Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiistaa rahasta... :((

Vierailija
11.11.2010 |

En enään kohta jaksa tapella tästä, miten rahasta edes saa tälläsen sodan pystyyn.... :(

Olemme molemmat töissä, aloitin työt vuodenalusta kun kuopus meni tarhaan, sitä ennen olin kotona putkeen kolme vuotta, lapsia meillä on kaksi. Nyt sitten miestä on alkanut kikuttaa, kun saan parempaa palkkaa kuin hän ja siitä huolimatta maksamme kaiken puoliksi. Asuntolaina, lasten hoitomaksut, lasten vaatteet, ruuan ym... Iltasin kauppareissun jälkeen otamme kauppakuitin ja merkitsemme siihen perheen yhteiset ostokset ja laitamme summan puoliksi ja toinen sitten maksaa toiselle (sille joka maksoi kaupassa) oman osuuden. Kuulostaa tyhmältä, mutta näin on toimittu aina, 8 vuotta. Siis kaikki puoliksi. Kotona olo aikanakin maksoin kaikesta puolet,(onneksi oli säästöjä) tiukkaahan se minulle silloin oli. :(

Minä tienaan kuukaudessa noin 1500e enemmän kuin mieheni ja tottakai minulle jää sitten rahaa säästöön. Mies itkee, nyt että hän joutuu aina miettimään tarkaan mihin rahansa pistäisi, että riittäisivät, kun taas minä voin ostella vaikka uuden vaatteen joka päivä. Hänen mielestään minun tulisi nyt sitten maksaa enemmän kun tienaan enemmän.

Mies tuntuu täysin unohtaneen, että kotona ollessani tuloni olivat minimaaliset ja silti en valittanut. Maksoin osuuteni, mielestäni nyt on miehen vuoro elää hiukan "köyhemmin"....

Pitäisikö minun suostua miehen pyyntöön vai pitää sinnikkäästi oma pääni? Onko muilla ollut vastaavaa, miten tilanne ratkeni?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieraiden ruuat kustannamme yhdessä. Toki äp rahani oli ihan mukava, mutta olin myös jonkin aikaa kodinhoidontuella, sinä aikana säästöjä kului. :(

Mies alkoi puhua tästä asiasta kun mukaan laskuihin tuli myös lasten päivähoito maksut, jotka maksamme puoliksi. Ennen noita maksuja ei ollut, kun olin kotona. Miehellähän kuluu nyt enemmän rahaa kun silloin kun olin kotona. (kahden lapsen hoitomaksut).

Olen muistuttanut miestä koti vuosistani ja säästöjen syönnistä, niitä ei kuulemma lasketa, koska minulla oli säästöjä...

eikö tosiaan ole kohtalotovereita?

ap

Vierailija
22/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjalta kuulostaa tuo teidän syteemi. miksi pitää olla sun rahat ja mun rahat, mikei voi olla yhteisiä? meillä menee molempien palkat samalle tilille, sieltä ostetaan ihan kaikki. molemmat saavat sieltä tehdä myös omia henk.koht hankintojaan ja molemmat myös tajuavat että se on yhteinen tili, eli keksustelematta ei sieltä esim. mitään asuntoautoa itselle osteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkoi puhua tästä asiasta kun mukaan laskuihin tuli myös lasten päivähoito maksut, jotka maksamme puoliksi. Ennen noita maksuja ei ollut, kun olin kotona. Miehellähän kuluu nyt enemmän rahaa kun silloin kun olin kotona. (kahden lapsen hoitomaksut).

Olen muistuttanut miestä koti vuosistani ja säästöjen syönnistä, niitä ei kuulemma lasketa, koska minulla oli säästöjä...

ap

Mies hyötyi siitä, että sinä olit kotona, mutta nyt hän ei saisi kärsiä siitä, että lapset pitää laittaa päiväkotiin.

Miten niin säästöjen syöminen ei ole omista rahoista pois? Ei, en ymmärrä yhtään miehesi ajattelutapaan.

Anteeksi, mutta tulee mieleen, että onko hänessä paljonkin hyviä puolia. Mulla nimittäin nousee ärsytys jo tästä.

Minä kun koen, että perheessä pidetään aina huolta toisista. Mikä perhe tuollainen on, jossa ajatellaan itsekkäitä etuja toisen kustannuksella?

Vierailija
24/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieraiden ruuat kustannamme yhdessä. Toki äp rahani oli ihan mukava, mutta olin myös jonkin aikaa kodinhoidontuella, sinä aikana säästöjä kului. :(

ap

maksaa sulle lastenhoidosta, kun olit kotona niitä hoitamassa. laskennallisesta hoitomaksusta puolet tietenkin

Vierailija
25/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että se tuntuu isolta silloin jos toinen tienaa kuusi kertaa sen summan enemmän kuukaudessa.

Teillä on siinä mielessä uusi tilanne että kotiäitivuodet oli vielä halpoja, mutta hoito ja sitten lasten kasvaessa lapsen menot vaan yltyy. Tulee harrastuskuluja ja kaikkea. Siinä mielessä pari vuotta kotihoidontuella ei riitä yksinään korjaamaan lasten seuraavia vuosia kun rahanmeno senkuin yltyy. Teidän täytyy löytää uusi tasapaino.

Miten sen etsittekin (esim. kertaköntti säästöjen palauttamiseksi) niin mielestäni sinun kuitenkin olisi hyvä maksaa tulojen suhteessa lasten menoja enemmän per joka vuosi. Tai miten teidän tulot kehittyvätkään.

Aika kylmältä toisaalta tuntuu argumentoida rahan menoa ja lapsia. Lapset kuluttavat tottakai teidän varallisuutta, noin keskimäärin 100 000 e per lapsi täysikäisyyteen asti. Jos lapsia haluaa ja tekee, niin rahaa ei saa rakastaa liikaa.

Vierailija
26/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa neuvoa, minusta järjestelynne on pariskuntana eläville (ja vielä yhteisiä lapsiakin) täysin käsittämätön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan