Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko tulossa meille jouluksi, miten vältän ikävän tilanteen?

Vierailija
11.11.2010 |

Viime jouluna kutsuimme hänet luoksemme, kun hän oli juuri eronnut lastensa isästä ja ajattelimme kutsun piristävän pienten lasten äitiä, kun hänen ei tarvitse tehdä ruokia tai siivota, vaan nauttia olostaan ja suuren sukuni seurasta.

Kun pukki sitten tuli, sisko nosti kamalan esityksen siitä, että hänen lapsensa saivat niin paljon vähemmän lahjoja kuin oma poikamme (lapsemme lahjat tulivat suurimmaksi osaksi sukulaisiltamme). Kälyn vanhimmalle lapselle tuli tosi paha mieli ja esikoisemmekin taisi olla vähän hämmentynyt. Yritimme korjata tilannetta, mutta pitkin iltaa käly nosti aina esikoiselleen asian esiin, että varmasti on paha mieli.

Käly olettaa, että kutsu on taas tänä jouluna voimassa ja suunnittelee ja kyselee jo aikatauluja saapumiselleen. Mielestäni viime joulu oli aika pitkälti pilalla kälyn käytöksen vuoksi. En kuitenkaan kehtaa kieltää kälyä lapsineen tulemasta. Mikä neuvoksi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet tottakai tervetullut meille ja sopiva saapumisaika on klo xx. Kiva kun tulet! Meidän lapset tulevat saamaan luultavasti saman verran lahjoja kuin viime vuonnakin eli sinun kannattaa ottaa se huomioon kun ostat itse lahjoja lapsillesi jos haluat varmistaa että kaikki lapset saavat saman verran lahjoja. Olisi todella ikävää jos viime jouluinen paha mielesi lahja-asiasta toistuisi. Senpä vuoksi kerron tämän jo etukäteen niin voit varautua asiaan jo nyt tai tehdä asialle itse jotain".

Vierailija
22/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaatte ne vasta kun käly&serkku ovat lähteneet kotiin?

eikä edes lasta, vaan aikuista naista kohtaan! Ap, sano suoraan ja lujasti mutta kohteliaasti, että viimejouluinen ei saa toistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaatte ne vasta kun käly&serkku ovat lähteneet kotiin?

Miten joku tosissaan voi ehdottaa tällaista?

Vierailija
24/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärrän myös sen, että isovanhemmat, kummit, tädit ja sedät haluavat nähdä lapsemme riemun hänen avatessaan lahjat.

Minustakaan ei tuntuisi mukavalta sanoa lapselle, että "loput lahjat saat kolmen päivän päästä, kun serkut ovat lähteneet" tai mummoille, että he eivät saa nähdä, kun heidän lahjansa avataan.

Toisaalta en halua myöskään kälyäni pilaamaan iloista juhlaa. Tavallaan tuntuu myös pahalta kälyn lasten vuoksi, mutta toisaalta emme voi heillekään kahta lahjaa enempää ostaa per lapsi (=6 lahjaa yhteensä). Itse halusi lapset tehdä työttömän alkoholistin kanssa ja itse olla työttömänä kotona lasten kouluikään asti :(

ap

Vierailija
25/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"me ollaan oltu kiltimpiä kuin tuo kun saatiin enemmän lahjoja!"

Nimittäin mun veljen lapset ovat huudelleet tuollaista vaikka ainoa selitys lahjamäärälle oli juurikin veljen vaimon suku.

Ei ollut kiva lohdutella itkevää lasta, kun tämä oikeasti luuli että lahjamäärä korreloi kiltteyden kanssa.

Vierailija
26/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on tervetullut, mutta että viimevuotinen käytös ei saa toistua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme