli mukava takkaa lämmitellä iltaisin.
Mutta, joko olette kertoneet monelle?
Meillä tietää nyt jo lähes kaikki lähipiiristä, noh nyt on se alkiokausikin loppunut tuon kymppiviikon myötä. =)
Iloista päivää!
Pidelipom 10+2 (eteneehän se!)
Kommentit (73)
Viikkoja on kasassa 10+6 ja ensimmäinen neuvola on ensi viikolla, sitä odotan innolla! Meille on viides lapsi tuloillaan. Pahoinvointia on reilusti pitkin päivää, usein syödyt ateriat ja hedelmät auttavat pahoinvointiin. Toistaiseksi ei ole mitään makean himoja, mutta nälkä on lähes kokoajan. Vatsa on kasvanut reilusti, joten katsoin jo parhaaksi kertoa raskaudesta sukulaisille. Muuten olisin mielellään odotellut np-ultran, mutta kiva näinkin. Sukulaiset ovat olleet innoissaan ja täytyypä myöntää että olen jo ostanut muutaman ihanan vauvanvaatteen odottamaan. Onnea kaikille toukomammoille, on mukava lukea toisten odottajien voinnista niin kestää paremmin omankin pahoinvoinnin!
Urheilusta: Kannattaa kuunnella omaa kehoa ja ottaa rauhallisesti jos siltä tuntuu. Mulla on molemmissa raskauksissa väsyttänyt alussa niin paljon, että liikunta on jäänyt vähiin, vaikka muuten tykkään urheilla paljon ja kovaa. Toisen kolmanneksen alkuun mennessä olen tuntenut voimien palaavan ja mahdollisuuksien mukaan aloittanut harrastukset uudelleen. Tosin nyt taaperon kotiäitinä ja käytännössä yksinhuoltajana (mies töissä päivät ja reeneissä illat...) omat menot on kyllä jääneet minimiin, mutta ainahan voi kävella vaunujen kanssa ja joogata päiväuniaikaan. Mun kokemuksen mukaan liikunnan harrastaminen kannattaa, tai ainakin itse voin todella hyvin koko ensimmäisen raskauden ajan, ei ollut selkävaivoja tmv. Nytkin aion yrittää tsempata ja lisätä hiukan liikuntaa kun taas tuntuu energiaa riittävän.
Onpas sateinen päivä :(
[b]laura03[/b] oon kuullut, että toisissa paikoissa ei sydänääniä edes yritetä kuunnella ennen 12 viikkoa ja joillakin ne kuuluu vasta jopa joskus 14+.
[b]vaahtis[/b] pysyttele toukokuisissa vaan :) Kyllä tänne mahtuu
Ja syömään...
[color=red]pikku-milli & paco 12+4[/color]
Kiitos pikku-milli, tiän, että tässä varmaan turhaankin hätäilen, kun muuten on todella " raskaana" oleva olo, niin kyllähän siellä joku varmaankin on. Kuulemma tämän kuun alussa on tullut voimaan joku uusi sikiöseulontajärjestelmä ja mäkin menen nyt maanantaina aamulla verikokeeseen ja sit varaan samana päivänä ultran ja näiden yhteinen tulos on paljon varmempi kuin pelkkä np-ultra. Mäkin olin eka ihminen koko meidän kunnassa, jolle tuo tehdään!!!!
Toivottavasti saan sen ultran heti alkuviikkoon, etten murehdi turhia : )
Hyvää viikonloppua teille kaikille!!!
-Laura-
Tultiin juuri tytön kanssa vauvamuskarista, joka alkaa käydä jo aika vaikeeksi. En meinaan millään jaksaisi enää nostella ja heitellä 10-kg tyttöä. Kuinkahan paljon yleensäkin uskallan nostella ja kantaa, ettei vaan satu mitään mikä johtaisi keskenmenoon?
Illalla olisi vielä mentävä kauppaan ja kyläilemään tuttaperheen luokse.
Laura03: Ei kannata turhaan murehtia. Meidän neuvolassa kuunnellaan vasta 12rv:n jälkeen sydänäänet, monet on jo siinä vaiheessa käyneet ultrassa! Ekassa raskaudessa mulla kuului sydänäänet vasta 12 viikolla, vaikka yritettiin kuunnella jo 10+.
No niin, ruoanlaitto odottaa:(
pricilla 8+6
Tänään se sitten oli. Neuvolantäti vaikutti olevan ihan ok, ei superihana eikä täysin samalla aaltopituudella, mutta juttuun tultiin. Painosta se alkoi heti saarnata, että sitä ei sitten kannata kovin paljon raskauden aikana kerätä, 10 kg ois maksimi. Oon ihan normaalipainoinen tällä hetkellä, joten en tiedä sanooko se tuon jokaiselle odottajalle. Suolaa ei saisi käyttää juuri lainkaan. Kovin tarkalta vaikutti, mulla on varmaan kauheat paineet punnita itseäni ennen seuraavaa neuvolakäyntiä, ettei vaan tule liikaa painoa.
Sydänääniä ei vielä kuunneltu, seuraavalla kerralla sitten. Parin viikon päästä pitäis päästä np-ultraan ja sen jälkeen neuvolalääkäriin.
Väsyttää ihan lahjakkaasti, millään ei viitsisi tänään mennä lenkille, mutta kun ulkoilla pitää kuulemma joka päivä... Arvatkaa kuka noin sanoi!
Tämmöstä tänne.
Terveisin Minttuli79 10+1
Olen parina päivänä lueskellut teidän kuulumisia, mutta ajattelin nyt itsekin liittyä joukkoon. Vauva-lehden laskurin mukaan LA on 31.5., mutta näin epäsäännöllisillä kuukautisilla se voi olla todellisuudessa mitä vaan. Edellisessä 51 päivää kestäneessä kierrossa kolmen negatestin jälkeen päätin, etten enää tee testiä ennen kp50:tä. Siksi olen saanut näin jälkijunassa tietää olevani raskaana. Ja ihana uutinen se oli, vaikka näin ensimmäistä odottaessa monet asiat mietityttää.
Eikä huolia ainakaan poista se, että minut lähetetään ens viikolla parin viikon työkomennukselle Kaakkois-Aasiaan. Siis ihana lähteä matkalle, mutta mietityttää lintuinfluessa, hygienia, pitkät matkat ja raskaan työpäivät. Huh, toivottavasti kaikki menee hyvin.
Jännitän jo keskustelua raskaudesta työnantajan kanssa. Mulla on määräaikainen työsopimus, johon on tosin suullisesti luvattu jatkoa, mutta toivottavasti lupaukset eivät raukene, kun kuulevat töissä raskaudestani. Pomo ei ole tunnettu ihmisläheisyydestään...
Voi voi, kylläpäs kuulostaa, että mulla olisi pelkkiä huolia. Vaikka olen kyllä oikeasti tosi onnellinen tästä raskaudesta ja ihastelen pyöristyvää alavatsaa. Voiko se oikeasti olla jo tässä vaiheessa (rv8+2) noin iso? :) Se aina turpoaa iltaa kohti palloksi, ja yön aikana taas laskeutuu. Hämmentävää...
Kiva kuulla teiltä etukäteen neuvola- ja ultrajuttuja, niin on sitten helpompi itse mennä niihin, kun ne on kaikki mulle ihan uusia tilanteita. Mulla ne on kaikki edessä sit vasta matkan jälkeen.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
peupeu
Huh, olipas eilen rankka päivä, oli enon hautajaiset. Onneksi ne on nyt takanapäin!
Ei ole ollut huonovointisuutta ollenkaan enää, vain väsymys piinaa.
Mutta tänään on taas tosi energinen olo, aloin heti aamusta siivoamaan ja vielä olisi yläkerta jäljellä =)
Ja niin, maanantaina on neuvola!! Menisi äkkiä nämä pari yötä...
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!!
Kristiina rv 10+1
Heips,
Täällä sunnuntaita vietän tenttikirjojen äärellä. Miten sitä osaisi keskittyä? Ei oikein tahdo onnistua. Alavatsassa nippailee ja ajatukset harhailee siellä kellottelevaan pikkuiseen.
Lähestyvä työmatka pelottaa sitä enemmän, mitä lähemmäs se tulee. Mitä jos saan vaikka keskenmenon keskellä Kiinaa? Tai uskallanko syödä yhtään mitään? Yritän luottaa siihen, että kaikki menee kuitenkin hyvin. Silti, kaksi viikkoa yksin raskaana, kaukana kotoa ja oudossa paikassa on pitkä aika.
Me aiotaan kertoa raskaudesta tiistaina vanhemmille ja sisaruksille. :) Huh, jännittää. Mitenköhän sitä osaa asian esittää? Oletteko muut jo kertoneet?
Sunnuntain jatkoja!
peupeu
Onpas ollut toukoisilla hiljainen viikonloppu :) Mullakin on aika vierähtänyt itselle villapaitaa kutoessa. Siihen kun aina jotenkin jää kiinni niin, että olis pakko saada kerralla valmista =D Eilen illasta taas vähän yökötteli, mutta muuten on ollut vointi ihan loistava. Huomenna tulee jo 13 viikkoa täyteen ja np-ultra on sitten tiistaina.
Meillä on mun vanhemmat tienneet vauvasta jo elokuun lopusta =D ja miehen vanhemmat, molempien sisarukset ja kaverit sitten melkeinpä kaikki on tienneet jo syyskuun lopulta... Aikaisin kerrottiin.
Nyt takaisin villapaidan kimppuun... Ai niin... täällä on leijaillut tänä aamuna ensimmäisiä lumihiutaleita!!!
[color=red]pikku-milli & paco 12+6[/color]
Mulla on vasta rv8 menossa, eikä olla vielä kenellekään kerrottu. Jotenkin haluaisin varmistua ensin, että kaikki etenee hyvin. Mutta eihän siitä tietysti voi missään vaiheessa 100-varma olla...
Me sovittiin mun vanhempien kanssa tapaaminen kahvilaan tiistaina, muilla syillä perustellen. Eivät tainneet aavistaa mitään. Saa nähdä, miten julkisella paikalla tilanne sujuu. Mies tosin kommentoi, että eipä ainakaan mun isä voi nylkeä sitä muiden ihmisten läsnäollessa. ;) Miehen vanhemmille täytyy ilmoittaa vähän tylsästi puhelimitse, kun ne asuu niin kaukana.
Kylläpäs on sairaan tylsä päivä!!! En oo jaksanut mitään tehdä ja päivä on ollut pelkkää laiskottelua. Onneks sisko tuli kylään piristämään päivää...
Meilläkin on kerrottu jo ihan alussa, mm olikohan se 7.rv kun suvulle kerrottiin. Tai siis läheisimmille ja muutamille ystäville kanssa. Onhan se tietty parempi odottaa aina vähän aikaa, kun niitä alkuajan keskenmenojakin tapahtuu.. Mut yritän ajatella positiivisesti:)
Nyt on pakko lähteä kauppaan...
alapäähän vaan tökätään sisään semmonen dildon näköinen " keppi" . ei satu eikä edes mee syvälle. vauvaa näkee koko ajan monitorista. kuviakin saa mukaan jos haluu. näin ainakin porvoon sairaalassa.. olipa vähän vaikeeta selittää mut ei tarvii murehtia!
Onnea ultraan ja on se tosi ihanaa nähä omaa lastaa. toivotaan et kaikki on hyvin!
mun ultraan vielä kolme viikkoa..
my_selene rv 8+